Повечето дизелови коли нарушават нормите за вредни емисии в ЕС
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Повечето дизелови коли нарушават нормите за вредни емисии в ЕС

В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.

Повечето дизелови коли нарушават нормите за вредни емисии в ЕС

Компаниите произвеждат коли, които се представят по-добре в лабораторни условия, отколкото на пътя

6869 прочитания

В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.

© Reuters


Само при пет модела емисиите на азотни оксиди отговарят на регулаторните норми.

Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi се нареждат в разрастващия се списък с производители на автомобили, чиито дизелови двигатели се оказват в нарушение на лимитите за вредни емисии, съобщава Guardian. Изданието се позовава на тестове за емисиите при реално движение на колите, извършени от компанията Emissions Analytics. "Това е системен проблем в цялата индустрия", заявява собственикът на Emissions Analytics Ник Молдън. По-рано този месец Guardian публикува резултати от проверки при реални условия на дизелови автомобили от марките Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo и Jeep, които показват емисии на азотни оксиди, значително надвишаващи законовите лимити и резултатите от лабораторни тестове.

Лабораторни тестове

Това замърсяване се сочи като причина за десетки хиляди преждевременни смъртни случая само във Великобритания. Всички тези дизелови автомобили са минали официалните лабораторни тестове в Европейския съюз, но това не води до реално намаляване на замърсяването. Причината е, че компаниите разработват коли така, че да се представят по-добре в лабораторни условия, отколкото при реално движение на пътя. В описаните от Guardian случаи няма доказателства за използването на коригиращи устройства и софтуер, каквито бяха разкрити при скандала с Volkswagen.

Програмата на Emissions Analytics се провежда така, че да съвпада с тестовете за емисии при реално движение, които Европейската комисия предвижда да въведе през 2017 г. Emissions Analytics са тествали коли, отговарящи на последния и най-стриктен стандарт Euro 6, както и такива, покриващи по-стария Euro 5. Резултатите показват, че дизеловите автомобили от марката Mercedes-Benz произвеждат по средно 0.406 грама азотни оксиди на изминат километър. Това надвишава 2.2 пъти стандарта Euro 5 и пет пъти Euro 6. При Honda средните емисии надвишават двата стандарта със съответно 2.6 и 6 пъти, при Mazda - 1.6 и 3.6 пъти, а при Mitsubishi - 1.5 и 3.4 пъти.

Говорителят на Mercedes-Benz коментира пред изданието, че може да се очаква разминаване със стандартизираните данни заради различията между лабораторните и реалните условия. От Honda и Mazda изтъкват, че тестването на техните автомобили напълно съответства на европейското законодателство, а от Mitsubishi изтъкват, че лабораторните стандарти не са предвидени да представят условията при реално движение. Данните на Emissions Analytics показват по-високи вредни емисии спрямо лабораторните тестове и при модели на Citroen, VW и Audi.

Вредни емисии

Emissions Analytics е анализирала около 50 дизелови автомобила, отговарящи на стандарта Euro 6, и около 150 от Euro 5. От тях само при пет са установени емисии на азотни оксиди, отговарящи на регулаторните тестове. "Проблемите с VW, открити от регулаторите в САЩ, станаха повод да се хвърли светлина върху съществуващ от години проблем в ЕС – надхвърлянето на лимитите за вредни емисии. При дизеловите автомобили емисиите надхвърлят средно четири пъти лимитите, което се дължи на снизходителния характер на тестовия цикъл в ЕС", заявява Молдън. Проверките на компанията са установили, че при високопроходимите автомобили нарушенията са най-сериозни, като при някои модели емисиите надхвърлят 15-20 пъти нормите.

Само при пет модела емисиите на азотни оксиди отговарят на регулаторните норми.

Mercedes-Benz, Honda, Mazda и Mitsubishi се нареждат в разрастващия се списък с производители на автомобили, чиито дизелови двигатели се оказват в нарушение на лимитите за вредни емисии, съобщава Guardian. Изданието се позовава на тестове за емисиите при реално движение на колите, извършени от компанията Emissions Analytics. "Това е системен проблем в цялата индустрия", заявява собственикът на Emissions Analytics Ник Молдън. По-рано този месец Guardian публикува резултати от проверки при реални условия на дизелови автомобили от марките Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo и Jeep, които показват емисии на азотни оксиди, значително надвишаващи законовите лимити и резултатите от лабораторни тестове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    kuha_leika avatar :-|
    Куха Лейка

    Както отиват нещата за да покрият екологичните норми дизелите в леките автомобили ще станат толкова скъпи, че няма да могат да се продават! Ясно е , че от този момент нататък тестовете за емисиите ще се извършват в реални условия и за просизовдителите на автомобили може би инвестициите в хибридите или елкектроавтомобилите ще са по-перспективни. Разбира се в третия свят още дълги години ще се продават TDI-та и производните им!

  • 2
    kalliman avatar :-P
    kalliman

    До тука виждам изброени всякакви марки - европейски, японски и т.н. Само Американските нещо ми липсват :).

  • 3
    ziggisf avatar :-|
    ziggisf

    До коментар [#2] от "kalliman":

    Американските автомобилни компании почти не произвеждат дизелови автомобили с малки изключения на европейските им подразделения.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.