"Пикадили" свива броя на обектите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Пикадили" свива броя на обектите си

След ремонта на магазина в София ринг мол, реконструкции предстоят и в обектите в Serdika Center и Mall of Sofia.

"Пикадили" свива броя на обектите си

Веригата обяви нова стратегия с фокус върху платежоспособното търсене

Весела Николаева
13547 прочитания

След ремонта на магазина в София ринг мол, реконструкции предстоят и в обектите в Serdika Center и Mall of Sofia.

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


На сайта на "Пикадили" има обява, че компанията търси нови обекти в София и Варна.

Веригата за бързооборотни стоки "Пикадили" ще свие броя на обектите си и ще се позиционира към клиентското търсене в средния и високия ценови сегмент, съобщиха от компанията. Плановете са фокусът да се насочи към големи търговски центрове, да се предлагат стоки от по-високия ценови клас и да се залага на по-качествено обслужване, пишат от мениджмънта на веригата в специално съобщение до медиите от четвъртък.

Към луксозния сегмент

От "Пикадили" обявиха, че се преструктурират и имат за цел да привлекат "клиенти от средния клас, по-платежоспособни, търсещи модерното и изисканото" Новата стратегия се основава на маркетингови проучвания, според които това е описанието за клиентите, които харесват марката "Пикадили", твърдят от дружеството. Като част от преструктурирането магазините на веригата ще бъдат обновени, ще се акцентира на тези в София, Варна (където е първият магазин на марката) и в моловете.

На сайта на "Пикадили" вече има публикувана обява, че веригата търси да купи или наеме нови обекти в София и Варна. Ремонт е започнат в магазина в "Сити център София", планират се такива и в Serdika Center и Mall of Sofia.

Стратегията включва и оптимизиране на мрежата, т.е. затваряне на магазини, става ясно още от съобщението до медиите. Още в четвъртък няколко магазина на веригата вече не работеха. "На служителите от затворените обекти ще бъде предложена работа в другите магазини. В тях ще има нужда от още персонал, тъй като ще се залага на продажбите на прясна риба, деликатеси, топла витрина, плодове и зеленчуци", уточниха от "Пикадили".

Българска инвестиция

Промяната в стратегията на "Пикадили" идва след труден период за веригата, която през последните години позагуби позиции на пазара на дребно. Първоначално магазините бяха в по-високия сегмент. От времето, когато беше собственост на белгийската Delhaize Group, веригата се опитва да се позиционира в нишата на средните цени. В момента "Пикадили" е еднолична собственост на "АП Март", което от своя страна е притежание на регистрираното в Люксембург "Юропиън ритейл инвестмънт". На практика нейни собственици са братята Валентин и Десислав Попови, неясно дали в съдружие с Николай Лазаров. "Пикадили" е заемала девета позиция по размер на оборота сред компаниите от сектор "Търговия" в края на миналата година, показват данни на класацията "Капитал 100". Оборотът й е бил 198.7 млн. лв. с 3.5% ръст спрямо 2013 г. И за двете години компанията е била на загуба – съответно 41.8 млн. лв. през миналата и 48.5 млн. лв. за 2013 г.

Още по темата - в новия брой на в. "Капитал"

На сайта на "Пикадили" има обява, че компанията търси нови обекти в София и Варна.

Веригата за бързооборотни стоки "Пикадили" ще свие броя на обектите си и ще се позиционира към клиентското търсене в средния и високия ценови сегмент, съобщиха от компанията. Плановете са фокусът да се насочи към големи търговски центрове, да се предлагат стоки от по-високия ценови клас и да се залага на по-качествено обслужване, пишат от мениджмънта на веригата в специално съобщение до медиите от четвъртък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Жалко че Delhaize си тръгнаха от България! Без стратегически инвеститор който знае какво прави, Пикадили е обречена да се лута наляво-надясно в търсене на идентичност още дълго време.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    zhl23475044 avatar :-|
    zhl23475044

    Лоши анализи на БГ пазара доведоха до тука...Основателите на Пикадили бяха от новите капиталисти с инфо и капитали от бившата най/осведомена структура в БГ.Появиха се в момента на разрастването на имотния и инвестиционния балон в БГ от 205 до 2008. И кати ной информирани продадоха свойа балон.

  • 3
    jorrex avatar :-|
    jorrex

    Мисля, че дойчовците са доказали, че са най-добрите търговци в Европа.

    Имаме си кауфланд, лидл, метро...
    навън чакат алди
    има и едека, реал и т.н.

    Пикадили едва ли ще разработят нов уникален пазарен модел. Нека поне автора да опита да открие кой модел се опитват да копират и дали би имал успех в БГ.

    Аз лично считам че ги очаква крах. Поне във Варна модела със съгурност няма да проработи поради липсата на платежоспособни клиенти.

  • 4
    vaskeh avatar :-|
    vaskeh

    За съжаление скоро ще затворят, защото целевата им група е силно ограничена. Имидж дълго и трудно се гради и светкавично се руши.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    staska avatar :-|
    staska

    До коментар [#1] от "karen_walker":
    [quote#1:"karen_walker"]Жалко че Delhaize си тръгнаха от България![/quote]
    Да, така е. С тях определено имаха друг облик магазините. И асортимент.

  • 6
    cof6666 avatar :-|
    cof6666

    Пикадили занижиха качеството си.

  • 7
    ramm_stein avatar :-|
    ramm_stein

    По принцип съм от хората, които пазарувам от всички вериги и влизам по магазини където ми падне, из цяла София. В Пикадили от около година вони много яко на мърша. Не знам от хладилници ли пестят или са вече с кофти месо, но вонята е отвратителна и отблъскваща.

  • 8
    mitkopom avatar :-|
    mitkopom

    никога не съм стъпвал в пикадили. явно съм в ниския ценови сегмент :(

  • 9
    velian avatar :-|
    volarok

    Същите стоки на по-високи цени. И без топла витрина. Не, мерси!

  • 10
    sasho_n2 avatar :-|
    Александър

    Този филм май сме го гледали преди няколко години с Елемаг...?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK