Шефът на Porsche оглави Volkswagen
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шефът на Porsche оглави Volkswagen

Шефът на Porsche оглави Volkswagen

Матиас Мюлер трябва да изведе групата от най-тежката криза в 78-годишната й история

5750 прочитания

© FABIAN BIMMER


Надзорният съвет на Volkswagen назначи ръководителя на спортната марка Porsche Матиас Мюлер за нов главен изпълнителен директор на германския автомобилен гигант на мястото на подалия оставка заради екоскандала Мартин Винтеркорн, съобщава Reuters. След заседанието в петък ръководството на компанията заяви, че скандалът с манипулираните тестове за замърсяването от дизелови двигатели е "морален и политически провал", но настоява, че само малка група хора са отговорни за това.

Връщане на доверието

"Под моето ръководство "Фолксваген" ще развива и прилага най-строгите стандарти за спазване на правилата и за управление. Приоритетът ми ще е да спечеля отново доверието към групата. Ще превъзмогнем тази криза", заяви Мюлер след назначаването му. Изборът на 62-годишния Мюлер бе очаквано, тъй като той веднага се очерта като фаворит за задачата да извади основаната през 1937 г. компания от най-тежката криза в историята й. Мюлер, който работи в групата на Volkswagen от 70-те години, е близък до фамилията Пиех-Порше, която контролира автомобилната компания.

Предизвикателствата пред новия директор са значителни, тъй като облаците над Volkswagen тепърва се сгъстяват. През миналата седмица германското транспортно министерство обяви, че компанията е манипулирала тестовете за вредни емисии и в Европа, Европейската комисия призова членките на ЕС да започнат разследвания по въпроса и да проявяват нулева толерантност към нарушенията, а в САЩ властите започнаха криминални разследвания срещу групата. Една от най-непосредствените задачи пред Мюлер е да възстанови доверието на клиентите и дилърите, които са изнервени от липсата на информация за това как ще им се отрази скандалът.

"Той е добър избор, макар че може би ще се окаже преходен изпълнителен директор, докато друг вътрешен кандидат като шефа на марката VW Херберт Дайс заслужи да заеме тази позиция", отбелязва Арндт Елингхорст, анализатор в консултантската фирма Evercore ISI.

Лична отговорност

Компанията е поставена и под политически натиск да действа решително, като германският канцлер Ангела Меркел призова ръководството бързо да възстанови доверието в сектора, който е ключов за икономиката на страната. След петъчното заседание членът на борда Олаф Лие заяви, че ще скоро ще има последствия и за други лично отговорни за скандала.

Според източници на Reuters компанията е взела решение да освободи шефа на операциите си в САЩ Майкъл Хорн и главните инженери на марките Audi и Porsche Улрих Хакенберг и Валфгнаг Хатц. Преди да получат сегашните си позиции в дъщерните дружества и двамата са заемали висши позиции в звеното за разработки, включително на двигатели на марката VW. Според информацията на Reuters Volkswagen ще създаде специална позиция за бизнеса в САЩ в борда, като фаворит за позицията е ръководителят на марката Skoda Винфрид Валанд.

Скандалът вече доведе до сътресения в цялата автомобилна индустрия, тъй като производителите се опасяват от спад в търсенето на дизелови коли и затягане на регулациите. Потребителите от своя страна се притесняват за представянето на автомобилите си и за стойността, на която биха могли да ги препродадат.

Засега други автомобилни производители не са уличени в използването на устройства и софтуер, чрез които да се манипулират тестовете за вредни емисии. Акциите на BMW обаче се обезцениха силно през миналата седмица заради съобщения в медиите, че нейни дизелови модели също не отговарят на изискванията. Компанията отрече тези обвинения.

Надзорният съвет на Volkswagen назначи ръководителя на спортната марка Porsche Матиас Мюлер за нов главен изпълнителен директор на германския автомобилен гигант на мястото на подалия оставка заради екоскандала Мартин Винтеркорн, съобщава Reuters. След заседанието в петък ръководството на компанията заяви, че скандалът с манипулираните тестове за замърсяването от дизелови двигатели е "морален и политически провал", но настоява, че само малка група хора са отговорни за това.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    historama avatar :-|
    historama

    Аз пък очаквам с нетърпение да тряснат една хубава глоба на самодоволните германци от ФВ - ДАС АУТО, ЧИСТ ДИЗЕЛ и т.н.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.