Скандалът с Volkswagen осветлява политическите връзки на индустрията

Германските власти са тясно обвързани с компаните от сектора

Канцлерът Ангела Меркел, новият изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер и предшественикът му Мартин Винтеркорн
Канцлерът Ангела Меркел, новият изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер и предшественикът му Мартин Винтеркорн
Канцлерът Ангела Меркел, новият изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер и предшественикът му Мартин Винтеркорн
Канцлерът Ангела Меркел, новият изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер и предшественикът му Мартин Винтеркорн
В доклад на ЕК от 2013 г. е било обърнато внимание на рисковете, свързани с коригиращите устройства.

Разразилият се скандал около фалшифицираните тестове за вредни емисии на Volkswagen насочи прожекторите върху близките връзки между германските политици и автомобилната индустрия. Причината за тези зависимости е лесно видима – автомобилните компании осигуряват директно 750 хил. работни места и подхранват много други сектори на икономиката. През 2014 г. Volkswagen, Daimler и BMW са реализирали приходи от 413 млрд. евро, което е повече от федералния бюджет, пише Reuters


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове