Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 7 окт 2015, 8:30, 4115 прочитания

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японската компания Тоyota обяви намерението си да пусне в продажба автомобили, които сменят пътното платно с едно натискане на бутона и са способни сами да взимат някои решения в движение. С демонстрациая на технологията, върху която работи от 1990 г. насам, японската компания даде заявка, че няма да изостане от конкурентити като Google и Apple, които също разработват безпилотни коли, съобщава Financial Times. Наскоро компанията нае експерта по роботика Гил Прат и наля допълнителни 50 млн. долара за проучвания на изкуствен интелект.

Във вторник компанията представи пред журналисти Lexus GS с интегриран изкуствен интелект, използващ набор от сензори, за да се ориентира в пътната обстановка и да може "сам" да преценява скоростта и траекторията на движение. Демонстрираната технология е погед в бъдещето и от Toyota изрично предупредиха, че безпилотната кола не е готова за реален трафик, включващ велосипедисти и пешеходци. Компанията смята, че вариантът, в който в автомобилът продължава да има шофьор, е доста по-приемлив и безопасен. Именно за това е била предтавена и концепцията, наречена "мобилен съотборник", т.е в безпилотния автомобил има човек, който обаче може да управлява с минимални усилия. "Целта ни е да предоставим максимална свобода на движението на всеки, включително и на възрастни и хора с увреждания", обясни Моритака Йошида, главен директор по технология на сигутността. С тази концепция от компанията очакват намаляване на риска от инциденти.


Човешкият фактор ще продължи да бъде водещ при управлянието, успокоявт от компанията. Достатъчно ще бъде да се хване воланът или да се натисне спирачката, за да се прекрати режимът на автопилот.

Натиск за иновации

Сериозно напрежение в автомобилната индустрия създават високотехнологичните компании, които също се борят за дял от безпилотния пазар на бъдещето. Google и Apple вече разработват и тестват свои еспериментални модели, а Nissan и Daimler също са си поставили за цел да комерсиализират самоуправляващи се коли до 2020 г., пише Financial Times. От Nissan наскоро демонстрираха технология за локализиране на други автомобили.



И все пак въпреки вълнението около футуристичната технология, остават някои недоизяснени въпроси - този с регулацията например. Законите за движение по пътищата ще имат нужда от ревизиране, преди автомобилите на автопилот да тръгнат по улиците.

Технологии от по-близото бъдеще

Едновременно с иновативната безпилотна технология Toyota представи и още една система за интелигентно управление, която ще бъде пусната на пазара до края на годината. Intelligent Transportation System ще се предлага като опция в три от моделите на компанията, сред които и луксозния Crown, съобщава New York Times.

Автомобилите ще се оборудвани със сензори, които локализират идващи коли и пешеходци. При засичане на обекти таблото ще сигнализира на шофьора. Друго предимство на новата Intelligent Transportation System е, че чрез нея се очаква броят на пътните инциденти да намалее, казват от Toyota.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12402 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1876 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

Още от Капитал
Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10