Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 окт 2015, 17:05, 3918 прочитания

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Евентуалният спад в продажбата на дизелови автомобили ще оскъпи покриването на новите изисквания за вредни емисии.

Още по темата

Fiat Chrysler се фокусира върху растежа след отказа на GM за сливане

Капиталовите разходи през следващата година най-вероятно ще бъдат намалени

6 дек 2015

"Дневник": Tesla Motors е на три години от напълно автономни автомобили

Колите на компанията вече се оборудват със софтуер, осигуряващ частична самостоятелност

от Дневник,15 окт 2015

Как аферата Volkswagen ще засегне автоиндустрията в Източна Европа

Скандалът с вредните емисии на германската компания ще се отрази и на производителите на двигатели и авточасти

13 окт 2015

ЕИБ може да поиска предсрочно погасяване на кредити от Volкswagen

Бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн ще напусне всички останали постове в групата

12 окт 2015

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

7 окт 2015

Когато да нямаш скандал е лошо

България и Volkswagen

2 окт 2015

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

2 окт 2015

Дизелова държава

Международният скандал с Volkswagen няма да се отрази по никакъв начин на българския пазар. И това е лоша новина

2 окт 2015

Porsche избра Оливeр Блум за изпълнителен директор

Надзорният съвет на Volkswagen е обезпокоен за кредитния рейтинг на групата

1 окт 2015

Правните последствия за Volkswagen в САЩ са под въпрос

Повдигането на криминални обвинения срещу компанията е затруднено от вратички в закона

30 сеп 2015

Скандалът с Volkswagen ще се отрази и на европейските рафинерии

Тенденцията за ръст на дела на дизеловото гориво вероятно ще се обърне

29 сеп 2015
Финансите и репутацията на Volkswagen със сигурност ще пострадат от скандала с фалшифицираните тестове за вредни емисии от дизелови двигатели, но ефектите ще се усетят в цялата индустрия. Това ще е допълнителна тежест за компаниите, които вече страдат от повишените разходи за спазване на затягащите се изисквания за нивата на замърсяване и ефективност на двигателите, както и от хронични проблеми като свръхкапацитет и ниска възвращаемост, пише списание Economist.

VW вече отдели 6.5 млрд. евро за поправка на 11-те млн. автомобила, на които е инсталиран незаконният софтуер за манипулация на тестовете, и може да бъде глобена с милиарди долари от щатските регулатори. Властите в САЩ и Европа подготвят разследвания, които могат да завършат с наказания за отговорните мениджъри.

Секторен ефект

Скандалът обаче ще доведе и до значителни разходи за конкурентите на германската компания. Една от очакваните последици е ново затягане на контрола за вредните емисии както за дизеловите, така и за бензиновите автомобили. Това ще се усети най-силно в Европа, където половината продавани коли са дизелови. Въпреки проблема на дизеловите двигатели с емисиите на азотни оксиди те са по-икономични, което означава и по-малко въглеродни емисии. Дизеловите двигатели играят важна роля в покриването на сегашните стандарти, изискващи новите автомобили да не изхвърлят средно повече от 130 грама въглероден оксид на километър. Предвидено е до 2021 г. лимитът да бъде понижен до 95 грама, което ще стане по-трудно и скъпо за постигане, ако продажбите на дизели спаднат заради скандала.

Този удар идва точно в момент, в който автомобилната индустрия се изправя пред рязкото забавяне в Китай – най-големия пазар за нови автомобили в света. Продажбите там спаднаха за трети пореден месец през август. Това накара Пекин да намали данъците за продажба на малки автомобили и да въведе други мерки в опит да съживи пазара. Тенденциите се обръщат рязко и на други два автомобилни пазара, които доскоро преживяваха бум – Русия и Бразилия. В Западна Европа пазарът се възстановява изключително бавно, а в САЩ не се очаква много допълнителен растеж, след като продажбите вече достигнаха десетгодишен връх.



Проблемът със свръхпроизводството се засилва и от новите производствени линии в Китай, чието изграждане е започнало, докато пазарът беше във възход. Пекин също така не се е отказал от желанието си да използва съвместните предприятия с чужди компании, за да увеличи износа на автомобили. Скорошната премиера на електромобила Tesla Model X от своя страна е напомняне за амбициите за навлизане на автомобилния пазар на нови играчи, включително технологичните гиганти Google и Apple.

Нарастващи разходи

Всичко това помрачава перспективите пред индустрия, която и без това има проблеми с възвращаемостта на капитала. Разходите за проучвания и разработки на производителите на масови автомобили нарастват със средно 12% годишно през последните пет години. Дори преди скандала с VW, компаниите бяха изправени пред нуждата от допълнителни инвестиции, за да покрият стандартите за вредни емисии, влизащи в сила през 2021 г.

Ако компаниите вече не могат да разчитат на дизеловите автомобили с ниски въглеродни емисии като част от микса на производството си, те ще трябва да инвестират в по-чисти бензинови двигатели, както и в електрически и хибридни алтернативи. Към това трябва да се добавят нужните инвестиции в сфери като свързването на автомобилите с интернет и технологии за автономно управление, с което сметките за компаниите ще станат астрономически.

На проблема с неуправляемия ръст на разходите дава гласност главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе, който усилено лобира за консолидация в индустрията с цел споделяне на финансовата тежест за разработване на нови модели.

Съществуването на някои малки, но все пак печеливши производители като BMW и Subaru показва, че сливанията може би не са единственият изход от ситуацията. Като цяло обаче никой от индустрията не отрича анализа на Маркионе. Същевременно и никой от конкурентите му не отговаря на призивите за консолидация, като General Motors вече официално отказа предложението за сливане с Fiat Chrysler. Дори в крайна сметка да бъде договорено някакво гигантско сливане, ще отнеме години, преди спестените разходи да компенсират нарастващата цена на разработките. Освен това ситуацията с VW отчасти се дължи на огромния размер на групата. Големият размер освен това означава и големи глоби – щатските регулатори вече наложиха значителни плащания на GM и Toyota за различни нарушения, а бъдещите глоби за VW могат да достигнат 18 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глобални IT компании пострадаха от забраната на Telegram в Русия Глобални IT компании пострадаха от забраната на Telegram в Русия

Телекомуникационният регулатор "Роскомнадзор" блокира плафтормата заради отказа на компанията да предаде данните на потребителите й

21 апр 2018, 785 прочитания

Латинска Америка се опитва да привлече чужди компании в добива на петрол и газ Латинска Америка се опитва да привлече чужди компании в добива на петрол и газ

Редица правителства от региона се стремят да превърнат страните си в предпочитана дестинация за инвестиции

21 апр 2018, 655 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие

Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза

Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

"Лидл" отваря 300 работни места за касиери в София със заплащане от 1260 лв.

Компанията предоставя и ваучери за храна, гъвкаво работно време и допълнително здравно осигуряване

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mondelez търси купувач за част от бизнеса си

Компанията се намира под натиск на акционери активисти

Крахът на експеримента "Младост"

Политическият експеримент на Десислава Иванчева достигна очакван провал в неочакван мащаб

Пионерът в новите тех регулации

GDPR - регламентът на ЕС за личните данни изглежда като лесно решение на кризата с Facebook, но тепърва предстоят трудности

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Люксембург – Европа на тепсия

Великото херцогство предлага красиви маршрути, разнообразна кухня, качествен шопинг

Българите стават по-щастливи

Майк Викинг, директор на Института за изследване на щастието в Копенхаген

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 21.04.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.04.2018 Прочетете