

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Трябваше да видите с каква жар преди няма и два месеца депутатите от парламентарната комисия се противяха на една дребничка корекцийка в железопътен закон, позволяваща на индустриалните производители сами да возят продукцията си до първата гара без жп лиценз. Всички веднага се сетиха за Христо Ковачки и директно обвиниха ресорната администрация, че прави поправката в негова услуга. Какво се случи през изминалото лято не е ясно, но последната сряда, разисквайки отново финансовия колапс в железниците, същите тези депутати изобщо не споменаха името на Ковачки. А през това време новият му жп превозвач суперскоростно се сдоби със сертификат за безопасност, еманципира се от "БДЖ-Товарни превози" и подготвя първите си превози за октомври. За справка - въпросният сертификат е същият документ, за който от жп администрацията пак преди лятната ваканция на депутатите твърдяха, че е по-трудно постижим и от лиценза. За разлика от разрешителното, за което Ковачки чака година и половина, сертификатът му беше издаден за под два месеца.
В същото това време в правителството отлежава нов проект за промяна на жп закона, намаляващ таксите за ползване на железния път. Но вероятно той не е привлякъл ничие внимание, защото е още само проект. Също толкова вероятно, колкото и наближаващите избори и пословичната дисциплина по време на вот в редиците на партията на Ковачки (доскоро ЛИДЕР, а вече БДЦ) да нямат нищо общо с мълчаливата сговорчивост на властта.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Мини Бобов дол се сдобили с 2 магистрални и 7 маневрен локомотива и толкова е достатъчно, за да загуби БДЖ-Товарни превози най-големия си клиент. Значи сумарният капацитет на държавното дружество е вероятно 5-6 локомотива в ефективна употреба, с които се оправдава щат от 2-3 хиляди човека, с дребната подробност, че са синдикални членове. Апропо, мога да събера една педя дебела камара изрезки от вестници, по темата какво ще се случи с тези офшорки, задлъжнели до уши към БДЖ-Товарни. Пак ли никой не е разбрал, чул и видял нищо? Транспортният сектор е новата енергетика, като основната повеля в работата гласи "Да не стане сакатлък баш преди избори, както стана феврурари 2013 г.". Догогава заеми ще се теглят, финансови отчети ще се прекрояват, от бюджета пари ще се наливат...БДЖ, РВД, НКЖИ, Летище София, Български пощи - всичко ще я кара на инжекции.
Лошото е, че избори има през година, тоест рискуваме процесът да се проточи безкрайно. Пък колкото по-късно дойде сметката, толкова по-дебела ще бъде.
Жалко, че българите не сме като циганите. Иначе щяхме да излезем на един трудов съботник, всеки с флекс и плазмена резачка в ръка и всеки да си вземе дял от БДЖ кой колкото може да носи, релси и медни кабели и отавна да сме приключили с тоя тумор. Така и приватизацията ще е по-честна. Иначе се получава че субсидираме бизнеса на Ковачки.
Така както е тръгнало всеки който носи нещо по релсите ще си купи локомотиви и ще си го кара сам. Време е за приватизация. Тогава ще остане само НКЖИ, която ще събира такси за превоз и ще поддържа ЖП линиите. Време е и БИОМЕТ да вземе лиценз за превоз на пътници и да почне да вози хората по ЖП релсите.
държавата да сключи договор с тецо-вете да си плати ел. енергията с уговорката мините да си платят на държавата и готово проблема с НКЖИ е решен.
Еми съвсем нормално е всяка фирма да гледа как да си ограничи разходите и ако това става с лиценз за транспортна фирма е въпрос на сметки и в случая тези на Ковачки излизат. Очевидно БДЖ е още една държавна фирма със социални функции, която вместо да търси нови клиенти, да предлага по-добри услуги и т.н. си кротува тихичко и само чар пат иска субсидии от нашите данъци. Кой знае може и някои партии да имат интерес това да е така...
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.