Такси към края на данъчния рай
След дълга ваканция държавата наложи на превозвачите задължение да наемат шофьорите си


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
7714
са таксиметровите автомобил в София.
Не сте използвали такси в София, ако поне веднъж не сте попаднали на неучтив, странен на вид, обилно димящ субект, който допълва пътуването с чалга и назидателни познания по всякакви въпроси (без маршрута до търсения адрес). Или ако не сте чакали с часове за кола, когато вали дъжд или сняг. Точно тогава си мислите, че конкретно този шофьор трябва да се забрани със закон и че думите лоялен клиент не значат нищо в лошото време.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
Ми да си плащат или да закриват. От много време е ясно, че моделът на такситата облагодетелства само фирмите, реално тях не ги интересува таксиметровата дейност, а лизинга и ремонта на автомобилите. Въпросният лизинг от таксиметрова фирма въобще не е с нормални условия.
Публикувано през m.capital.bg
1000 лева нетна заплата означава около 1500 лева разход за работодател значи 12 месеца по 500 лева правят 6000 лева, което би било разумна сума за патентен данък и шьофьорът да се води осигурен. Който не може да ги извади накуп без да е взел на заем не трябва да може да кара такси.
Публикувано през m.capital.bg
Бояне,
Принципно си прав. Но има шофьори за които таксито е втора работа и работят по 2-3-4 часа на ден - подобно на УБЕР, но легално. Няма как на тези хора да им искаш 6000 лева данък при положение че може това да им е годишния оборот.
Глупости.
Ако наистина избягването на данъци става толкова лесно (просто подменят едно ЕООД с друго), то решаването на проблема следва да е търсене на отговорност от тези, които правят толкова елементарна данъчна измама, а не тази глупост със задължението за сключване на трудов договор.
Мисля си, че намекът, че има масова практика за неплащане на данъци по този начин не е верен. Ако беше така никой нямаше да плаща данъци - защо да плаща, след като може да си регистрира нова фирма, а старата да я закрие без да плати дължимите данъци?
До коментар [#3] от "jorrex":
Тъкмо ще освободят място за тези които могат.
Като се движи през деня в Столицата, човек се натъква на много места на които има по 10+ коли, които чакат за пътници.
Такситата са доста повече от хората дето ги ползват. Една регулация която да ги поизчисти, същевременно която да повиши и качеството на услугата е доста добра!
Отделно - викаха като луди, че Юбер е незаконен, но сега твърдят яко че няма да плащат осигуровки, ако закона остане.
Аз лично нямам нужда от такива нахалници :)
Значи бакшишите така викат. А Юбер не били легални. Интересно. Ами да не се дърпат от конкуренцията бакшишките фирми пък да видим какво ще стане. Къде са сега феновете на бакшишкия транспорт дето толкова се тупаха в гърдите, че всичко им е законно?
Най-добрия вариант е да се улесни процеса на лицензирането за обикновените таксиджии. Защото те сега са толково зависими от фирмите, че буквално без тях не могат да работят - и заради това фирмите им слагат собствените условия. Нека да сме честни - сегашния модел на таксиметров бизнес в България е изгоден само за собствениците на тези фирми - които всъщност даже не се занимават с такси, а са вързани към банките
Без тази зависимост ще има здорова конкуренция, и така всичките играчи - дали са нелегални като Юбер или легални като Максим - ще преследват единствената реална цел - добра услуга за крайния клиент - пътник - без да се опитват да "бутат" изгодни инициативи в парламента.
До коментар [#5] от "dnk":
Според теб хората които си изкарват някой лев допълнително като такси не "могат"? Напротив, могат много повече. Те имат друга работа, която им носи повече пари за единица време(иначе биха станали таксиджии на пълен работен ден). Просто парите не достигат и това е техния начин да изкарат нещо отгоре. Други ходят да "чукат" ел. инсталации, да слагат гипсокартон, да лепят плочки, да ремонтират уреди по домовете, а те, просто карат такси.
Такси компаниите постъпиха изключително непрофесионално срещу УБЕР. 50-100 УБЕР коли нямаше да им объркат сметките. Вместо да скачат срещу тях, трябваше да скочат срещу регулациите казвайки "щом за УБЕР може искаме и за нас".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.