Автомобилният сектор лобира за отлагане на новите изисквания на ЕС за вредни емсии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилният сектор лобира за отлагане на новите изисквания на ЕС за вредни емсии

Reuters

Автомобилният сектор лобира за отлагане на новите изисквания на ЕС за вредни емсии

Брюксел планира да затегне изискванията за нови коли от септември 2018 г.

2301 прочитания

Reuters

© Reuters


Европейската асоциация на производителите на автомобили смята заложения график за нереалистичен.

Европейските производители на автомобили са лобирали тайно в Брюксел за едногодишна отсрочка на планираните лимити за емисиите на азотни оксиди, съобщава Guardian. Това става въпреки обществения отзвук от скандала с фалшифицираните тестове за вредни емисии на дизелови двигатели на Volkswagen, отбелязва изданието.

Тези вредни емисии, най-вече замърсяването с азотен диоксид, е отговорно за 23 500 преждевременни смъртни случаи годишно само във Великобритания. Европейският съюз (ЕС) планира да наложи ограничение за емисиите от 80 милиграма за километър за всички нови автомобили и ванове след 1 септемви 2018 г.

Лобистки натиск

В свое писмо до европейските министри, цитирано от Guardian, ръководителят на Европейската асоциация на прозводителите на автомобили (ACEA) Карлос Госн заявява, че планираният график е нереалистичен. Според писмото е възможно подобренията да бъдат заложени в дизайна на новите модели автомобили до 2017 г., но за всички нови коли на пазара това може да стане най-рано през септември 2019 г. Писмото е било представено на министрите при срещата им в началото на октомври. Според източници на Guardian в края на септември същото послание е било отправено от Херберт Дайс, ръководещ основното звено на VW, към еврокомисаря по индустрията Елжбиета Биенковска.

Европейската комисия си е поставила за цел още от следващата година да въведе система за измерване на вредните емисии при реални условия, а не чрез лабораторни тестове, чието манипулиране чрез коригиращи устройства и специален софтуер е в центъра на скандала с Volkswagen. Измамата първо беше установена от регулаторите в САЩ, след което компанията призна, че е използвала същите устройства и в Европа.

В свое писмо до другите еврокомисари от 25 септември Биенковска заявява, че комисията ще наложи "нулева толерантност" към измами като тази VW. Тя също така изтъква, че предвид последните разкрития трябва да се проучи нуждата от допълнително затягане на изискванията за тестовете за замърсяване. В момента девет от всеки десет дизелови автомобила по европейските пътища са в нарушение на лимитите за замърсяване. Средните емисии на азотни оксиди на превозните средства надвишават седем пъти нормите на ЕС.

Скрити мотиви

Въпреки това в писмото си Госн прави очевидни намеци, че регулаторите в САЩ са имали скрити мотиви за разследването срещу германски производители. "Ние разбираме, че САЩ искат да оспори водещата позиция в света, която европейските производители имат при тези технологии" заявява той. Госн също така изтъква, че тези позиции на европейската автомобилна индустрия създават работни места по цялата верига за доставки. В своето писмо до еврокомисарите Госн заявява, че текущият дебат, свързан с коригиращите устройства, се бърка с по-важната дискусия как да се подобри измерването на реалните вредни емисии. Той също така изтъква, че резултатът от тези разговори ще имат ефект върху огромното количество от дизеловите автомобили, произвеждани в Европа.

Представители на еврокомисията обаче са коментирали пред Guardian, че тези внушения са абсурдни. "Макар автомобилните компании да твърдят, че дизеловите им автомобили вече са чисти, те искат от ЕС отлагане на правилата за вредни емисии, отнасящи се за новопродадените коли. Време е тези компании наистина да почистят както превозните си средства, така и поведението си", отбелязва Гред Арчър от неправителствената организация Transport and Environment, която се занимава с проблемите на замърсяването от дизелови автомобили.

Европейската асоциация на производителите на автомобили смята заложения график за нереалистичен.

Европейските производители на автомобили са лобирали тайно в Брюксел за едногодишна отсрочка на планираните лимити за емисиите на азотни оксиди, съобщава Guardian. Това става въпреки обществения отзвук от скандала с фалшифицираните тестове за вредни емисии на дизелови двигатели на Volkswagen, отбелязва изданието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.