Тестовете за вредни емисии са били манипулирани и в Европа

Акциите на BMW се обезцениха заради съобщения, че нейни модели също са засегнати

Списание Auto Bild излезе с материал, според който моделът BMW X3 xDrive 20d отделя вредни емисии, надвишаващи 11 пъти европейските норми.
Списание Auto Bild излезе с материал, според който моделът BMW X3 xDrive 20d отделя вредни емисии, надвишаващи 11 пъти европейските норми.    ©  RALPH ORLOWSKI
Списание Auto Bild излезе с материал, според който моделът BMW X3 xDrive 20d отделя вредни емисии, надвишаващи 11 пъти европейските норми.
Списание Auto Bild излезе с материал, според който моделът BMW X3 xDrive 20d отделя вредни емисии, надвишаващи 11 пъти европейските норми.    ©  RALPH ORLOWSKI

Скандалът с манипулациите на вредните емисии от страна на Volkswagen се разраства, след като германският министър на транспорта Александър Добриндт заяви, че такива са били извършвани от компанията и в Европа освен в Съединените щати. По думите му създадената за разследване на скандала държавна комисия е била уведомена от германския производител, че и в Европа превозни средства с 1.6- и 2- литрови дизелови двигатели са засегнати от манипулациите, съобщава Reuters. Освен това сп. Auto Bild излезе с материал, според който моделът BMW X3 xDrive 20d отделя вредни емисии, надвишаващи 11 пъти европейските норми.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    krastitel avatar :-?
    krastitel

    Всъщност европейските държави трябва спешно да разследват колко от автомобилите отговарят на обявените норми за икономия на горивото и за замърсяването след като бъдат продадени от шоурума и ползвани, а не дали са имали устройство за манипулиране на данните при първия контролиран тест - това в реалния живот е много по-важно за здравето и чистотата.
    Москов? Василева?

  • 2
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    А какво ще ги правим 20+ годишните автомобили, които надвишават всички норми вероятно хиляди пъти?

  • 3
    anu avatar :-?
    Ronald Reagan

    Всъщност няма голяма разлика в замърсяването между дизел произведен преди 20 и преди 10 години или 5. Ако отчетем износването на двигателя разбира се. Единствено катализатора може да промени степента на замърсяване. Всъщност говорим за технологии на по 30-40 години, като изключим впръскването. но то ме може да бъде чак толкова прецизно, че да реши проблема генерално. Както през 80-те така и сега обаче качествения катализатор струва много пари и трябва да се сменя. Дизеловият двигател е скъп за поддръжка и е прецизна машина, малък проблем или износване на основен детайл води до лошо изгаряне - помпа, инжектор и т.н. До ден се чудя как BMW, VW успяха да излъжат потребителите, че дизелът е екологично гориво. не коментирам ниския разход на гориво - извънградско. Защото за градското може доста да поспорим.

  • 4
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a

    До коментар [#2] от "tie_interceptor":

    Моята е 20 годишна за толкова имам пари.Не харчи масло,
    разход 5,5/100, и е с катализатор.Обута е в нови гуми.И сега да я бракувам ли?
    По-твоята логика.Въпроса не е в годините,а в законите и в съзнанието,което на много хора им липсва.

  • 5
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#4] от "l_i_k_a_t_a":

    Катализатор на 20 годишна кола? Нов? ;) Или е просто една тръба?

  • 6
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a

    До коментар [#3] от "Ronald Reagan":

    Колите без катализатор не трябва да влизат в България.
    Не трябва да се допускат до преглед.
    Не трябва да има течове на масло
    И да се измерва компресията.
    За тия които са на газ(пропан-бутан)или на метан задължително и да работи на бензин.
    Просто и ясно.Има коли на по 5,6 години без катализатори,да не казвам че по къщите им свалят катализаторите да изкарат някой лев отгоре.
    Проблемите са решими но ни управляват глупаци.

  • 7
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a

    До коментар [#5] от "mickmick":

    като я караш с нормално гориво може и на 30
    въпросат не е в годините а в километрите и качеството на гориво.

  • 8
    noidea avatar :-?
    noidea

    До коментар [#6] от "l_i_k_a_t_a":
    "За тия които са на газ(пропан-бутан)или на метан задължително и да работи на бензин. "
    какво значи и да работи на бензин? Преди имах метанова Зафира, на която бензиновия резервоар беше 15литра, колко да дотикаш до метан станция. Колата си палеше и вървеше само на метан. Отделно, че е в пъти по-екологично от нафтова печка, тропаща като хилти.

  • 9
    opetkov50 avatar :-|
    Oggie Petkov

    Прочетох интервюто със собственика на фирмата, извършила тестовете в САЩ. Първо, те са извършени и публикувани през 2013г и досега не е имало никаква реакция по тях. Второ, той твърди че изпитаните коли на БМВ не са дали разлики между шосейни и лабораторни тестове. И трето тестовете са за азотен двуокис, а не за въглероден. Не съм сигурен че това вещество изобщо се измерва в България, нито какви са допустимите норми. Ако е милиграм/км, кой му пука колко ще изхвърли двигателя. Много неграмотност и истерия, предизвикана от журналисти, търсещи сензации.

  • 10
    anu avatar :-?
    Ronald Reagan

    Не знам какво са мерили, но можете да направите прост тест. Свалете катализатора на напълно изправна, ако щете напълно нова кола и измерете твърдите частици, въглеродния двуокис и какъвто си щете ..окис. Няма да ви хареса резултата. Нямам нищо против немските автомобили, аз самия съм карал не малко такива. Просто се доверявам на здравия си разум и реалните резултати, при реален експеримент, а не на показатели от софтуер.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход