С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
3 7 окт 2015, 8:30, 3575 прочитания

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

13 яну 2016

Битка на интелекти

Разработката на изкуствен разум навлиза в изцяло нова фаза

13 ное 2015

Тоyota Auris прибави карати

При фейслифта освен външни моделът получи и технологични подобрения

8 окт 2015

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

4 окт 2015

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

2 окт 2015
Японската компания Тоyota обяви намерението си да пусне в продажба автомобили, които сменят пътното платно с едно натискане на бутона и са способни сами да взимат някои решения в движение. С демонстрациая на технологията, върху която работи от 1990 г. насам, японската компания даде заявка, че няма да изостане от конкурентити като Google и Apple, които също разработват безпилотни коли, съобщава Financial Times. Наскоро компанията нае експерта по роботика Гил Прат и наля допълнителни 50 млн. долара за проучвания на изкуствен интелект.

Във вторник компанията представи пред журналисти Lexus GS с интегриран изкуствен интелект, използващ набор от сензори, за да се ориентира в пътната обстановка и да може "сам" да преценява скоростта и траекторията на движение. Демонстрираната технология е погед в бъдещето и от Toyota изрично предупредиха, че безпилотната кола не е готова за реален трафик, включващ велосипедисти и пешеходци. Компанията смята, че вариантът, в който в автомобилът продължава да има шофьор, е доста по-приемлив и безопасен. Именно за това е била предтавена и концепцията, наречена "мобилен съотборник", т.е в безпилотния автомобил има човек, който обаче може да управлява с минимални усилия. "Целта ни е да предоставим максимална свобода на движението на всеки, включително и на възрастни и хора с увреждания", обясни Моритака Йошида, главен директор по технология на сигутността. С тази концепция от компанията очакват намаляване на риска от инциденти.

Човешкият фактор ще продължи да бъде водещ при управлянието, успокоявт от компанията. Достатъчно ще бъде да се хване воланът или да се натисне спирачката, за да се прекрати режимът на автопилот.

Натиск за иновации

Сериозно напрежение в автомобилната индустрия създават високотехнологичните компании, които също се борят за дял от безпилотния пазар на бъдещето. Google и Apple вече разработват и тестват свои еспериментални модели, а Nissan и Daimler също са си поставили за цел да комерсиализират самоуправляващи се коли до 2020 г., пише Financial Times. От Nissan наскоро демонстрираха технология за локализиране на други автомобили.



И все пак въпреки вълнението около футуристичната технология, остават някои недоизяснени въпроси - този с регулацията например. Законите за движение по пътищата ще имат нужда от ревизиране, преди автомобилите на автопилот да тръгнат по улиците.

Технологии от по-близото бъдеще

Едновременно с иновативната безпилотна технология Toyota представи и още една система за интелигентно управление, която ще бъде пусната на пазара до края на годината. Intelligent Transportation System ще се предлага като опция в три от моделите на компанията, сред които и луксозния Crown, съобщава New York Times.

Автомобилите ще се оборудвани със сензори, които локализират идващи коли и пешеходци. При засичане на обекти таблото ще сигнализира на шофьора. Друго предимство на новата Intelligent Transportation System е, че чрез нея се очаква броят на пътните инциденти да намалее, казват от Toyota.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Ромпетрол България" купува обекти на "Синергон петролеум" "Ромпетрол България" купува обекти на "Синергон петролеум"

Сделката ще даде възможност на румънската компания да увеличи продажбите си на дребно

21 юни 2018, 1611 прочитания

Германия и Франция предлагат 5% таван за необслужваните заеми на банките Германия и Франция предлагат 5% таван за необслужваните заеми на банките

Засега идеята е схематична и вероятно ще срещне отпор в страни като Италия, но ако се приеме, ще се отрази и на България

21 юни 2018, 689 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

Ужилването "Корал"

Потвърденото от няколко места наличие на дюни в обхвата на проекта за мащабен комплекс зад плажа на бившия къмпинг създава сериозни проблеми за инвеститора

Невидимият мораториум върху лекарствата

Здравната каса въвежда лимити и изисквания, които затрудняват пациентите и ги отказват от лечение

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Докато YouTube ни раздели

Какво ни казва най-гледаното напоследък видео в света

Съвременно изкуство за начинаещи

Весела Ножарова за дългоочакваното "Въведение в българското съвременно изкуство 1982 - 2015"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Поредна западна компания продаде българската си радио група, "Ромпетрол" купува обекти на "Синергон", как ще се облагат ваканционните имоти

Емисия

DAILY @7AM // 22.06.2018 Прочетете