С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 22 сеп 2015, 16:08, 5297 прочитания

DB Schenker Rail вече има 16% дял при жп превозите

Компанията вижда потенциал в комбинирания транспорт и размразяването на отношенията с Иран

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Превозвачът вече има в България 350 вагона и 36 локомотива.
"Ди Би Шенкер Рейл България" вече има 16% пазарен дял в товарните жп превози. Това съобщи Любомир Гарчев, изпълнителен директор на железопътната компания, която развива дейност в страната от пет години. "Това не са товари, взети от БДЖ, а създаден нов бизнес", твърди Ханс-Георг Вернер, изпълнителен директор на DB Schenker Rail за регион "Изток".

Жп превозите в рамките на страната, които са 14 млн. тона годишно, са по-скоро ограничени, но потенциал има транзитният трафик от и за Турция, каза още той. Сериозен бум през следващите пет години може да се очаква при интермодалните превози, съчетаващи жп и автомобилен транспорт. Компанията очаква развитие в автомобилната индустрия и вижда възможност за себе си в участието в тези превози, както и в по-доброто транспортно свързване на Иран с европейските пазари след размразяването на отношенията с тази страна.


Първите пет години

Жп компанията е на българския пазар от 2010 г., когато получи лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Влезе през дружеството "Ди Би Шенкер Рейл България". То е 100% собственост на DB Mobility Logistics, която развива мрежа в Европа. По данни за 2014 г. DB Schenker Rail има приходи от общо 4.9 млрд. евро, близо 31 хил. служители, 2878 локомотива и почти 90 хил. вагона. Българското дружество е част от направление "Изток", като задачата му е да е част от общата европейска мрежа на компанията. В източното направление на гиганта са още полското, румънското и унгарското поделение. Основната им цел са транзитните превози от и за Турция.

В източна посока компанията развива партньорства и с руските железници, като съвместно с тях организира един влак на седмица от Китай към Германия. Това става посредством линията Trans Eurasia Express (TEE). Компанията развива дейност и в Обединените арабски емирства. Обединението Etihad Rail DB между немските железници и Etihad Rail оперира жп линиите в арабската страна, като основно се извозва сяра през пустинята с влак, дълъг 2 км.  



На българския пазар 

В България първият клиент на "Ди Би Шенкер Рейл България" е медодобивният комбинат в Пирдоп "Аурубис", който й повери превозите на медния си концентрат към пристанище Бургас. В страната компанията се занимава още и с маневрени превози за големите индустриални товародатели. Като пазарни позиции тя е на трето място след БДЖ и румънската "Българска железопътна компания". Вече има 290 служители, 36 локомотива и 350 вагона и постоянно увеличава дела си през годините.

През 2011 г. дружеството пусна първия си трансграничен влак. От 2013 г. вече участва в превозите на товарите на Ford с транзитния влак Transfesa между Европа и Турция. В началото на тази година започна и съвместният проект с най-голямата компания за автомобилни товарни превози - пловдивската ПИМК, който качи камионите на влак за Германия. Първият т.нар. интермодален влак от Русе за Нюрнберг беше пуснат в края на януари като тестов. Проектът явно се е оказал успешен, тъй като от 30 септември ще бъде пуснат и втори влак. Така всеки вторник и четвъртък ремаркетата ще се качват на влак в Русе, а всяка сряда и събота това ще се случва в Нюрнберг. Вернер очаква голям бум на интермодалните превози през следващите пет години, тъй като при тях се пестят разходи и вредни емисии. Основна пречка пред тях за момента са активните ремонти по жп линиите, които текат във всички държави от Източна Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 286 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 582 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ обяви Bitcoin за суровина

Сделките с фючърси и деривати на виртуалната валута попадат под по-строг контрол

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма