С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 сеп 2015, 16:08, 5620 прочитания

DB Schenker Rail вече има 16% дял при жп превозите

Компанията вижда потенциал в комбинирания транспорт и размразяването на отношенията с Иран

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Превозвачът вече има в България 350 вагона и 36 локомотива.
"Ди Би Шенкер Рейл България" вече има 16% пазарен дял в товарните жп превози. Това съобщи Любомир Гарчев, изпълнителен директор на железопътната компания, която развива дейност в страната от пет години. "Това не са товари, взети от БДЖ, а създаден нов бизнес", твърди Ханс-Георг Вернер, изпълнителен директор на DB Schenker Rail за регион "Изток".

Жп превозите в рамките на страната, които са 14 млн. тона годишно, са по-скоро ограничени, но потенциал има транзитният трафик от и за Турция, каза още той. Сериозен бум през следващите пет години може да се очаква при интермодалните превози, съчетаващи жп и автомобилен транспорт. Компанията очаква развитие в автомобилната индустрия и вижда възможност за себе си в участието в тези превози, както и в по-доброто транспортно свързване на Иран с европейските пазари след размразяването на отношенията с тази страна.


Първите пет години

Жп компанията е на българския пазар от 2010 г., когато получи лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Влезе през дружеството "Ди Би Шенкер Рейл България". То е 100% собственост на DB Mobility Logistics, която развива мрежа в Европа. По данни за 2014 г. DB Schenker Rail има приходи от общо 4.9 млрд. евро, близо 31 хил. служители, 2878 локомотива и почти 90 хил. вагона. Българското дружество е част от направление "Изток", като задачата му е да е част от общата европейска мрежа на компанията. В източното направление на гиганта са още полското, румънското и унгарското поделение. Основната им цел са транзитните превози от и за Турция.

В източна посока компанията развива партньорства и с руските железници, като съвместно с тях организира един влак на седмица от Китай към Германия. Това става посредством линията Trans Eurasia Express (TEE). Компанията развива дейност и в Обединените арабски емирства. Обединението Etihad Rail DB между немските железници и Etihad Rail оперира жп линиите в арабската страна, като основно се извозва сяра през пустинята с влак, дълъг 2 км.  



На българския пазар 

В България първият клиент на "Ди Би Шенкер Рейл България" е медодобивният комбинат в Пирдоп "Аурубис", който й повери превозите на медния си концентрат към пристанище Бургас. В страната компанията се занимава още и с маневрени превози за големите индустриални товародатели. Като пазарни позиции тя е на трето място след БДЖ и румънската "Българска железопътна компания". Вече има 290 служители, 36 локомотива и 350 вагона и постоянно увеличава дела си през годините.

През 2011 г. дружеството пусна първия си трансграничен влак. От 2013 г. вече участва в превозите на товарите на Ford с транзитния влак Transfesa между Европа и Турция. В началото на тази година започна и съвместният проект с най-голямата компания за автомобилни товарни превози - пловдивската ПИМК, който качи камионите на влак за Германия. Първият т.нар. интермодален влак от Русе за Нюрнберг беше пуснат в края на януари като тестов. Проектът явно се е оказал успешен, тъй като от 30 септември ще бъде пуснат и втори влак. Така всеки вторник и четвъртък ремаркетата ще се качват на влак в Русе, а всяка сряда и събота това ще се случва в Нюрнберг. Вернер очаква голям бум на интермодалните превози през следващите пет години, тъй като при тях се пестят разходи и вредни емисии. Основна пречка пред тях за момента са активните ремонти по жп линиите, които текат във всички държави от Източна Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 360 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 346 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ обяви Bitcoin за суровина

Сделките с фючърси и деривати на виртуалната валута попадат под по-строг контрол

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10