Nestle отделя бизнеса си със сладолед
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Reuters

Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

9673 прочитания

Reuters

© Reuters


Nestle обяви, че е в напреднали преговори за сливане на международния си бизнес със сладолед с конкурента R&R Ice Cream, известен в миналото като Richmond. Това трябва да позволи на най-големия производител на пакетирани храни да се фокусира върху други, по-печеливши продукти и марки. Според информация на Reuters преговорите се водят за създаване на съвместно предприятие с равно представителство на двете компании. Стойността на обединения бизнес се оценява на 3 млрд. евро.

Според Nestle сделката обхваща бизнеса й със сладолед в Европа, Египет, Филипините, Бразилия и Аржентина, както и част от европейския бизнес със замразени храни. Съвместното предприятие ще включи целия бизнес на базираната във Великобритания R&R, която се контролира от френския частен инвестиционен фонд PAI.

Следване на стратегията

"Това е добра новина и се вписва в стратегията, която следват през последните години. Инвеститорите и анализаторите отдавна ги приканват към подобен ход, но изглеждаше, че никога няма да се отърват от сладоледа", коментира анализаторът от Vontobel Жан Бертичи. Той отбелязва, че този бизнес на Nestle изостава значително от световния лидер на пазара на сладолед Unilever и винаги е имал по-ниска възвращаемост от другите операции на групата.

През последните години пазарът на сладоледи е под натиск от променящите се вкусове на потребителите, които се ориентират към по-здравословни продукти и премиум марки, което отваря врата за навлизане на пазара на нови и по-малки играчи. Световният пазар на сладоледи се оценява на 67 млрд. долара годишно, като делът на Nestle възлиза на 10.8%. Това е двойно по-малко спрямо Unilever, освен това представлява спад спрямо 12.8% през 2010 г. Според данните на Euromonitor International R&R държи само 0.8% от световния пазар.

Продажба на активи

Nestle притежава огромно портфолио от продукти, вариращи от бебешките храни Gerber, през кафето Nescafe и шоколадите KitKat, до храните за домашни любимци Purina. Тази диверсификация на групата й помага да се справи със забавянето на световната икономика по-добре от други компании. Както и другите големи играчи в хранителния сектор като Unilever и Procter & Gamble, Nestle прави преоценка на операциите си и се разделя с марки със слабо представяне. През последните две години компанията се раздели с диетичните храни  Jenny Craig, със закуските Power Bar, с напитките  Juicy Juice, с бизнеса със замразени храни в Испания и с производството на сладоледи в Южна Африка. Анализаторите очакват скоро компанията да направи същото с бизнеса си със замразени храни в САЩ, който се представя слабо през последните години.

Бизнесът на Nestle със сладолед включва над 150 марки в световен мащаб. Споразумението с R&R обаче няма да включва операциите на този пазар в САЩ. Новото партньорство ще обедини дистрибуторската мрежа на Nestle с по-ефективните методи на производствто на R&R. Съвместното предприятие ще оперира в 20 държави и ще има над 10 хил. служители. Това няма да е първото сътрудничество между двете компании – през 2001 г. R&R придоби бизнеса със сладолед на Nestle във Великобритания. Швейцарската компания има и фабрика за сладолед във Варна с капацитет 20 млн. литра годишно.

Nestle обяви, че е в напреднали преговори за сливане на международния си бизнес със сладолед с конкурента R&R Ice Cream, известен в миналото като Richmond. Това трябва да позволи на най-големия производител на пакетирани храни да се фокусира върху други, по-печеливши продукти и марки. Според информация на Reuters преговорите се водят за създаване на съвместно предприятие с равно представителство на двете компании. Стойността на обединения бизнес се оценява на 3 млрд. евро.

Според Nestle сделката обхваща бизнеса й със сладолед в Европа, Египет, Филипините, Бразилия и Аржентина, както и част от европейския бизнес със замразени храни. Съвместното предприятие ще включи целия бизнес на базираната във Великобритания R&R, която се контролира от френския частен инвестиционен фонд PAI.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    nikolageorgiev avatar :-|
    123

    Сладоледът, който продават в България, е добър като за нисък клас сладолед.

  • 2
    indeo avatar :-|
    id

    Сладоледът им е шит, с който само може да лъжеш неосъзнали се деца на село. Съдържанието е пълен боклук. Закривай!

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.