С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 23 сеп 2015, 16:36, 16876 прочитания

BILLA планира да отвори още 60 магазина в България за три години

Оптимистичните намерения идват няколко месеца след като компанията майка REWE Group не успя да продаде българския си бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
150 трябва да достигнат търговските обекти на веригата според плановете на ръководството
За три години Billa планира да разшири търговската си мрежа в България и от сегашните 92 магазина да ги направи 150. Това съобщи управителят Бойко Сачански на пресконференция по повод 15 години от присъствието на компанията в страната. Експанзията е насочена предимно към четирите най-големи града - София, Пловдив, Варна и Бургас, но не е изключено отваряне на филиали и в по-малки градове. От ръководството не обявиха инвестицията, но потвърдиха сумата от 200 млн. евро, обявена през април тази година.

Плановете на BILLA се появяват на фона на оттеглянето на Penny от българския пазар и няколко месеца след като REWE безуспешно се опита да се освободи и от двете свои вериги в България. Очевидно невъзможността да продаде бизнеса си на добра цена накара REWE да се преструктурира на пазара в България и да се концентрира върху по-успешната си и по-добре развита марка в по-високия ценови сегмент. С това групата ще се опита да запази челните си позиция на местния пазар, където се конкурира с друг голям германски играч - собственика на Kaufand и Lidl, Schwarz Group.


Част от експанзията си BILLA ще осъществи, като поеме някои от магазините на Penny, но българското ръководство отказа да коментира колко и къде ще бъдат погълнатите филиали. Според източници на "Капитал" в близко бъдеще между шест и осем супермаркета ще преминат от едната към другата верига.

По-добри финансови резултати

"За пръв път "BILLA България" излиза на печалба през 2014, като положителните финансови резултати се дължат на вътрешния консолидиран отчет на групата", обясни Ваня Динева, главен финансов мениджър на веригата. Данните се различават от официално публикуваните досега.
През изминалата година "BILLA България" е реализирала оборот от 521 млн. лв., подобрявайки резултатите си от предходната година с 4.8%, и е намалила загубите си от 11.5 на 9.5 млн. лв., сочат индивидуалните данни за дружеството от секторната класация "Капитал 100". Наличният консолидиран отчет на "BILLA България" за 2014 г. показва същото - по-малка загуба. През 2013 г. BILLA държи 4.8% от пазара за бързооборотни стоки, сочат данни на дружеството. BILLA ще продължи да е в топ 3, беше категоричен Сачански, като подчерта, че изтеглянето на Penny и освободеният пазар за 200 млн. лв. по никакъв начин няма да променят пренареждането в сектора, а според това колко филиала на Penny погълне BILLA, ще се прекроят и пазарните дялове.



За 15 години на бългaрския пазар германската верига за бързооборотни стоки BILLA е минала през различни етапи - усилена експанзия и откриване на до 20 магазина годишно до 2010 г., битка за дялове вследствие на навлизането на конкуренти вериги като Kaufand и Lidl и бавно възстановяване на позициите през 2014 г. Според Динева конкуренцията в сектора е много изострена. Последното е видно от подреждането на веригите по приходи за 2014 г. - първи са Kaufand с приход от 1.2 млрд. лв., трета е веригата на същата група Lidl с 538 млн. лв., а на второ място са Metro с 676 млн. лв., показват данните на "Капитал 100".

Празничен оптимизъм

По повод юбилея ръководството съобщи, че ще предложи на клиентите си две нови собствени марки в близко бъдеще. Едната - BILLA Premium, може да се очаква и до края на годината, и ще бъде в по-високия ценови клас. С това развитие веригата ще има скоро в търговската си мрежа четири собствени бранда. Така, от една страна, BILLA ще има по-голям контрол над качеството на предлаганите продукти, а от друга, ще бъде по-малко обвързана с външни производители и снабдители. "В момента оборотът ни от собствени марки е около 10%. Целта ни е по-голям дял от оборота от собствени марки", уточни оперативният директор Христо Атанасов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие "А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

Силните резултати идват след по-добро представяне във всички сегменти от дейността на телекома

16 окт 2019, 372 прочитания

MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара

Целта на американския казино оператор е да подобри баланса си

16 окт 2019, 504 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Total отново свива разходите и инвестициите

Френската компания гарантира, че няма да намалява дивидентите

Още от Капитал
Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10