Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 7 окт 2015, 8:30, 3450 прочитания

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Google търси партньори за разработката на самоуправляващи се автомобили

Компанията отчита подобрени резултати от тестовете на автономни коли

13 яну 2016

Битка на интелекти

Разработката на изкуствен разум навлиза в изцяло нова фаза

13 ное 2015

Тоyota Auris прибави карати

При фейслифта освен външни моделът получи и технологични подобрения

8 окт 2015

Пред какво е изправена автомобилната индустрия след скандала с Volkswagen

Компаниите от сектора вече са заплашени от свръхкапацитет и нарастващи разходи

4 окт 2015

В тока е истината

Кризата и съмненията към дизеловите технологии могат да дадат ход на революцията на електромобилите

2 окт 2015
Японската компания Тоyota обяви намерението си да пусне в продажба автомобили, които сменят пътното платно с едно натискане на бутона и са способни сами да взимат някои решения в движение. С демонстрациая на технологията, върху която работи от 1990 г. насам, японската компания даде заявка, че няма да изостане от конкурентити като Google и Apple, които също разработват безпилотни коли, съобщава Financial Times. Наскоро компанията нае експерта по роботика Гил Прат и наля допълнителни 50 млн. долара за проучвания на изкуствен интелект.

Във вторник компанията представи пред журналисти Lexus GS с интегриран изкуствен интелект, използващ набор от сензори, за да се ориентира в пътната обстановка и да може "сам" да преценява скоростта и траекторията на движение. Демонстрираната технология е погед в бъдещето и от Toyota изрично предупредиха, че безпилотната кола не е готова за реален трафик, включващ велосипедисти и пешеходци. Компанията смята, че вариантът, в който в автомобилът продължава да има шофьор, е доста по-приемлив и безопасен. Именно за това е била предтавена и концепцията, наречена "мобилен съотборник", т.е в безпилотния автомобил има човек, който обаче може да управлява с минимални усилия. "Целта ни е да предоставим максимална свобода на движението на всеки, включително и на възрастни и хора с увреждания", обясни Моритака Йошида, главен директор по технология на сигутността. С тази концепция от компанията очакват намаляване на риска от инциденти.

Човешкият фактор ще продължи да бъде водещ при управлянието, успокоявт от компанията. Достатъчно ще бъде да се хване воланът или да се натисне спирачката, за да се прекрати режимът на автопилот.

Натиск за иновации

Сериозно напрежение в автомобилната индустрия създават високотехнологичните компании, които също се борят за дял от безпилотния пазар на бъдещето. Google и Apple вече разработват и тестват свои еспериментални модели, а Nissan и Daimler също са си поставили за цел да комерсиализират самоуправляващи се коли до 2020 г., пише Financial Times. От Nissan наскоро демонстрираха технология за локализиране на други автомобили.



И все пак въпреки вълнението около футуристичната технология, остават някои недоизяснени въпроси - този с регулацията например. Законите за движение по пътищата ще имат нужда от ревизиране, преди автомобилите на автопилот да тръгнат по улиците.

Технологии от по-близото бъдеще

Едновременно с иновативната безпилотна технология Toyota представи и още една система за интелигентно управление, която ще бъде пусната на пазара до края на годината. Intelligent Transportation System ще се предлага като опция в три от моделите на компанията, сред които и луксозния Crown, съобщава New York Times.

Автомобилите ще се оборудвани със сензори, които локализират идващи коли и пешеходци. При засичане на обекти таблото ще сигнализира на шофьора. Друго предимство на новата Intelligent Transportation System е, че чрез нея се очаква броят на пътните инциденти да намалее, казват от Toyota.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Dropbox планира листване на фондовата борса Dropbox планира листване на фондовата борса

Пазарната оценка на стартъпа достигна 10 млрд. долара

16 яну 2018, 88 прочитания

Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор 1 Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Сделката за Total TV отпушва продажбата на цялата CME, собственик на "БТВ медиа груп"

15 яну 2018, 3036 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

Как Делян Пеевски уби "Булгартабак" за шест години

Холдингът, който беше приватизиран през 2011 г., днес е с продадени марки, софийският завод не работи, този в Плевен е почти без служители, а в Благоевград 60% са напуснали

Извинете, къде има фак?

Или как да четете лавината от термини и абревиатури, която ще ви засипе покрай българското председателство

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

Волна програма

За това колко е важно да намираш удовлетворение и извън работата

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бизнесменът Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2018 Прочетете