С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 8 окт 2015, 21:55, 32481 прочитания

Турската "Аркомат" отваря нов завод в Карлово

Компанията за автомобилни кабели ще наеме още 700 служители към сегашните 1000 в Казанлък

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След Казанлък - в Карлово. Това е посоката на развитие на турската компания "Аркомат", която след месец ще отвори втория си завод в България. Първият заработи преди 16 години и прави автомобилни кабелни системи за Volkswagen.

Турската компания е един от петте производителя на кабели за коли в България, които изградиха предприятия на зелено. Другите големи са японската "Язаки", която има заводи в Сливен и Ямбол и търси място за трети, германско-японската "СЕ Борднетце - България" с предприятия в Карнобат и Мездра, турската "Нурсан отомотив" в бургаското с. Люляково и германската "Нексанс", която влезе последна през миналата година с откриването на производство в Плевен. Тези фирми са и най-големите работодатели в сектора за автомобилни компоненти. Общите служители в този сегмент са почти 10 хиляди. Предимството на тези заводи е, че работят в райони с висока безработица и осигуряват заетост за хиляди.


Инвестиция за 4 млн. евро
Общите инвестиции в новите мощности са 4 млн. евро: половината в сградата и другите за оборудване. Производството в Карлово се строи на зелено и се намира на изхода на града в посока Бургас до фабриката на "Българска роза". Заводът ще е готов до месец, заяви пред "Капитал Daily" Бюлент Алтъндаг, административен управител на "Аркомат". В него ще работят 600-700 души, като този брой трябва да бъде достигнат до следващата пролет. Според Алтъндаг вече са наети първите 250 души, които се обучават в Казанлък. До края на годината вече ще са между 350 и 450. Така догодина персоналът на турската компания в България ще надхвърли 1700 души - в първия завод работят още 1000 служители. Алтъндаг заяви, че в бъдеще персоналът в новото предприятие може да надхвърли планираните 700, но всичко ще зависи от пазара на труда в региона. Той обясни, че както и при много други компании, "Аркомат" среща трудности с набирането на подходяща работна ръка.
От отчета на компанията за миналата година се вижда, че разходите за заплати са били около 4 млн. лв., а за осигуровки - над 700 хил. лв., т.е. около 400 лв. месечна заплата.

От 16 години в България

"Аркомат" е първата компания за автомобилни кабели, която отвори завод в България: още през 1999 г. Тя е представител на турската компания Arkomat, която тогава има директен договор с Volkswagen.
През последните години приходите и финансовите й резултати постоянно растат - за 2014 г. достигнаха 10.6 млн. лв. при печалба от 3 млн. лв. Големият скок в бизнеса на дружеството се случва през 2013 г., като броят на работещите се удвоява - от около 500 на 1000. Едноличен собственик на българското дружество е Нуреддин Бесавен Йозхан.

Мениджърът Бюлент Алтъндаг не пожела да каже за кои клиенти ще работи новият завод. В първия завод се работи на ишлеме, като изработените кабелни инсталации за Volkswagen са с материали на Delphi Automotivе Systems - Турция, става ясно от отчета. Delphi е един от най-големите производители на авточасти в света, има приходи над 16 млрд. долара, над 160 хил. служители и 126 предприятия.

Растящото производство на авточасти
Приходите на всичките компании в сектора за автомобилни компоненти надхвърлиха 2 млрд. лв. през 2014 г., като в тях са заети над 25 000 души. Това са най-бързо развиващите се индустриални производства през последните години. През май германската BHTC отвори завода си край София, чиито приходи трябва да достигнат 200 млн. лв. до пет години. Той ще доставя автомобилни климатични системи. В началото на септември друга германска фирма - RSN Sihn, също потвърди, че ще строи завод в град Съединение, като вече е закупила терен от 20 декара. Тя ще произвежда метални елементи за автомобили. В края на юли филипинската Integrated Micro-Electronics Inc. (IMI) пък купи нова сграда в Благоевград и обяви, че ще инвестира в още машини, като в средносрочен план предвижда да наеме още 600 служители при 1900 в момента. Общата й инвестиция ще бъде между 4 и 6 млн. евро. Американската Sensata вече строи втори завод в Пловдив след първия в Ботевград, а инвестициите в разширяване са около 40 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 309 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 389 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Теленор" търси банка

Телекомът обмисля да купи финансова институция в България

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10