

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
От около 7.37 млрд. души, живеещи на планетата, 2 млрд. не използват банкови услуги. Всеки пети възрастен от тези 2 милиарда твърди, че причината да стои "встрани" от банките са техните такси и изобщо - разходи за обслужване. Пак всеки пети сочи като бариера разстоянието. В същото време около 80% от въпросните 2 милиарда души имат мобилен телефон или член от домакинството им ползва такъв.
Данните са от сайта на Telenor, където през май е публикувана статия по темата за мобилното банкиране. А източникът - служител от групата на Световната банка, цитиращ проучвания на институцията по темата за т.нар. мобилни пари. Ясното послание на материала е, че за банковото "включване" на тази огромна маса от хора мобилните оператори могат да изиграят ключова роля, давайки възможност на потребителите бързо и лесно да правят разплащания през клетъчния си телефон.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Telenor има банки в държави като Индия, Пакистан и Сърбия, в които банковия сектор (банковите услуги) не е толкова либерализиран и наситен както в България. Ние в България си имаме толкова много банки, че чак си фалираме някои от тях...ей така, за кеф! Няма да е лошо норвежката компания първо да догони конкурентите си в телеком сектора в България, повечето от които предлагат пакетни услуги, и след това да се фокусира върху други видове бизнес.
и защо им е банка? Могат да създадат услуга подобна на е-пей. Ще могат да предлагат доста видове плащания по този начин.
https://rq85.wordpress.com/2015/10/06/%D0%BA%D0%B0 %D0%BA-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BB%D1%8F %D0%B2%D0%B0-%D0%B2-%D1%83%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2 %D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BA %D0%B8-%D0%BB%D0%B8%D1%85%D0%B2%D0%B8/
Въпросът е само доколко новите възможности ще се приемат от потребителите.......
Мисля,че всички които се интересуват от подобни услуги отдавна си имат кредитни и дебитни карти,при малък ограничен пазар и най добре да си гледат телекомуникациите.....
Тея оправиха телекомуникациите, че и към банките вече гледат ...
Всяка жаба да си знае гьола.
MobilePesa работи успешно в Кения, защо не и тук.
Това си е неразработена ниша. Аве въобще си е като презряла мушмула и чека некой да я бутне и да си я прилапа. Който е умен, ще успее, който блее, ще вика "Ко стнааааа"
Чудна работа. А защо им е банка или финансова къща в България? Хайде, в Норвегия не им върши толкова работа, ама страни-членки на ЕС колкото щеш, пък и регулациите едва ли са им толкова тромави. Не че нв бих се радвал централата да е тук, напротив. Просто ми е интересно.
Баси... Че аз бих се замислил веднага за Малта или Кипър...
Публикувано през m.capital.bg
Идеята им е добра по принцип. Например ползвах им възможността да купя приложение от Майкрософт Стор за мобилен телефон, а цената да си влезе в сметката. Без играчки от рода на дебитни, кредитни карти и прочее простотии. Невероятно удобство си е
Публикувано през m.capital.bg
"клетъчния си телефон"
Отвратително буквален превод от английски cellular phone!
У нас си му казваме мобилен телефон или мобифон, това е!
а в тия 2 млрд, не ползващи банки има и такива ,които нямат и мобилен телефон... Но, са си милионери и милярдери )))) има, има такива и то не малко
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.