С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 13 окт 2015, 20:24, 6918 прочитания

PepsiCo и Coca-Cola се конкурират за Chobani

Гигантите в безалкохолните напитки преговарят за миноритарен дял от производителя на кисели млека

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
PepsiCo и Coca-Cola водят преговори за инвестиции в американския производител на кисели млека Chobani, съобщава Reuters, като цитира запознати с темата източници. Очакванията на компанията са евентуална сделка да я оцени на около 3 млрд. долара със задълженията, посочват източниците на агенцията.

Преговорите са илюстрация на нарастващите усилия на гигантите в производството на безалкохолни напитки да разнообразят портфолиото си от слабо растящия пазар на газирани напитки към по-бързо развиващия се сегмент на здравословното хранене и начин на живот на пазара в САЩ.


Стратегически инвеститор

Според източниците на Reuters Chobani обмисля възможността да продаде миноритарен дял от акциите си, включително и гаранции, притежавани от компанията за дялово инвестиране TPG Capital LP, които представляват между 10 и 20% от капитала на производителя на изцедено кисело мляко (познато на американския пазар като Greek Yogurt), в зависимост от финансовото му представяне. Дружеството търси стратегически инвеститор, който да му помогне да разшири веригата си за доставки и дистрибуция, производствената си база и географското присъствие на популярните си марки като Flip, която съчетава йогурт с вкусове като фъстъчено масло и кафе, посочват още те.

Евентуалната сделка, която все още е обект на преговори, може да бъде променена и не е сигурно, че Pepsi или Coca-Cola ще постигнат споразумение. Други компании също водят преговори с Chobani за потенциална инвестиция, казват още източниците на агенцията, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като преговорите са поверителни.



Растящ бизнес

Базираната в Ню Берлин, щата Ню Йорк, Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант от кюрдски произход Хамди Улукая, който в момента е мажоритарен собственик и главен изпълнителен директор на компанията. Макар и понастоящем киселите й млека да са едни от най-добре продаващите се брандове йогурт на американския пазар, Chobani също премина през тежки моменти, докато разрасне бизнеса си. Миналата година компанията за дялови инвестиции TPG Capital LP предостави на производителя заем от 750 млн. долара, за да му помогне да финансира прекъсването на негативната тенденция, припомня Reuters.

Pepsi и Coca-Cola също не са чужди на млечния сектор. През 2012 г. Pepsi започна да продава йогурт чрез съвместно дружество (joint venture) с германската млечна компания Theo Müller. Тази година пък Coca-Cola започна дистрибуция в национален мащаб за пазара в САЩ на млечен продукт под бранда FairLife, който произвежда през съвместно дружество със Select Milk Producers, отбелязва още агенцията. Компанията има история в придобиването на миноритарни дялове от компании на растящи потребителски сегменти, сред които производителя на кафе капсули и кафе машини Keurig Green Mountain, енергийната напитка Monster и марката натурални сокове Suja Life.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1133 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 928 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Австрийската Palfinger инвестира 30 млн. лева в Червен бряг

С изграждането на три нови цеха в България вече ще се произвеждат цели кранове, а не само детайли

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10