Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Създателят на Chobani Хамди Улукая е мажоритарен собственик на компанията

PepsiCo и Coca-Cola се конкурират за Chobani

Гигантите в безалкохолните напитки преговарят за миноритарен дял от производителя на кисели млека

7043 прочитания

Създателят на Chobani Хамди Улукая е мажоритарен собственик на компанията

© Reuters


PepsiCo и Coca-Cola водят преговори за инвестиции в американския производител на кисели млека Chobani, съобщава Reuters, като цитира запознати с темата източници. Очакванията на компанията са евентуална сделка да я оцени на около 3 млрд. долара със задълженията, посочват източниците на агенцията.

Преговорите са илюстрация на нарастващите усилия на гигантите в производството на безалкохолни напитки да разнообразят портфолиото си от слабо растящия пазар на газирани напитки към по-бързо развиващия се сегмент на здравословното хранене и начин на живот на пазара в САЩ.

Стратегически инвеститор

Според източниците на Reuters Chobani обмисля възможността да продаде миноритарен дял от акциите си, включително и гаранции, притежавани от компанията за дялово инвестиране TPG Capital LP, които представляват между 10 и 20% от капитала на производителя на изцедено кисело мляко (познато на американския пазар като Greek Yogurt), в зависимост от финансовото му представяне. Дружеството търси стратегически инвеститор, който да му помогне да разшири веригата си за доставки и дистрибуция, производствената си база и географското присъствие на популярните си марки като Flip, която съчетава йогурт с вкусове като фъстъчено масло и кафе, посочват още те.

Евентуалната сделка, която все още е обект на преговори, може да бъде променена и не е сигурно, че Pepsi или Coca-Cola ще постигнат споразумение. Други компании също водят преговори с Chobani за потенциална инвестиция, казват още източниците на агенцията, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като преговорите са поверителни.

Растящ бизнес

Базираната в Ню Берлин, щата Ню Йорк, Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант от кюрдски произход Хамди Улукая, който в момента е мажоритарен собственик и главен изпълнителен директор на компанията. Макар и понастоящем киселите й млека да са едни от най-добре продаващите се брандове йогурт на американския пазар, Chobani също премина през тежки моменти, докато разрасне бизнеса си. Миналата година компанията за дялови инвестиции TPG Capital LP предостави на производителя заем от 750 млн. долара, за да му помогне да финансира прекъсването на негативната тенденция, припомня Reuters.

Pepsi и Coca-Cola също не са чужди на млечния сектор. През 2012 г. Pepsi започна да продава йогурт чрез съвместно дружество (joint venture) с германската млечна компания Theo Müller. Тази година пък Coca-Cola започна дистрибуция в национален мащаб за пазара в САЩ на млечен продукт под бранда FairLife, който произвежда през съвместно дружество със Select Milk Producers, отбелязва още агенцията. Компанията има история в придобиването на миноритарни дялове от компании на растящи потребителски сегменти, сред които производителя на кафе капсули и кафе машини Keurig Green Mountain, енергийната напитка Monster и марката натурални сокове Suja Life.


1 коментар
  • 1
    plam1980 avatar :-|
    Плам

    Жалко е, че изтървахме да наложим българска защитена марка за киселото мляко...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK