Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
15 2 окт 2015, 16:31, 6880 прочитания

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Мръсните български коли

Дизелова държава

Международният скандал с Volkswagen няма да се отрази по никакъв начин на българския пазар. И това е лоша новина

Още по темата

Илон Мъск има една мечта (и не само)

Стотици предприемачи се опитват да реализират концепцията на основателя на Tesla за влак на магнитна възглавница

4 дек 2015

Повечето дизелови коли нарушават нормите за вредни емисии в ЕС

Компаниите произвеждат коли, които се представят по-добре в лабораторни условия, отколкото на пътя

11 окт 2015

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

7 окт 2015

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

4 окт 2015

Германия започна предварително разследване срещу Audi

Първи жалби са подадени срещу Volkswagen и в Южна Корея

30 сеп 2015

Volkswagen и уроците от дизелгейт

Скандалът с преправените тестове на германския автопроизводител може да постави бъдещето на дизеловите автомобили на карта

25 сеп 2015


Илон Мъск полага големи усилия да скрие задоволството си. "Скандалът с Volkswagen показва ясно, че сме достигнали тавана на възможностите на дизела и бензина", заяви магнатът в Брюксел. Уцелил е идеалния момент: компанията му за производство на електрически автомобили Tesla тъкмо отвори първата си европейска локация за финално асемблиране в холандския град Тилбург, който да съкрати доставката за клиентите в региона. В същото време европейските автопроизводители са заели кръгова отбрана и се чудят какво ще се случи с дизеловите технологии, в които те инвестираха десетки милиарди през годините.

Рано е да се каже
За края на дизела поне в Европа все още е твърде рано да се говори. Но със сигурност скандалът отваря възможността за далеч по-бързото навлизане на по-чисти технологии като новите хибриди и особено електрическите коли. В продължение на години дизелът беше налаган от европейските правителства и автогиганти като предполагаемо "по-чистата" и икономична алтернатива на бензиновите двигатели, които отделят повече въглероден диоксид. Продажбите на тези коли са повече от половината в Западна Европа, далеч повече от всеки друг регион. "Европа всъщност субсидира дизела и по този начин забави преминаването към хибриди и eлектромобили", коментира в. Guardian. Сега анализаторската фирма LMC Automotive предвижда, че дизеловите коли ще паднат до 35% от общите до 2022 г.

Едно е сигурно - на американския пазар дизеловата технология почти сигурно подписа смъртната си присъда и ще са нужни огромни усилия (и средства) за възстановяване на дори частично доверие към тези коли. И без това местните продажби на такива автомобили са много малко - около 3% от всички. "Със сигурност дизелът не се нуждаеше от този скандал в САЩ. По медиите се говори как двигателите са мръсни, което ще окаже влияние на цялата продуктова линия на производителите на дизел", заяви пред CNN управляващият директор на консултантската компания AlixPartners Марк Уейкфийлд.

В същото време критиците на тези двигатели в Европа са по-активни от всякога. Европейската комисия така или иначе искаше да затегне режима остарели тестове на всички типове коли. Тя обсъжда промени в тестовия цикъл, който да се доближи повече до реални условия. Планът беше новите изпитания да започнат от началото на 2017, но предвид новите данни може да изтеглят промените за началото на 2016. Ако бъдат открити големи нередности, разходите за производство на дизелови двигатели ще станат още по-високи, тъй като производителите ще бъдат принудени да инсталират нови системи за намаляване на емисиите азотни оксиди. Което веднага ще бъде усетено от потребителите. Според анализатори от Exane BNP Paribas, цитирани от Financial Times, покриването на изискванията за стандарта Euro 6 струва около 1300 евро на автомобил. Новите регулации могат да добавят още 200-300 евро към тази сума. Тя ще бъде много по-лесно поета от премиум производителите като Audi, BMW и Mercedes, които имат далеч по-висок марж на печалбата на всяка кола.

Но дори и всички усилия и налети пари няма да спрат оттеглянето от някои сегашни сегменти. Прекаленото оскъпяване на малките дизелови коли ще направи удължаването на производството им много скъпо (маржът на печалба при тях е най-нисък). Пари ще струва и прехвърлянето на продукцията към бензинови варианти. Градската управа на Париж планира да забрани дизеловите коли от 2020 г. (транспортът е отговорен за 90% от замърсяването на мегаполиса). Лондон също подготвя да ограничи влизането на най-мръсните двигатели в градския център.   



"Със сигурност скандалът не е добър за никого, тъй като подкопава доверието изобщо към индустрията", смята Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби в "Мото Пфое". Потребителите си казват: "Ако уважавана и голяма компания като Volkswagen е участвала в такава измама, дали и останалите производители не крият нещо?"  

Ускоряване на електрическите проекти
Ако европейските потребители все пак решат да избягат от дизела, европейските производители значително ще трябва да ускорят програмите си за разработка на електромобили, за да покрият целите на ЕС за намаляване на въглеродните емисии до 2020 г. Още преди години другите глобални автогиганти предприеха различен път за развитие на екопроектите си. Докато Европа залагаше на дизела, японците (най-вече Toyota) избраха хибридите бензин - електричество, докато американците като GM и особено Tesla предпочетоха електрическите модели. Много от тях отдавна имат такива проекти с различна успеваемост. Например моделите на BMW като i3 и i8 се радват на успех сред по-заможните потребители, докато тези на Renault Nissan като Zoe и Leaf са насочени към  купувачи от средния клас. Всъщност един от най-успешните модели през тази година в Западна Европа е електрическият Golf на... Volkswagen. Една от стратегиите пред германския гигант е именно да заложи на масовата разработка на електрически автомобили от продуктова и от чисто имиджова гледна точка. Но макар и растящи, тези продажби са значително по-малко в региона от тези на традиционните автомобили. Единственото изключение е норвежкият пазар, където държавните субсидии за електромобилите предизвикаха сериозен бум. Но пък и там цената на горивата е най-високата в Европа. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Американските банки подобриха финансовите си резултати Американските банки подобриха финансовите си резултати

Въпреки корекциите в стойността на отсрочените данъчни активи инвестиционните банки не промениха прогнозите си за 2018 г.

21 яну 2018, 241 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдружници на квадрат

Чрез онлайн платформата на Ефтим Ефтимов няколко инвеститора могат да си поделят риска и печалбата от сделка с имот

Бизнес със социален корен

Калин Радев, създател на "Софтуер груп БГ", пред "Капитал"

Какво да направим с общинските болници

Те са силно задлъжнели, изпълняват предимно социална функция и нямат ресурс да се издържат, решението е в изграждане на добра спешна помощ и връзки с областните болници

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Много преди фалшивите новини

Писателят Милош Урбан, когото наричат чешкия Умберто Еко, за мистификацията, порно хоръра и бежанците

Кино: Формата на душата

Реалността е красив и страшен сън във "Формата на водата" на Гийермо дел Торо

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сделката за Общинска банка и още от по-важните теми в седмичния "Капитал"

Емисия

DAILY @7PM // 19.01.2018 Прочетете