С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 1 окт 2015, 14:47, 5339 прочитания

Всеки уебсайт може да се подобри, дори и най-добре работещият

Светослава Илиева, главен графичен дизайнер "Уеб присъствие", Telerik, пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската компания Telerik, която през миналата година беше придобита от американската Progress за 262 млн. долара, премина през пълен ребрандинг, който включва промяна на логото и нов сайт. При обновения сайт фокусът е върху навлизането на компанията в мобилния сегмент на софтуерната индустрия и продукта Telerik Platform. За ребрандинга и новия сайт разговаряме със Светослава Илиева, главен графичен дизайнер "Уеб присъствие" в компанията.


След придобиването на Telerik от Progress ли се взе решението за обновяване на уебсайта?


- Решението за обновяване на уебсайта се взе повече от година преди Progress да придобие Telerik. Тогава бранд стратегията ни пое в посока засилване популярността на основния бранд – Telerik, и продуктовите брандове трябваше да станат неразделна част от него. Искахме да разкажем за тази промяна чрез нашето уеб присъствие. За целта трябваше да обединим 7 отделни уебсайта в един, всеки с различна аудитория. Това беше и голямото предизвикателство - да конструираме уебсайта по начин, който да отговори на очакванията на хора с различен профил (от разработчик до бизнес анализатор) - всеки с различни очаквания и навици, както и да работи еднакво добре за всички тях.

От кого се извърши, колко време отне и колко струва?

- Разработката на уебсайта се извърши изцяло от вътрешни екипи в компанията ни. Бяха ангажирани едни от най-добрите специалисти в Telerik, работещи в областите потребителско преживяване, дизайн, разработка, тестване и оптимизация. Представители на топ мениджмънта и основателите на компанията също взеха участие по време на целия проект, което беше ключово, защото познаваха проекта в детайли и можеха моментално да вземат информирано решение по всеки въпрос, касаещ бизнеса. Обновяването на уебсайта отне 6 месеца - изключително кратък период за високите цели и обема от работа, който мащабен проект като този изисква.

Кои са нововъведенията и допълненията?

- Нововъведенията бяха свързани както с дизайна и технологиите, така и със самия процес на работа.
Уебсайтът обикновено е първият досег на клиентите с една компания. Визуалният език, с който говорим, има ключово значение за това как хората ще ни възприемат. В Telerik целим продуктите ни да бъдат лесни и удобни за ползване, затова уебсайтът ни трябва да поднася това обещание към клиентите, както и да е първото потвърждение за него.

За целта създадохме значително опростен, но характерен и разпознаваем визуален език. Опростихме го, като махнахме всеки детайл, който не беше от изключително значение, за да не разсейва от истински същественото. Характера на уебсайта постигнахме чрез балансиране на силно контрастни елементи и похвати. В графичните похвати съчетахме остри ъгли и овали, в цветността – неутрални, студени и топли цветове и акценти, при фоновете вплетохме плътни цветове с фотографии, а при изображенията комбинирахме фотографии с илюстрации.



Значително опростихме и архитектурата на уебсайта – дълбочината му от 6 нива намалихме на 3, което означава, че всяка информация вече е на максимум 3 клика разстояние. А за да ускорим още повече работата със сайта, беше важно да направим всяка следваща стъпка лесно предвидима, а функцията на всеки елемент интуитивна. Обърнахме особено внимание на елементите от навигацията.
Освен това уебсайтът трябваше да е леснодостъпен независимо от резолюцията и устройствата, през които се ползва. Отделихме необходимото време, за да направим версии за различните резолюции със специфичните елементи, които биха били необходими за всяка. Трябваше внимателно да преценим кои елементи да задържим, кои да променим и кои да премахнем напълно.

По отношение на технологиите - изградихме уебсайтa на Telerik върху най-съвременната версия на системата за управление на съдържанието - Telerik Sitefinity, която позволява интеграция с външни системи, проследяване на взаимодействието с потребителите и анализ на данните в реално време.
От гледна точка на процесите - направихме така наречените екипи за бързо реагиране, включващи специалисти с различен професионален профил, за да можем много по-бързо да взимаме правилните решения от всякакво естество - бизнес, UX, дизайн, имплементация, технологии, и да активираме необходимата роля във всеки един момент, без да губим време. Този подход също се оказа ключов за успеха на проекта.

Има ли нови назначения покрай обновяването, колко и в кои дейности?

- Обновяването на уебсайта изискваше задълбочено познаване на културата на компанията, нашите мисия, цели и стратегия, затова предпочетохме да работим с хора, които са част от Telerik. За щастие разполагаме с необходимите за този проект човешки капитал, опит и експертиза. Специалисти от различни екипи в Telerik обединихме сили - всеки допринасяйки с познания в своята област. В рамките на проекта по редизайна на Telerik.com конкретно не сме имали нови назначения, но компанията непрекъснато наема нови кадри.

Каква промяна се наблюдава в активността на потребителите?

- Проследявайки данните, основната промяна в поведението на потребителите е бързината, с която те работят с уебсайта. Клиентите ни се ориентират по-бързо и лесно намират необходимата информация. Това е голям успех при такава сериозна промяна в архитектурата и дизайна на сайта.

Какви са очакванията за увеличение на клиентите благодарение на обновения уебсайт?

- Уебсайтът на Telerik е обещание за мисията ни да създаваме интуитивни, красиви и лесни за ползване продукти и показва нашето внимание и отношение към всеки детайл. Клиентите ни го забелязват и резултатите са налице. От интервютата с клиенти разбираме, че всяко подобрение на уебсайта е важен знак за тях, че се грижим за удобството им, и това допълнително затвърждава доверието им.

Не спираме да подобряваме дизайна и потребителското преживяване на уебсайта, като провеждаме A/B тестове (Техника за тестване на ефекта върху конверсиите от конкретната промяна по уебстраницата. Резултатите от страница B се сравняват с тези на оригиналната страница A - бел. авт.) и проследяваме поведението на посетителите и тяхната обратна връзка, така че очаквам броят на клиентите ни да продължи да расте.

До каква степен българският офис участва в управлението?

- Българският офис е много високо ценен в глобалната компания заради добрите практики и процеси, с които работим, както и изключителната квалификация на нашите кадри. Само няколко месеца след придобиването на Telerik от Progress, освен за Telerik.com базираният в София уеб екип пое изцяло грижата и за основния уебсайт на Progress (Progress.com), както и редица други уеб активи на компанията.

Какво бихте посъветвали компаниите, които искат да обновят своя уебсайт?

- Бих ги посъветвала да взимат винаги информирани решения. Не съм почитател на фразата "Каквото работи, не бива да се променя", а по-скоро вярвам, че ако нещо работи добре, е хубаво то да се променя внимателно. Първо е важно всичко да се провери, проучи и анализира.

Всеки уебсайт може да се подобри, дори и най-добре работещият. Но за да надградиш нещо, трябва внимателно да го проучиш и да идентифицираш детайлите, които могат да бъдат подобрени. При сайтове от мащаба на Telerik.com грешките могат да струват милиони, затова не правим никакви промени, дори и в цвета на един бутон, без да сме тествали, проверили и анализирали.

Правилните решения най-често са информираните решения. Ако голяма част от приходите ви се генерират през уебсайта ви, бъдете прецизни по отношение на промените, които предприемате, и екипа, който ангажирате.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 573 прочитания

General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ General Motors и LG Chem ще инвестират над 2 млрд. долара в завод за батерии в САЩ

Компаниите ще си сътрудничат в производството на нови модели електромобили

8 дек 2019, 497 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Календар на панаирите и изложенията за октомври – декември 2015 г.

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10