Производителят на Pepsi в България инвестира близо 600 хиляди лева през 2015 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на Pepsi в България инвестира близо 600 хиляди лева през 2015 г.

Бутилиращата компания за продуктите на PepsiCo в България е увеличила приходите си през миналата година

Производителят на Pepsi в България инвестира близо 600 хиляди лева през 2015 г.

Компанията "Куадрант бевъриджис" пуска нови продукти и планира увеличаване на капацитета

Мара Георгиева
12066 прочитания

Бутилиращата компания за продуктите на PepsiCo в България е увеличила приходите си през миналата година

© Reuters


България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари.
"Куадрант бевъриджис" - официалнaта бутилираща компания за продуктите на PepsiCo в България, инвестира близо 600 хиляди лева в производствени и технологични нововъведения през тази година, съобщиха за "Капитал Daily" от фирмата.

Част от средствата са предназначени за нова охладителна система, която спестява 10% от потреблението на вода в предприятието, както и за инсталиране на филтрираща система на въздуха и водата, водеща до по-добро качество на произвежданата трапезна вода. Дружеството е инвестирало и във вентилационна система в едно от помещенията, както и в производствената линия за горещо пълнене. Фирмата е внедрила и нова система за палетизиране на продуктите. Тя увеличава броя на стековете в едно пале с 20%, което води до намаляване на разходите за транспорт и на емисиите въглероден двуокис.

Напитки с детски рисунки

"Куадрант бевъриджис" е официалнaта бутилираща компания в България на Pepsi, Mirinda, 7UP, Evervess, Gatorade. В портфолиото й влизат още негазираните плодови напитки с марката Prisun, студеният чай Lipton, енергийната напитка Rockstar. Дружеството е производител и на трапезната бутилирана вода Bellissima, както и на газираната безалкохолна напитка "Физи".

Част от инвестициите през 2015 г. са свързани и с нови продукти с марката Prisun, както и с увеличен брой на т.нар. post mix апарати за наливни напитки, разположени в заведения и хотели, уточни Павел Павлов, бранд мениджър.

До края на октомври "Куадрант бевъриджис" ще пусне на пазара плодови напитки Prisun с четири различни вкуса в картонена опаковка от 250 мл със сламка. Върху кутиите ще бъдат отпечатани четири детски рисунки, избрани след национален конкурс. "Поставянето на оригинална детска творба върху опаковка е новост не само за българския пазар на негазирани напитки. Средства от продажбите на новите Prisun ще бъдат дарени на "SOS Детски селища България", уточни Павел Павлов.

До края на този месец дружеството ще предложи още един нов продукт – Prisun Pulpy. Напитката е в два вкуса – портокал и мандарина с парченца плодове, и ще бъде в PET опакови от литър и половина.

През тази година "Куадрант бевъриджис" направи редизайн на продуктите с марка Prisun в картонена опаковка от един литър и по този повод започва телевизионна и външна реклама, както и промоции в избрани търговски обекти, съобщи още Павел Павлов.

Дружеството планира инвестиции в ново оборудване за увеличаване на капацитета и за по-голяма гъвкавост на производството. Част от предстоящите инвестиции са свързани с промяна в дизайна на стъклените бутилки за многократна употреба с цел намаляване на теглото им, както и с разширяване на собствената дистрибуция в повече от 500 нови обекта.

По данни на компанията през 2014 г. нетните й приходи от продажби са 26.288 млн. лева спрямо 26.063 млн. лв. година по-рано.

Пазар с ръст

За първи път от пет години пазарът на плодови напитки, нектари и сокове в страната бележи ръст от 5.4% в стойност, съобщи Павел Павлов, като цитира данни от проучване на AS Nielsen за януари-юни 2014 г. – януари-юни 2015 г. По думите му този пазар се оценява на 98.512 млн. лева за първите шест месеца на 2015.

Въпреки ръста обаче България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари, отчитат производители. Най-много на глава от населението консумира Малта (33.6 литра през 2014 г.), следвана от Германия (близо 30 литра), Финландия и Холандия (с по над 25 литра за 2014), показват данни на Европейската асоциация на плодови напитки.

В България се пият по 8-9 литра годишно. Най-търсени в страната са плодови напитки и нектари в картонена опаковка (62.7%), следвани от пластмаса (26.4%) и стъкло (7.5%). Основен купувач са жените, а консумацията е предимно в дома (близо 90%). Топ вкус в България е портокалът (48.8%), следван от ябълка и праскова. От 2014 г. обаче се наблюдават предпочитания към смесени вкусове, т.нар. flavor mixes. Тази тенденция е възможно да се запази в следващите години, коментира Павел Павлов.

България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари.
"Куадрант бевъриджис" - официалнaта бутилираща компания за продуктите на PepsiCo в България, инвестира близо 600 хиляди лева в производствени и технологични нововъведения през тази година, съобщиха за "Капитал Daily" от фирмата.

Част от средствата са предназначени за нова охладителна система, която спестява 10% от потреблението на вода в предприятието, както и за инсталиране на филтрираща система на въздуха и водата, водеща до по-добро качество на произвежданата трапезна вода. Дружеството е инвестирало и във вентилационна система в едно от помещенията, както и в производствената линия за горещо пълнене. Фирмата е внедрила и нова система за палетизиране на продуктите. Тя увеличава броя на стековете в едно пале с 20%, което води до намаляване на разходите за транспорт и на емисиите въглероден двуокис.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Опаковка за сок с детска рисунка - наистина страхотна иновация! Направо технологичен пробив!

  • 2
    noidea avatar :-|
    noidea

    "България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари" А дано и да си остане ! На децата ми съм забранил такива сокчета. В тях няма нищо полезно. Децата свикнаха и си искат вода, в къщи изцеден портокал или ябълка,

  • 3
    evolutionary avatar :-|
    evolutionary

    Въпреки че не харесвам газираните напитки, не мога да не призная, че 1. Напитски с детски рисунки е наистина впечатляващо и
    2. Инвестицията за нашия пазар е добра.

  • 4
    zxp53317185 avatar :-|
    zxp53317185

    600 000 лв. звучи титанично направо!Велика инвестиция.

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK