Скандалът с Volkswagen заплашва дизеловата индустрия

Европейските пазари могат да се преоринеитрат към бензинови автомобили

Компанията ще отдели  6.5 млрд. евро за покриване на разходите, свързани с проблема

Скандалът с фалшифицираните тестове за вредни емисии на германския автомобилен гигант  Volkswagen продължава да се разраства, след като концернът предупреди, че с увеличаването на проверките  11 млн. автомобила с дизелови двигатели от типа EA 189 могат да се окажат засегнати. Най-големият производител на автомобили в света след Toyota също така обяви, че през третото тримесечие ще задели 6.5 млрд. евро за покриване на разходите, свързани с най-големия скандал в 78-годишната му история. Според щатските регулатори, разкрили нередностите, на Volkswagen може да бъдат наложени максимални глоби в размер на 18 млрд. долара. Акциите на компанията поевтиняват трети ден на борсите, като от началото на седмицата са изгубили 34% от стойността си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    peter1946 avatar :-|
    Peter Stoychev
    • - 34
    • + 16

    Дали нормите не прекалено строги?

    Нередност?
  • 2
    kolisti avatar :-|
    бай кольо
    • - 38
    • + 33

    Всичко тава са политики и задкулисни игри. Подробност от пейзажа е дали става дума за VW или друга компания - просто компанията е европейска, и просперираща. Действията показват страх от налагане на "дизела" в САЩ. Правят се на по "католици" от папата.

    Нередност?
  • 3
    gimi avatar :-|
    Мавродинов
    • - 2
    • + 91

    Я да пускат вече електрическите двигатели- че ми писна от ремъци клапани масла филтри и всякакви други горивни чаркове

    Нередност?
  • 4
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • - 21
    • + 46

    Крайно време е дизеловата индустрия да изчезне. Тия нафтови печки съсипаха въздуха в голямите градове!

    Нередност?
  • 5
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 1
    • + 34

    Кметът на Париж заяви че ще елиминира дизелите в града до 2020 г. За САЩ с по-строгите изисквания за замърсяване дизеловите двигатели губят доста мощност по улавянето на праховите частици чрез рециркулационни системи, и сега ударът по ФВ ще усложни много живота на производителите на дизеловите коли.

    Нередност?
  • 6
    joh06377502 avatar :-(
    Vespertine
    • - 6
    • + 23

    До коментар [#2] от "бай кольо":

    Какво НАЛАГАНЕ на дизела, бе, байно?
    Човеците говорят за ЗАЛЕЗ на дизела,
    стопляш ли?
    Ама как да стоплиш, като са ти само конспирации в лабавата главица...

    Нередност?
  • 7
    leslin avatar :-|
    leslin
    • - 2
    • + 24

    Ще има доста да ни тровят още,особено в такива бедни държави като нашата със занижени екостандарти.А това че димят като газени фенери, се усеща и без да си специалист по тестване за газове.Тука има много коли и камиони също,които бълват черен дим през ауспуха,ама ние нали сме толерантни и нехаеме за здравето на хората.Повечето, предполагам са дизелови.Е то не е само от дизела,те са и стари,с издухани двигатели.

    Нередност?
  • Geoimg
    • - 3
    • + 12

    [quote#1:"Peter Stoychev"]Дали нормите не прекалено строги?[/quote]
    Контролът е прекалено мек!

    Нередност?
  • 9
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 12
    • + 19

    как един дизел на 1г замърсява повече от един 10г двигател на бензин.В САЩ се карат коли с мотори от 3.0 кубика нагоре че дизелът на WV им замърсява въздуха те не са подписали договора от КИОТО и затова цакат с това,че потребителите не са осведомени и заблудили умишлено.Дизела не може да умре по простата причина че евтин за каране,мощността е добра за масова кола и катализатора е за това да чисти.Относно БГ с две ръце гласувам да се забрани шофирането на коли без евро 3 и готово 60% от авто парка ще трябва да се бракува или да се обложи с як данък.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 10
    gianni avatar :-|
    gianni
    • - 2
    • + 11

    [quote#9:"nogica"]как един дизел на 1г замърсява повече от един 10г двигател на бензин[/quote]

    Разликата в разхода не е десет пъти. Освен това при дизелите температурите на горене са по-високи и образуването на азотни оксиди е много по-голямо. Отделно фините частици са несравнимо повече. Азотните оксиди и фините частици са непосредствена опасност за човека, докато CO2 не е. Лобито на автопроизводители в Европа налага производството на опасните за човека дизели, просто защото те са по-скъпи.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал