Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 окт 2015, 17:05, 3858 прочитания

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Евентуалният спад в продажбата на дизелови автомобили ще оскъпи покриването на новите изисквания за вредни емисии.

Още по темата

Fiat Chrysler се фокусира върху растежа след отказа на GM за сливане

Капиталовите разходи през следващата година най-вероятно ще бъдат намалени

6 дек 2015

"Дневник": Tesla Motors е на три години от напълно автономни автомобили

Колите на компанията вече се оборудват със софтуер, осигуряващ частична самостоятелност

от Дневник,15 окт 2015

Как аферата Volkswagen ще засегне автоиндустрията в Източна Европа

Скандалът с вредните емисии на германската компания ще се отрази и на производителите на двигатели и авточасти

13 окт 2015

ЕИБ може да поиска предсрочно погасяване на кредити от Volкswagen

Бившият главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн ще напусне всички останали постове в групата

12 окт 2015

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

7 окт 2015

Когато да нямаш скандал е лошо

България и Volkswagen

2 окт 2015

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

2 окт 2015

Дизелова държава

Международният скандал с Volkswagen няма да се отрази по никакъв начин на българския пазар. И това е лоша новина

2 окт 2015

Porsche избра Оливeр Блум за изпълнителен директор

Надзорният съвет на Volkswagen е обезпокоен за кредитния рейтинг на групата

1 окт 2015

Правните последствия за Volkswagen в САЩ са под въпрос

Повдигането на криминални обвинения срещу компанията е затруднено от вратички в закона

30 сеп 2015

Скандалът с Volkswagen ще се отрази и на европейските рафинерии

Тенденцията за ръст на дела на дизеловото гориво вероятно ще се обърне

29 сеп 2015
Финансите и репутацията на Volkswagen със сигурност ще пострадат от скандала с фалшифицираните тестове за вредни емисии от дизелови двигатели, но ефектите ще се усетят в цялата индустрия. Това ще е допълнителна тежест за компаниите, които вече страдат от повишените разходи за спазване на затягащите се изисквания за нивата на замърсяване и ефективност на двигателите, както и от хронични проблеми като свръхкапацитет и ниска възвращаемост, пише списание Economist.

VW вече отдели 6.5 млрд. евро за поправка на 11-те млн. автомобила, на които е инсталиран незаконният софтуер за манипулация на тестовете, и може да бъде глобена с милиарди долари от щатските регулатори. Властите в САЩ и Европа подготвят разследвания, които могат да завършат с наказания за отговорните мениджъри.

Секторен ефект

Скандалът обаче ще доведе и до значителни разходи за конкурентите на германската компания. Една от очакваните последици е ново затягане на контрола за вредните емисии както за дизеловите, така и за бензиновите автомобили. Това ще се усети най-силно в Европа, където половината продавани коли са дизелови. Въпреки проблема на дизеловите двигатели с емисиите на азотни оксиди те са по-икономични, което означава и по-малко въглеродни емисии. Дизеловите двигатели играят важна роля в покриването на сегашните стандарти, изискващи новите автомобили да не изхвърлят средно повече от 130 грама въглероден оксид на километър. Предвидено е до 2021 г. лимитът да бъде понижен до 95 грама, което ще стане по-трудно и скъпо за постигане, ако продажбите на дизели спаднат заради скандала.

Този удар идва точно в момент, в който автомобилната индустрия се изправя пред рязкото забавяне в Китай – най-големия пазар за нови автомобили в света. Продажбите там спаднаха за трети пореден месец през август. Това накара Пекин да намали данъците за продажба на малки автомобили и да въведе други мерки в опит да съживи пазара. Тенденциите се обръщат рязко и на други два автомобилни пазара, които доскоро преживяваха бум – Русия и Бразилия. В Западна Европа пазарът се възстановява изключително бавно, а в САЩ не се очаква много допълнителен растеж, след като продажбите вече достигнаха десетгодишен връх.



Проблемът със свръхпроизводството се засилва и от новите производствени линии в Китай, чието изграждане е започнало, докато пазарът беше във възход. Пекин също така не се е отказал от желанието си да използва съвместните предприятия с чужди компании, за да увеличи износа на автомобили. Скорошната премиера на електромобила Tesla Model X от своя страна е напомняне за амбициите за навлизане на автомобилния пазар на нови играчи, включително технологичните гиганти Google и Apple.

Нарастващи разходи

Всичко това помрачава перспективите пред индустрия, която и без това има проблеми с възвращаемостта на капитала. Разходите за проучвания и разработки на производителите на масови автомобили нарастват със средно 12% годишно през последните пет години. Дори преди скандала с VW, компаниите бяха изправени пред нуждата от допълнителни инвестиции, за да покрият стандартите за вредни емисии, влизащи в сила през 2021 г.

Ако компаниите вече не могат да разчитат на дизеловите автомобили с ниски въглеродни емисии като част от микса на производството си, те ще трябва да инвестират в по-чисти бензинови двигатели, както и в електрически и хибридни алтернативи. Към това трябва да се добавят нужните инвестиции в сфери като свързването на автомобилите с интернет и технологии за автономно управление, с което сметките за компаниите ще станат астрономически.

На проблема с неуправляемия ръст на разходите дава гласност главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе, който усилено лобира за консолидация в индустрията с цел споделяне на финансовата тежест за разработване на нови модели.

Съществуването на някои малки, но все пак печеливши производители като BMW и Subaru показва, че сливанията може би не са единственият изход от ситуацията. Като цяло обаче никой от индустрията не отрича анализа на Маркионе. Същевременно и никой от конкурентите му не отговаря на призивите за консолидация, като General Motors вече официално отказа предложението за сливане с Fiat Chrysler. Дори в крайна сметка да бъде договорено някакво гигантско сливане, ще отнеме години, преди спестените разходи да компенсират нарастващата цена на разработките. Освен това ситуацията с VW отчасти се дължи на огромния размер на групата. Големият размер освен това означава и големи глоби – щатските регулатори вече наложиха значителни плащания на GM и Toyota за различни нарушения, а бъдещите глоби за VW могат да достигнат 18 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Придобиванията - новата стратегия за развитие на Ferrero Придобиванията - новата стратегия за развитие на Ferrero

Италианската компания купи американския бизнес на Nestle и смята да продължи да се разширява извън Европа

22 яну 2018, 184 прочитания

IBM отчита пръв ръст на приходите от 6 години 1 IBM отчита пръв ръст на приходите от 6 години

От компанията обаче предупредиха за по-ниски печалби

22 яну 2018, 462 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mondelez търси купувач за част от бизнеса си

Компанията се намира под натиск на акционери активисти

Учебната година на Румен Радев

Къде успя и в какво сбърка в първите месеци от мандата си президентът

Кой купи Общинска банка

Бързото и безкритично одобрение от БНБ подсилва опасенията, че зад официално обявените лица - Novito и "Инса ойл", стои друг интерес

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Две седмици в Мароко

С кола от северната до южната част на страната

Ново място: Ibeco

Ibeco е шоурум, посветен на кафето, чая и виното

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, "Биомашиностроене" ще удвои производството си с инвестиция за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 22.01.2018 Прочетете