Повечето дизелови коли нарушават нормите за вредни емисии в ЕС

Компаниите произвеждат коли, които се представят по-добре в лабораторни условия, отколкото на пътя

В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.
В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.
В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.    ©  Reuters
В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.    ©  Reuters
Само при пет модела емисиите на азотни оксиди отговарят на регулаторните норми.

Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi се нареждат в разрастващия се списък с производители на автомобили, чиито дизелови двигатели се оказват в нарушение на лимитите за вредни емисии, съобщава Guardian. Изданието се позовава на тестове за емисиите при реално движение на колите, извършени от компанията Emissions Analytics. "Това е системен проблем в цялата индустрия", заявява собственикът на Emissions Analytics Ник Молдън. По-рано този месец Guardian публикува резултати от проверки при реални условия на дизелови автомобили от марките Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo и Jeep, които показват емисии на азотни оксиди, значително надвишаващи законовите лимити и резултатите от лабораторни тестове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове