PepsiCo и Coca-Cola се конкурират за Chobani

Гигантите в безалкохолните напитки преговарят за миноритарен дял от производителя на кисели млека

Създателят на Chobani Хамди Улукая е мажоритарен собственик на компанията
Създателят на Chobani Хамди Улукая е мажоритарен собственик на компанията    ©  Reuters
Създателят на Chobani Хамди Улукая е мажоритарен собственик на компанията
Създателят на Chobani Хамди Улукая е мажоритарен собственик на компанията    ©  Reuters

PepsiCo и Coca-Cola водят преговори за инвестиции в американския производител на кисели млека Chobani, съобщава Reuters, като цитира запознати с темата източници. Очакванията на компанията са евентуална сделка да я оцени на около 3 млрд. долара със задълженията, посочват източниците на агенцията.

Преговорите са илюстрация на нарастващите усилия на гигантите в производството на безалкохолни напитки да разнообразят портфолиото си от слабо растящия пазар на газирани напитки към по-бързо развиващия се сегмент на здравословното хранене и начин на живот на пазара в САЩ.

Стратегически инвеститор

Според източниците на Reuters Chobani обмисля възможността да продаде миноритарен дял от акциите си, включително и гаранции, притежавани от компанията за дялово инвестиране TPG Capital LP, които представляват между 10 и 20% от капитала на производителя на изцедено кисело мляко (познато на американския пазар като Greek Yogurt), в зависимост от финансовото му представяне. Дружеството търси стратегически инвеститор, който да му помогне да разшири веригата си за доставки и дистрибуция, производствената си база и географското присъствие на популярните си марки като Flip, която съчетава йогурт с вкусове като фъстъчено масло и кафе, посочват още те.

Евентуалната сделка, която все още е обект на преговори, може да бъде променена и не е сигурно, че Pepsi или Coca-Cola ще постигнат споразумение. Други компании също водят преговори с Chobani за потенциална инвестиция, казват още източниците на агенцията, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като преговорите са поверителни.

Растящ бизнес

Pepsi и Coca-Cola също не са чужди на млечния сектор. През 2012 г. Pepsi започна да продава йогурт чрез съвместно дружество (joint venture) с германската млечна компания Theo Müller. Тази година пък Coca-Cola започна дистрибуция в национален мащаб за пазара в САЩ на млечен продукт под бранда FairLife, който произвежда през съвместно дружество със Select Milk Producers, отбелязва още агенцията. Компанията има история в придобиването на миноритарни дялове от компании на растящи потребителски сегменти, сред които производителя на кафе капсули и кафе машини Keurig Green Mountain, енергийната напитка Monster и марката натурални сокове Suja Life.

Още от Капитал