Скандалът с Volkswagen заплашва дизеловата индустрия
Европейските пазари могат да се преоринеитрат към бензинови автомобили
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Скандалът с фалшифицираните тестове за вредни емисии на германския автомобилен гигант Volkswagen продължава да се разраства, след като концернът предупреди, че с увеличаването на проверките 11 млн. автомобила с дизелови двигатели от типа EA 189 могат да се окажат засегнати. Най-големият производител на автомобили в света след Toyota също така обяви, че през третото тримесечие ще задели 6.5 млрд. евро за покриване на разходите, свързани с най-големия скандал в 78-годишната му история. Според щатските регулатори, разкрили нередностите, на Volkswagen може да бъдат наложени максимални глоби в размер на 18 млрд. долара. Акциите на компанията поевтиняват трети ден на борсите, като от началото на седмицата са изгубили 34% от стойността си.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
18 коментара
Дали нормите не прекалено строги?
Всичко тава са политики и задкулисни игри. Подробност от пейзажа е дали става дума за VW или друга компания - просто компанията е европейска, и просперираща. Действията показват страх от налагане на "дизела" в САЩ. Правят се на по "католици" от папата.
Я да пускат вече електрическите двигатели- че ми писна от ремъци клапани масла филтри и всякакви други горивни чаркове
Крайно време е дизеловата индустрия да изчезне. Тия нафтови печки съсипаха въздуха в голямите градове!
Кметът на Париж заяви че ще елиминира дизелите в града до 2020 г. За САЩ с по-строгите изисквания за замърсяване дизеловите двигатели губят доста мощност по улавянето на праховите частици чрез рециркулационни системи, и сега ударът по ФВ ще усложни много живота на производителите на дизеловите коли.
До коментар [#2] от "бай кольо":
Какво НАЛАГАНЕ на дизела, бе, байно?
Човеците говорят за ЗАЛЕЗ на дизела,
стопляш ли?
Ама как да стоплиш, като са ти само конспирации в лабавата главица...
Ще има доста да ни тровят още,особено в такива бедни държави като нашата със занижени екостандарти.А това че димят като газени фенери, се усеща и без да си специалист по тестване за газове.Тука има много коли и камиони също,които бълват черен дим през ауспуха,ама ние нали сме толерантни и нехаеме за здравето на хората.Повечето, предполагам са дизелови.Е то не е само от дизела,те са и стари,с издухани двигатели.
[quote#1:"Peter Stoychev"]Дали нормите не прекалено строги?[/quote]
Контролът е прекалено мек!
как един дизел на 1г замърсява повече от един 10г двигател на бензин.В САЩ се карат коли с мотори от 3.0 кубика нагоре че дизелът на WV им замърсява въздуха те не са подписали договора от КИОТО и затова цакат с това,че потребителите не са осведомени и заблудили умишлено.Дизела не може да умре по простата причина че евтин за каране,мощността е добра за масова кола и катализатора е за това да чисти.Относно БГ с две ръце гласувам да се забрани шофирането на коли без евро 3 и готово 60% от авто парка ще трябва да се бракува или да се обложи с як данък.
Публикувано през m.capital.bg
[quote#9:"nogica"]как един дизел на 1г замърсява повече от един 10г двигател на бензин[/quote]
Разликата в разхода не е десет пъти. Освен това при дизелите температурите на горене са по-високи и образуването на азотни оксиди е много по-голямо. Отделно фините частици са несравнимо повече. Азотните оксиди и фините частици са непосредствена опасност за човека, докато CO2 не е. Лобито на автопроизводители в Европа налага производството на опасните за човека дизели, просто защото те са по-скъпи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход