Дизелова държава

Международният скандал с Volkswagen няма да се отрази по никакъв начин на българския пазар. И това е лоша новина

Обявата е кратка: Перфектен Голф дизел, 90-та година, на 122 000 км. Коментарът към нея също е красноречив: "Колата е отли4на от 1ви собственик!Много здрав и икономи4ен автомобил!" И цената е изгодна: 999 лв. Легендарният автомобил отдавна е продаден и има нов щастлив "втори" собственик, който е напълно наясно, че, за да е на 122 хил. км, колата трябва да е правила под 5 хил. км на година. И не му пука особено нито за фалшивия километраж, нито за замърсяването, което дизел на 25 години причинява.

Подобни сделки не са изключение, а по-скоро правило на постоянно променящия се български автопазар (разбирай сменящ притежателите си). Ето защо не е трудно да разберем как разтърсилият цял свят скандал с по-цапащите дизелови двигатели на Volkswagen изглежда толкова далеч от нас. Държавни контролни агенции, замерване на вредни емисии и recall (връщането на нови автомобили поради несъответствия) звучат толкова познато на българския шофьор, колкото вода на Марс.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се