С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 10 окт 2015, 20:04, 3080 прочитания

Формула 1 се готви за нов собственик

Американско-катарски консорциум е близо до сключване на сделка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сделката вероятно ще оцени организатора на автомобилни състезания на 8.5 млрд. долара.
Формула 1, изглежда, скоро ще смени собственика си, след като американско-катарски консорциум потвърди, че е близко до сключване на сделка, която ще оцени организатора на автомобилни състезания на 8.5 млрд. евро. Консорциумът е оглавяван от Стивън Рос, собственик на отбора за американски футбол Miami Dolphins. Според източници на Financial Times от екипа на Рос, има почти договорено споразумение между него и частния инвестиционен фонд CVC, който притежава 35.5% от Формула 1.  

До официално обявяване на сделката обаче има още време, тъй като групата инвеститори около Рос тепърва започват проверка на счетоводството, освен това не са набрали цялото нужно финансиране. "В момента те правят дю дилиджънс и тепърва преговорите могат да пропаднат", заявява един от източниците на FT. Според него има шанс за сключване на сделката през следващите 30 дни.


В миналото промяната в собствеността на Формула 1 се е оказвала проблемна заради сложната и потайна структура на бизнеса. Предишни преговори на CVC за продажба на компанията са пропадали, както и опитите Формула 1 да бъде листната на борсата. Представители на CVC и Стивън Рос са отказали да коментират официално. Миноритарните инвеститори във Формула 1, които включват Norges Bank, Waddell & Reed, Investment Management и BlackRock, също не коментират.

Разнопосочни сигнали

През миналата седмица изпълнителният директор на Формула 1 – 84-годишният Бърни Екълстоун, потвърди, че се е срещал със 75 годишния Рос. След разговорите той заяви пред медиите, че двамата са си говорили само за американски футбол, но също така изтъкна, че Рос може да помогне на компанията и "би бил щастлив той да е собственик".



Екълстоун също така заявява, че Формула 1 може да смени собственика си до края на годината и посочва, че има проявен интерес от три отделни кандидат-купувача. "В момента нашите акционери се намират в позиция, която ще ги накара в скоро време да продадат част или целия си дял. Има голям интерес и ще се учудя, ако някои не купи тези акции до края на годината", заявява той, цитиран от Reuters.

По-рано тази година съпредседателят на борда на CVC обаче коментира, че не усеща натиск за продажба. "На нас ни харесва да сме собственици на Формула 1 и не искаме да я продаваме. Винаги ще има хора, които искат да я купят, защото е добър бизнес", заяви той през юни.

Екълстоун е заявявал в миналото, че би продал своя личен дял във Формула 1 от около 5% заедно с акциите на CVC. Неговият семеен тръст Bambino притежава други 8.5% от компанията. Близки до Стивън Рос хора обаче заявяват, че той би предпочел Екълстоун да остане на ръководни позиции в компанията при евентуална сделка.

Пазарна стойност

Ако придобиването се осъществи, Формула 1 ще се контролира от компанията на Рос RSE Ventures, която вероятно ще се опита да разшири дейността в САЩ и Китай. Другите участници в консорциума са катарският фонд Qatar Sports Investments, който е собственик на футболния клуб "Пари Сен Жермен", германската медийна група Constantin Medien и неизвестен инвеститор от Китай. Според източниците на FT стойността на Формула 1 е оценена на 8.5 млрд. долара, като половината от тази сума идва от дълговете на компанията. До 2012 г. делът на CVC беше 63%. Тогава фондът продаде близо половината си акции в сделка, оценяваща компанията на 9.1 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 852 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 838 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Евтиният алуминий влошава резултатите на Alcoa

Компанията ще раздели бизнеса си на две части

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг