Penny освобождава пазар за 200 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Penny освобождава пазар за 200 млн. лв.

Оборотът на дискаунтъра от над 200 млн. лв. за миналата година ще се преразпредели между останалите търговци. Те ще могат да наддават и да станат собственици на над 40-те изпразнени от Penny магазина.

Penny освобождава пазар за 200 млн. лв.

Германската REWE ще прехвърли до 8 магазина към другата си верига Billa, останалите ще продаде на парче

Александра Козбунарова
33772 прочитания

Оборотът на дискаунтъра от над 200 млн. лв. за миналата година ще се преразпредели между останалите търговци. Те ще могат да наддават и да станат собственици на над 40-те изпразнени от Penny магазина.

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Със затварянето на Penny германската REWE ще падне от второ на трето място сред групите търговски вериги. Първи са Schwarz с Kaufland и Lidl, втори отново ще са Metro

За REWE, които според финансовия си отчет за 2014 г. имат годишен оборот от 51 млрд. евро, България е малък и слабо перспективен пазар. От германската компания обявиха, че веригата Penny, която според класацията на немското издание WirtschaftsWoche e на пето място в света сред дискаунтърите и е с 12.1 млрд. евро приходи за 2013 г. по данни на Planet Retail, ще продължи да съществува на всичките си други чужди пазари в Австрия, Италия, Румъния, Чехия и Унгария.

Със затварянето на Penny германската REWE ще падне от второ на трето място сред групите търговски вериги. Първи са Schwarz с Kaufland и Lidl, втори отново ще са Metro

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

23 коментара
  • 1
    gotze avatar :-|
    gotze

    Гарантирано от ГЕРБ!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    dereck avatar :-|
    dereck

    Под една статия бях предложил на Rewe Group ако иска да се отърве от ненужните си магазини, собственост и бизнес на PENNY, да ги предложат ненатрапчиво на холандската Ahold (на Albert Heijn), те имат интереси към експанзия на бизнеса си и когато се касае за цяла верига (49 магазина) със сгради и оборудване ще клъвнат. Но реално да се стигне до сделка и смяна на собствеността ще отнеме до 6 - 9 месеца.
    Ето резултатите на Ahold за първата половина на 2015
    https://www.ahold.com/web/file?uuid=03fed8ba-8cd4-48d7-acc0-574597e65fbd&owner=f6216a8f-4a2d-494f-8168-ae6cd1765756&contentid=2780
    Бележат стабилен ръст във всичките си поделения. За първото полугодие нетните им продажби са за 19.977 млрд. Евро.

  • 3
    dereck avatar :-|
    dereck

    [quote#0:" "]...и остава на българския пазар само с по-старата и успешна концепция на супермаркетите Billa[/quote] Правилно е да кажем била успешна! Имаше период когато няколко години редовно пазарувах в Билла (преди повече от 15 г. беше). Тази година отново влезнах в този магазин на Билла на два пъти, но беше пълна скръб, липсваха основни продукти, включително и продукти на Билла, нищо не успя да ми хареса и нищо не купих...
    ...С липса на асортимент, забележимо по високи цени от конкуренцията, изгубила се атрактивност, изгубила се убеденост у клиента, че ще намери нещо интересно и добро което би искал да купи трудно може да се прави успешен бизнес.

  • 4
    thelastghost avatar :-?
    Ghost

    [quote#1:"gotze"]Гарантирано от ГЕРБ! [/quote]
    Не мисля...тия от Пени са много по-умни от тях...!!!

  • 5
    virgin avatar :-|
    Virgin

    [quote#2:"dereck"]да ги предложат ненатрапчиво на холандската Ahold (на Albert Heijn), те имат интереси към експанзия на бизнеса си[/quote]
    Би било прекрасно, но е невъзможно.
    Първо - Ахолд са консервативни относно експанзия.
    Работят на 3 пазара - Холандия, Чехия и САЩ. В момента текат процесите за сливане с белгийската Делез и не им се мисли за нови авантюри, камо ли пък в България откъдето точно Делез избягаха.
    Второ - магазините на Penny са проектирани като типични обекти за дискаунт търговия. Идеални са за Lidl, но не и за Ахолд които се позиционират в по-висок сегмент на пазара. Ако има някой който да хареса подобни помещения (освен Lidl), то това e Аldi, но те са далеч от идеята да навлизат на българският пазар.

  • 6
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#5] от "Richard":

    не само България, а и цяла Източна Европа с изкл. на Полша, Словения и Унгария не е интересна за Алди, имащи малко сектански поглед върху нещата, смятайки, че в резултат на десетките години съветски социализъм хората са се научили да не уважават частната собственост.

  • 7
    okk04315801 avatar :-|
    okk04315801

    Само да не навлезе отново веригата ХОРЕМАГ, щото имат доста агресивна политика, макар и със скромен асортимент...

  • 8
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    Според мен и по заможните хора започнаха да предпочитат специализирани, био или фирмени магазини вместо тези големи хамбари пълни с боклуци.

    Пак добре, че има и бълбърска верига сред големите.

  • 9
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Струва ми се че повечето обекти на Penny (с изключение може би на няколко обновени), чисто архитектурно най-много пасват на концепцията на техния конкурент Lidl. Така че няма да бъде голяма изненада кой ще се настани в повечето обекти на затварящата верига. Просто не се сещам за друга верига в България, която в момента има налични средства за такава експанзия, освен Kaufland/Lidl. Всички други са на командно дишане.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 10
    ph_alexiev avatar :-|
    paralelepiped

    Преди няколко месеца мисля беше, Капитал се доста поизложиха с партенката, че Билла се продавала. Сега, като чета статията, ми се струва, че медията се опитва да продължава със странните си обяснения за случващото се и да натрапва чувство за малоценност. Пазарът бил малък, безперспективен и т.н. А не е ли по-логично обяснението, че просто в тази ниша на дискаунтарите, конкуренцията е била по-добра и по-некадърния свива байряка? Простичко правило в пазарната икономика.
    И отново искам да споделя, че Капитал (уважавана иначе от мен медия) напоследък доста прекалява с редакционната си политика за насаждане на малоценност. Ако някой не му изнася, да си стяга куфарите и да се маха, а не само да хленчи...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK