С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 окт 2015, 17:05, 3961 прочитания

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Евентуалният спад в продажбата на дизелови автомобили ще оскъпи покриването на новите изисквания за вредни емисии.

Още по темата

Fiat Chrysler се фокусира върху растежа след отказа на GM за сливане

Капиталовите разходи през следващата година най-вероятно ще бъдат намалени

6 дек 2015

"Дневник": Tesla Motors е на три години от напълно автономни автомобили

Колите на компанията вече се оборудват със софтуер, осигуряващ частична самостоятелност

от Дневник,15 окт 2015

Как аферата Volkswagen ще засегне автоиндустрията в Източна Европа

Скандалът с вредните емисии на германската компания ще се отрази и на производителите на двигатели и авточасти

13 окт 2015

ЕИБ може да поиска предсрочно погасяване на кредити от Volкswagen

Бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн ще напусне всички останали постове в групата

12 окт 2015

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

7 окт 2015

Когато да нямаш скандал е лошо

България и Volkswagen

2 окт 2015

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

2 окт 2015

Дизелова държава

Международният скандал с Volkswagen няма да се отрази по никакъв начин на българския пазар. И това е лоша новина

2 окт 2015

Porsche избра Оливeр Блум за изпълнителен директор

Надзорният съвет на Volkswagen е обезпокоен за кредитния рейтинг на групата

1 окт 2015

Правните последствия за Volkswagen в САЩ са под въпрос

Повдигането на криминални обвинения срещу компанията е затруднено от вратички в закона

30 сеп 2015

Скандалът с Volkswagen ще се отрази и на европейските рафинерии

Тенденцията за ръст на дела на дизеловото гориво вероятно ще се обърне

29 сеп 2015
Финансите и репутацията на Volkswagen със сигурност ще пострадат от скандала с фалшифицираните тестове за вредни емисии от дизелови двигатели, но ефектите ще се усетят в цялата индустрия. Това ще е допълнителна тежест за компаниите, които вече страдат от повишените разходи за спазване на затягащите се изисквания за нивата на замърсяване и ефективност на двигателите, както и от хронични проблеми като свръхкапацитет и ниска възвращаемост, пише списание Economist.

VW вече отдели 6.5 млрд. евро за поправка на 11-те млн. автомобила, на които е инсталиран незаконният софтуер за манипулация на тестовете, и може да бъде глобена с милиарди долари от щатските регулатори. Властите в САЩ и Европа подготвят разследвания, които могат да завършат с наказания за отговорните мениджъри.

Секторен ефект

Скандалът обаче ще доведе и до значителни разходи за конкурентите на германската компания. Една от очакваните последици е ново затягане на контрола за вредните емисии както за дизеловите, така и за бензиновите автомобили. Това ще се усети най-силно в Европа, където половината продавани коли са дизелови. Въпреки проблема на дизеловите двигатели с емисиите на азотни оксиди те са по-икономични, което означава и по-малко въглеродни емисии. Дизеловите двигатели играят важна роля в покриването на сегашните стандарти, изискващи новите автомобили да не изхвърлят средно повече от 130 грама въглероден оксид на километър. Предвидено е до 2021 г. лимитът да бъде понижен до 95 грама, което ще стане по-трудно и скъпо за постигане, ако продажбите на дизели спаднат заради скандала.

Този удар идва точно в момент, в който автомобилната индустрия се изправя пред рязкото забавяне в Китай – най-големия пазар за нови автомобили в света. Продажбите там спаднаха за трети пореден месец през август. Това накара Пекин да намали данъците за продажба на малки автомобили и да въведе други мерки в опит да съживи пазара. Тенденциите се обръщат рязко и на други два автомобилни пазара, които доскоро преживяваха бум – Русия и Бразилия. В Западна Европа пазарът се възстановява изключително бавно, а в САЩ не се очаква много допълнителен растеж, след като продажбите вече достигнаха десетгодишен връх.



Проблемът със свръхпроизводството се засилва и от новите производствени линии в Китай, чието изграждане е започнало, докато пазарът беше във възход. Пекин също така не се е отказал от желанието си да използва съвместните предприятия с чужди компании, за да увеличи износа на автомобили. Скорошната премиера на електромобила Tesla Model X от своя страна е напомняне за амбициите за навлизане на автомобилния пазар на нови играчи, включително технологичните гиганти Google и Apple.

Нарастващи разходи

Всичко това помрачава перспективите пред индустрия, която и без това има проблеми с възвращаемостта на капитала. Разходите за проучвания и разработки на производителите на масови автомобили нарастват със средно 12% годишно през последните пет години. Дори преди скандала с VW, компаниите бяха изправени пред нуждата от допълнителни инвестиции, за да покрият стандартите за вредни емисии, влизащи в сила през 2021 г.

Ако компаниите вече не могат да разчитат на дизеловите автомобили с ниски въглеродни емисии като част от микса на производството си, те ще трябва да инвестират в по-чисти бензинови двигатели, както и в електрически и хибридни алтернативи. Към това трябва да се добавят нужните инвестиции в сфери като свързването на автомобилите с интернет и технологии за автономно управление, с което сметките за компаниите ще станат астрономически.

На проблема с неуправляемия ръст на разходите дава гласност главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе, който усилено лобира за консолидация в индустрията с цел споделяне на финансовата тежест за разработване на нови модели.

Съществуването на някои малки, но все пак печеливши производители като BMW и Subaru показва, че сливанията може би не са единственият изход от ситуацията. Като цяло обаче никой от индустрията не отрича анализа на Маркионе. Същевременно и никой от конкурентите му не отговаря на призивите за консолидация, като General Motors вече официално отказа предложението за сливане с Fiat Chrysler. Дори в крайна сметка да бъде договорено някакво гигантско сливане, ще отнеме години, преди спестените разходи да компенсират нарастващата цена на разработките. Освен това ситуацията с VW отчасти се дължи на огромния размер на групата. Големият размер освен това означава и големи глоби – щатските регулатори вече наложиха значителни плащания на GM и Toyota за различни нарушения, а бъдещите глоби за VW могат да достигнат 18 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

(Хипер)Наука за офиси (Хипер)Наука за офиси

Българско-американската компания HyperScience прави софтуер за оптимизация на документацията в големи компании

20 юли 2018, 1510 прочитания

Краят на една ера Краят на една ера

36-годишният Роджър Федерер прекъсна дългогодишното си партньорство с Nike и сключи 10-годишен договор с японската Uniqlo

20 юли 2018, 1846 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mondelez търси купувач за част от бизнеса си

Компанията се намира под натиск на акционери активисти

Банкови карти под онлайн заплаха

Заблуда и неволни грешки най-често са причина за източване на суми, но повече внимание може да ограничи рисковете

По-малко дивиденти, но стабилна доходност

Публичните компании ще разпределят около 140 млн. лв. от печалбите си, което е с 46% по-малко от рекордната 2017 г.

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Nation on the best location

Манталитетният и културен хибрид Словения

Жак Перети: Бизнесът ще спаси света

Разследващият журналист, който работи за медии като BBC, The Independent, The Guardian, Wired, Huffington Post, пред "Капитал"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете