Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 7 окт 2015, 13:42, 7219 прочитания

Nestle отделя бизнеса си със сладолед

Групата създава съвместно предприятие с R&R Ice Cream

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Сделките в хранителната индустрия ще продължат и през 2016 г.

Сред основните двигатели на сливанията в сектора са променящите се вкусове на потребителите, които търсят повече органични храни и натурални продукти

14 яну 2016

Българската столица на сладоледа

Великотърновският производител с марка "Дени" е в топ 3 на сектора. Планира удвояване на приходите чрез нова фабрика и излизане на борсата

20 окт 2015

Nestle понижи прогнозите си за растежа

Компанията страда от слаби продажби в развиващите се пазари.

18 окт 2015

Консолидацията на бирената индустрия заплашва средните играчи

Компании като Carlsberg и Heineken са изправени през засилваща се конкуренция и от микропивоварните

22 сеп 2015

Nestle ще произвежда десертите KitКat с какао от доказан произход

Решението на компанията е част от мерките й за борба с експлоатацията на деца

1 сеп 2015

Печалбата на Nestle се свива с 2.5% за полугодието

От компанията запазиха прогнозата си за около 5% ръст на продажбите към края на 2015 г.

13 авг 2015
Nestle обяви, че е в напреднали преговори за сливане на международния си бизнес със сладолед с конкурента R&R Ice Cream, известен в миналото като Richmond. Това трябва да позволи на най-големия производител на пакетирани храни да се фокусира върху други, по-печеливши продукти и марки. Според информация на Reuters преговорите се водят за създаване на съвместно предприятие с равно представителство на двете компании. Стойността на обединения бизнес се оценява на 3 млрд. евро.

Според Nestle сделката обхваща бизнеса й със сладолед в Европа, Египет, Филипините, Бразилия и Аржентина, както и част от европейския бизнес със замразени храни. Съвместното предприятие ще включи целия бизнес на базираната във Великобритания R&R, която се контролира от френския частен инвестиционен фонд PAI.

Следване на стратегията

"Това е добра новина и се вписва в стратегията, която следват през последните години. Инвеститорите и анализаторите отдавна ги приканват към подобен ход, но изглеждаше, че никога няма да се отърват от сладоледа", коментира анализаторът от Vontobel Жан Бертичи. Той отбелязва, че този бизнес на Nestle изостава значително от световния лидер на пазара на сладолед Unilever и винаги е имал по-ниска възвращаемост от другите операции на групата.

През последните години пазарът на сладоледи е под натиск от променящите се вкусове на потребителите, които се ориентират към по-здравословни продукти и премиум марки, което отваря врата за навлизане на пазара на нови и по-малки играчи. Световният пазар на сладоледи се оценява на 67 млрд. долара годишно, като делът на Nestle възлиза на 10.8%. Това е двойно по-малко спрямо Unilever, освен това представлява спад спрямо 12.8% през 2010 г. Според данните на Euromonitor International R&R държи само 0.8% от световния пазар.



Продажба на активи

Nestle притежава огромно портфолио от продукти, вариращи от бебешките храни Gerber, през кафето Nescafe и шоколадите KitKat, до храните за домашни любимци Purina. Тази диверсификация на групата й помага да се справи със забавянето на световната икономика по-добре от други компании. Както и другите големи играчи в хранителния сектор като Unilever и Procter & Gamble, Nestle прави преоценка на операциите си и се разделя с марки със слабо представяне. През последните две години компанията се раздели с диетичните храни  Jenny Craig, със закуските Power Bar, с напитките  Juicy Juice, с бизнеса със замразени храни в Испания и с производството на сладоледи в Южна Африка. Анализаторите очакват скоро компанията да направи същото с бизнеса си със замразени храни в САЩ, който се представя слабо през последните години.

Бизнесът на Nestle със сладолед включва над 150 марки в световен мащаб. Споразумението с R&R обаче няма да включва операциите на този пазар в САЩ. Новото партньорство ще обедини дистрибуторската мрежа на Nestle с по-ефективните методи на производствто на R&R. Съвместното предприятие ще оперира в 20 държави и ще има над 10 хил. служители. Това няма да е първото сътрудничество между двете компании – през 2001 г. R&R придоби бизнеса със сладолед на Nestle във Великобритания. Швейцарската компания има и фабрика за сладолед във Варна с капацитет 20 млн. литра годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Lufthansa поставя условия, за да купи Alitalia Lufthansa поставя условия, за да купи Alitalia

Германската авиокомпания настоява за намаляване на персонала и флотата на италианския превозвач

16 яну 2018, 179 прочитания

Директен полет ще свързва България и Азербайджан Директен полет ще свързва България и Азербайджан

Нискотарифната Buta Airways ще лети между Баку и София веднъж седмично

16 яну 2018, 255 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Автомобилният сектор лобира за отлагане на новите изисквания на ЕС за вредни емсии

Брюксел планира да затегне изискванията за нови коли от септември 2018 г.

Северът отказва да умре

Всички виждат как един регион на страната запада и никой не прави нищо по въпроса. Това ще става все по-голям проблем

Витоша: Затворената планина

Ако Столична община наистина иска да защити интересите на гражданите, пътят е лесен

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Човешка "Въртележка"

Театърът на живота в новия филм на Уди Алън

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бизнесменът Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2018 Прочетете