С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
2 7 окт 2015, 13:42, 7893 прочитания

Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделките в хранителната индустрия ще продължат и през 2016 г.

Сред основните двигатели на сливанията в сектора са променящите се вкусове на потребителите, които търсят повече органични храни и натурални продукти

14 яну 2016

Българската столица на сладоледа

Великотърновският производител с марка "Дени" е в топ 3 на сектора. Планира удвояване на приходите чрез нова фабрика и излизане на борсата

20 окт 2015

Nestle понижи прогнозите си за растежа

Компанията страда от слаби продажби в развиващите се пазари.

18 окт 2015

Консолидацията на бирената индустрия заплашва средните играчи

Компании като Carlsberg и Heineken са изправени през засилваща се конкуренция и от микропивоварните

22 сеп 2015

Nestle ще произвежда десертите KitКat с какао от доказан произход

Решението на компанията е част от мерките й за борба с експлоатацията на деца

1 сеп 2015

Печалбата на Nestle се свива с 2.5% за полугодието

От компанията запазиха прогнозата си за около 5% ръст на продажбите към края на 2015 г.

13 авг 2015
Nestle обяви, че е в напреднали преговори за сливане на международния си бизнес със сладолед с конкурента R&R Ice Cream, известен в миналото като Richmond. Това трябва да позволи на най-големия производител на пакетирани храни да се фокусира върху други, по-печеливши продукти и марки. Според информация на Reuters преговорите се водят за създаване на съвместно предприятие с равно представителство на двете компании. Стойността на обединения бизнес се оценява на 3 млрд. евро.

Според Nestle сделката обхваща бизнеса й със сладолед в Европа, Египет, Филипините, Бразилия и Аржентина, както и част от европейския бизнес със замразени храни. Съвместното предприятие ще включи целия бизнес на базираната във Великобритания R&R, която се контролира от френския частен инвестиционен фонд PAI.

Следване на стратегията

"Това е добра новина и се вписва в стратегията, която следват през последните години. Инвеститорите и анализаторите отдавна ги приканват към подобен ход, но изглеждаше, че никога няма да се отърват от сладоледа", коментира анализаторът от Vontobel Жан Бертичи. Той отбелязва, че този бизнес на Nestle изостава значително от световния лидер на пазара на сладолед Unilever и винаги е имал по-ниска възвращаемост от другите операции на групата.

През последните години пазарът на сладоледи е под натиск от променящите се вкусове на потребителите, които се ориентират към по-здравословни продукти и премиум марки, което отваря врата за навлизане на пазара на нови и по-малки играчи. Световният пазар на сладоледи се оценява на 67 млрд. долара годишно, като делът на Nestle възлиза на 10.8%. Това е двойно по-малко спрямо Unilever, освен това представлява спад спрямо 12.8% през 2010 г. Според данните на Euromonitor International R&R държи само 0.8% от световния пазар.



Продажба на активи

Nestle притежава огромно портфолио от продукти, вариращи от бебешките храни Gerber, през кафето Nescafe и шоколадите KitKat, до храните за домашни любимци Purina. Тази диверсификация на групата й помага да се справи със забавянето на световната икономика по-добре от други компании. Както и другите големи играчи в хранителния сектор като Unilever и Procter & Gamble, Nestle прави преоценка на операциите си и се разделя с марки със слабо представяне. През последните две години компанията се раздели с диетичните храни  Jenny Craig, със закуските Power Bar, с напитките  Juicy Juice, с бизнеса със замразени храни в Испания и с производството на сладоледи в Южна Африка. Анализаторите очакват скоро компанията да направи същото с бизнеса си със замразени храни в САЩ, който се представя слабо през последните години.

Бизнесът на Nestle със сладолед включва над 150 марки в световен мащаб. Споразумението с R&R обаче няма да включва операциите на този пазар в САЩ. Новото партньорство ще обедини дистрибуторската мрежа на Nestle с по-ефективните методи на производствто на R&R. Съвместното предприятие ще оперира в 20 държави и ще има над 10 хил. служители. Това няма да е първото сътрудничество между двете компании – през 2001 г. R&R придоби бизнеса със сладолед на Nestle във Великобритания. Швейцарската компания има и фабрика за сладолед във Варна с капацитет 20 млн. литра годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Wizz Air отваря академия за пилоти в България Wizz Air отваря академия за пилоти в България

Унгарската компания ще поеме част от обучението на кадетите под формата на заем

20 юни 2018, 144 прочитания

Американските банки ще изплатят 170 млрд. долара на акционерите Американските банки ще изплатят 170 млрд. долара на акционерите

Парите за дивиденти и обратно изкупуване на акции ще са с около четвърт повече от тези през 2017 г.

20 юни 2018, 213 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Автомобилният сектор лобира за отлагане на новите изисквания на ЕС за вредни емсии

Брюксел планира да затегне изискванията за нови коли от септември 2018 г.

Наемаш или не

С 20% ръст на наемите за една година, сделките са намаляли двойно, а наемателите търсят по-евтини варианти

Кой ще спечели от световното първенство по футбол

Спортът отново осигури на президента Путин международна легитимност в период на изолация

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Паметник на незнайния фотограф

Изложба припомня забравеното творчество на един от майсторите на българската фотография – арх. Николай Попов

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как се е развивал телеком секторът през 2017 г., севлиевската мебелна фабрика "Паралел" инвестира 20 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 20.06.2018 Прочетете