Uber търси варианти да възобнови дейността си

Услугата в мобилното приложение на компанията за споделено пътуване е активна, но налични автомобили няма

"Не сме се отказали от софийския пазар", твърди главният мениджър на Uber за България Димитър Радуков.
"Не сме се отказали от софийския пазар", твърди главният мениджър на Uber за България Димитър Радуков.    ©  Надежда Чипева
"Не сме се отказали от софийския пазар", твърди главният мениджър на Uber за България Димитър Радуков.
"Не сме се отказали от софийския пазар", твърди главният мениджър на Uber за България Димитър Радуков.    ©  Надежда Чипева

Uber спря временно дейността си в София. Услугата в мобилното приложение на компанията за споделено пътуване е активна, но налични автомобили няма. Стъпката беше предприета, след като Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за предварително изпълнение на забраната за дейност, наложена от регулатора. Преустановяването на дейността на компанията в София беше обявено официално в понеделник вечер от мениджъра на Uber за България Димитър Радуков.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


20 коментара
  • 1
    damianov avatar :-|
    Дамянов

    Два файтона хора, нарекли се "Зелените" и ДЕОС, излезли с предложение за премахване на ограниченията в този бизнес.

  • 2
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#1] от "Дамянов":

    Че са предложили премахването на ограниченията или че са "Два файтона хора", не Ви допада?

  • 3
    izida avatar :-|
    Ирина Марудина

    Дигитална услуга ... като е дигитална, да не те пренасят по жицата?

  • 4
    lz73 avatar :-|
    lz73

    "Възможностите за Uber са три. Първият е да изчака ВАС да се произнесе окончателно по решението на антимонополния регулатор и ако то е в полза на компанията - да възобнови дейността си."

    Извинявам се за наивния въпрос ама в горния вариант КЗК ще възстанови ли загубите на Uber?
    И не е ли мноого странно това, че КЗК иска спиране на Uber.
    Звучи все едно КЗК да поиска закриване на нелегална печатница на пари щото конкурирала държавата.
    Има два варианта. Или Uber нарушават закона и съответните институции трябва да се намесят (в случая транспортно министерство и данъчни) или не нарушават закона. Какъв го дири там КЗК?

  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "Дамянов":

    На местата, където услугите на Юбер си бяха пробили път - центъра, Студентски град, Бизнес-парка, Цариградско шосе, бул. България - там Зелените и ДЕОС въобще не са толкова пренебрежим процент от гласоподавателите, смея да твърдя. С влизането на още няколко набора във възраст за гласуване, след още само няколко години картината ще е съвсем различна.

  • 6
    teodorpav avatar :-|
    teodorpav

    Uber е таксиметрова услуга, а не е споделено пътуване.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 7
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#6] от "teodorpav":

    Не е точно за споделено пътуване, но и таксиметрова компания не е.
    Щеше да е за споделено пътуване, ако не събираше пари от клиентите и не даваше част от тях на шофьорите.
    Виновни са, доколкото подпомагат не съвсем законна дейност.
    Ако трябва някого да спират, докато не получи лицензи, това са шофьорите...

  • 8
    hmt41476031 avatar :-|
    hmt41476031

    До преди месец много малко хора бяха чували за Uber,почти никои не искаше да ги ползва,защото трябва да си региатрираш банковата карта в сиатемата , но тъпите бакшиши сами дигнаха шум те това.... Те онова.... Аз лично от бакшиш докато се возих разбрах за компанията.... Тоест таксиметровите са толкова кухи , че сега направиха с този съд много добра реклама на Uber,толкова добра,че почти всички знаят и са чували по нещо за Uber, ако си мълчаха нямаше да се разчуе и клиентите на Uber щяха да продължават да се страхуват за банковите си карти и нямаше да се ползва толкова... Ама тъпи бакшиши направиха толкова добра реклама сега,че и google нямаше да успее......

    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    pifaa avatar :-|
    pifaa

    Услугата на, която предлага Юбер произлиза от нещо наречено Краудсорсинг. На български се е наложил терминът Икономика на споделянето, който не е съвсем точен. Смисълът на краудсорсинга е, че използва технологиите, за да свързва хората. Това е тенденция, която не може да бъде спряна. Решението, както на КЗК, така и ВАС е незаконно. Нямат право да наказват Юбер, защото фирмата не предлага таксиметрова услуга, а софтуерна платформа, която свързва хората. Няма, и не може да има закон, който да забранява това. Освен това, никой не може да ми забрани да се договоря с някого да го превозя до определана точка и да си поделим разходите по пътуването. Защото това би било нарушение на личните ми права и свободи. Краудсорсингът тепърва ще настъпва в изостаналите страни като България. Бизнесът в тези страни ще има избор - или да се промени, или да загине. Но краудсорсингът не може да бъде спрян, нито в България, нито, където и да е. Това е бъдещето на бизнеса. Това е сливане между Социалната и Бизнес системата, на основата на ИКТ.

  • 10
    izida avatar :-|
    Ирина Марудина

    [quote:"pifaa"#14]Смисълът на краудсорсинга е, че използва технологиите, за да свързва хората.[/quote]
    Когато едната страна предоставя услуга по занятие с цел доходи, то тази страна следва да е регистрирана като търговец (освен в определени ситуации - има ги в Търговския закон). Така че платформата би трябвало да свързва не хора с хора, а хора с търговци. В случая таксиметрови шофьори.
    Още повече няма никакво споделяне в услугата, която предоставят Uber в България. Чиста такси услуга си е!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход