DB Schenker Rail вече има 16% дял при жп превозите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DB Schenker Rail вече има 16% дял при жп превозите

Жп превозите в рамките на страната - общо 14 млн. тона годишно, са по-скоро ограничени

DB Schenker Rail вече има 16% дял при жп превозите

Компанията вижда потенциал в комбинирания транспорт и размразяването на отношенията с Иран

Калина Горанова
6232 прочитания

Жп превозите в рамките на страната - общо 14 млн. тона годишно, са по-скоро ограничени

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Превозвачът вече има в България 350 вагона и 36 локомотива.

"Ди Би Шенкер Рейл България" вече има 16% пазарен дял в товарните жп превози. Това съобщи Любомир Гарчев, изпълнителен директор на железопътната компания, която развива дейност в страната от пет години. "Това не са товари, взети от БДЖ, а създаден нов бизнес", твърди Ханс-Георг Вернер, изпълнителен директор на DB Schenker Rail за регион "Изток".

Жп превозите в рамките на страната, които са 14 млн. тона годишно, са по-скоро ограничени, но потенциал има транзитният трафик от и за Турция, каза още той. Сериозен бум през следващите пет години може да се очаква при интермодалните превози, съчетаващи жп и автомобилен транспорт. Компанията очаква развитие в автомобилната индустрия и вижда възможност за себе си в участието в тези превози, както и в по-доброто транспортно свързване на Иран с европейските пазари след размразяването на отношенията с тази страна.

Първите пет години

Жп компанията е на българския пазар от 2010 г., когато получи лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Влезе през дружеството "Ди Би Шенкер Рейл България". То е 100% собственост на DB Mobility Logistics, която развива мрежа в Европа. По данни за 2014 г. DB Schenker Rail има приходи от общо 4.9 млрд. евро, близо 31 хил. служители, 2878 локомотива и почти 90 хил. вагона. Българското дружество е част от направление "Изток", като задачата му е да е част от общата европейска мрежа на компанията. В източното направление на гиганта са още полското, румънското и унгарското поделение. Основната им цел са транзитните превози от и за Турция.

В източна посока компанията развива партньорства и с руските железници, като съвместно с тях организира един влак на седмица от Китай към Германия. Това става посредством линията Trans Eurasia Express (TEE). Компанията развива дейност и в Обединените арабски емирства. Обединението Etihad Rail DB между немските железници и Etihad Rail оперира жп линиите в арабската страна, като основно се извозва сяра през пустинята с влак, дълъг 2 км.  

На българския пазар 

В България първият клиент на "Ди Би Шенкер Рейл България" е медодобивният комбинат в Пирдоп "Аурубис", който й повери превозите на медния си концентрат към пристанище Бургас. В страната компанията се занимава още и с маневрени превози за големите индустриални товародатели. Като пазарни позиции тя е на трето място след БДЖ и румънската "Българска железопътна компания". Вече има 290 служители, 36 локомотива и 350 вагона и постоянно увеличава дела си през годините.

През 2011 г. дружеството пусна първия си трансграничен влак. От 2013 г. вече участва в превозите на товарите на Ford с транзитния влак Transfesa между Европа и Турция. В началото на тази година започна и съвместният проект с най-голямата компания за автомобилни товарни превози - пловдивската ПИМК, който качи камионите на влак за Германия. Първият т.нар. интермодален влак от Русе за Нюрнберг беше пуснат в края на януари като тестов. Проектът явно се е оказал успешен, тъй като от 30 септември ще бъде пуснат и втори влак. Така всеки вторник и четвъртък ремаркетата ще се качват на влак в Русе, а всяка сряда и събота това ще се случва в Нюрнберг. Вернер очаква голям бум на интермодалните превози през следващите пет години, тъй като при тях се пестят разходи и вредни емисии. Основна пречка пред тях за момента са активните ремонти по жп линиите, които текат във всички държави от Източна Европа.

Превозвачът вече има в България 350 вагона и 36 локомотива.

"Ди Би Шенкер Рейл България" вече има 16% пазарен дял в товарните жп превози. Това съобщи Любомир Гарчев, изпълнителен директор на железопътната компания, която развива дейност в страната от пет години. "Това не са товари, взети от БДЖ, а създаден нов бизнес", твърди Ханс-Георг Вернер, изпълнителен директор на DB Schenker Rail за регион "Изток".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    zrg avatar :-|
    Thomas Anderson

    Еми който го може го може. А нашите само спят и чакат пари от държавата да окрадат и вървят все надолу и надолу. После ще цъкат с език и ще се вайкат що ЖП превоза изведнъж е станал чужда собствености и частен, а "социалната" дейност от пътническия превоз ще си остане да си виси на гърба само на държавата, щото Ди Би Шенкер няма да спонсорира пътнически превози.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.