Над 2 млн. автомобила на Audi са засегнати от скандала
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Над 2 млн. автомобила на Audi са засегнати от скандала

Руперт Щадлер, главен изпълнителен директор на Audi

Над 2 млн. автомобила на Audi са засегнати от скандала

Пет милиона коли с бранда Volkswagen имат монтиран софтуер, позволяващ манипулации

3565 прочитания

Руперт Щадлер, главен изпълнителен директор на Audi

© Reuters


Компанията Audi, част от гиганта Volkswagen, съобщи в понеделник, че 2.1 млн. нейни автомобила по света са оборудвани със софтуера, позволяващ манипулирането на данни за вредни емисии. Това устройство беше открито в САЩ, откъдето тръгна скандалът, нанесъл щети за милиарди евро на Volkswagen, предизвикал оставки във върховете на компанията и поставящ под въпрос бизнеса с дизелови коли и дизелово гориво в Европа.

В понеделник от Volkswagen обявиха, че проблемните дизелови автомобили на компанията са 5 млн., като заявиха, че инженерите на компанията работят с пълна скорост за намиране на решение на проблема.

Проблемите при Audi

Говорител на базираната в Инголщад Audi съобщи, че със софтуера, включващ щадящия природата режим, са оборудвани 1.42 млн. коли с двигатели със стандарт Евро 5. Около 577 хил. се движат по пътищата на Германия, а почти 13 хил. – по американските.

Засегнатите модели са A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 и Q5.

Главният изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер беше един от кандидатите за ръководител на целия концерн Volkswagen след оставката на Мартин Винтеркорн. Управителният съвет предпочете в петък шефа на Porsche Матиас Мюлер. Германското списание Auto Motor und Sport съобщи, че Щадлер остава на поста си, но губи ръководителя на продажбите в Audi Лука де Мео, който отива начело на бранда Seat.

Вътрешно разследване в централата

В понеделник от Volkswagen съобщиха, че вътрешното разследване на компанията е показало, че близо 5 млн. автомобила са засегнати в световен мащаб. Това са коли с дизеловия двигател ЕА 189 (Евро 5), сред които са шестото поколение на Golf, седмото поколение на Passat и първото на Tiguan. Автомобилите с дизелови двигатели Евро 6 отговарят на всички норми и не са засегнати от скандала. Такива са настоящите Golf, Passat и Touran, твърдят от компанията.

"Ние работим с пълна скорост за намирането на техническо решение, което ще представим възможно най-бързо на нашите партньори, клиенти и обществеността. Уверявам ви, че Volkswagen ще направи всичко възможно да спечели отново доверието на клиентите, дилърите и обществеността", заяви д-р Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на Volkswagen леки автомобили.

От компанията също така съобщиха, че в най-скоро време ще представят и информация за засегнатите автомобили за отделните страни. Като твърдят, че тези автомобили са технически безопасни и изправни.

Компанията Audi, част от гиганта Volkswagen, съобщи в понеделник, че 2.1 млн. нейни автомобила по света са оборудвани със софтуера, позволяващ манипулирането на данни за вредни емисии. Това устройство беше открито в САЩ, откъдето тръгна скандалът, нанесъл щети за милиарди евро на Volkswagen, предизвикал оставки във върховете на компанията и поставящ под въпрос бизнеса с дизелови коли и дизелово гориво в Европа.

В понеделник от Volkswagen обявиха, че проблемните дизелови автомобили на компанията са 5 млн., като заявиха, че инженерите на компанията работят с пълна скорост за намиране на решение на проблема.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK