Доброто представяне в Европа увеличи приходите на Carrefour
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доброто представяне в Европа увеличи приходите на Carrefour

Под ръководството на Жорж Пласат френската компания трета година успешно изпълнява програма за преструктуриране

Доброто представяне в Европа увеличи приходите на Carrefour

Продажбите в Китай изостават, но компанията продължава да изпълнява програмата си за развитие в страната

3144 прочитания

Под ръководството на Жорж Пласат френската компания трета година успешно изпълнява програма за преструктуриране

© CHRISTIAN HARTMANN


2.2% са нараснали приходите на компанията през третото тримесечие и са достигнали 21.5 млрд. евро

Най-голямата верига в Европа за търговия - френската Carrefour, отчете ново повишаване на приходите през третото тримесечие. В основата на по-добрите резултати стоят възстановяването на Южна Европа, стабилното представяне на вътрешния пазар и устойчивото ниво в Бразилия въпреки забавянето на икономиката, съобщава Reuters.

Ръст на приходите

Приходите на френската верига са нараснали през третото тримесечие на годишна база с 2.2% до 21.5 млрд. евро. Резултатът съвпада със средните прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg. Като се приспаднат валутните ефекти и цените на горивата, повишението е 4.2% при 2.6% през второто тримесечие. Продажбите във Франция също са били според очакванията - ръст от 2.3%, до 10.3 млрд. евро.

За деветте месеца приходите на групата са се увеличили с 5.9% и са достигнали до 63.9 млрд. евро.

Възстановяване

"Европа стана двигател на ръста на групата. Тези отлични резултати през третото тримесечие потвърждават динамичното ни развитие през последните три години", заяви финансовият директор на Carrefour Пиер-Жан Сивиньон.

Търговската верига отчита добро представяне в Европа заради добрите резултати в Испания, Италия, Белгия и Румъния. Испания е имала "звездно представяне", заяви Джон Кършоу, анализатор от Exane BNP Paribas в Лондон, пред Bloomberg. Той определя Италия като "най-голямата изненада".

През третото тримесечие продажбите в Испания са нараснали с 4.6% и с 5.9% в Италия. Растежът в Белгия също е надминал очакванията, а продажбите са се увеличили силно в Румъния след намаляване на ДДС за храните в страната.

Carrefour успява да възстанови позициите си в региона, след като модернизира магазините си и развива онлайн пазаруването. Под ръководството на Жорж Пласат френската компания трета година изпълнява програма за преструктуриране.

Продажбите в Китай обаче изостават на фона на по-слабото потребление. От компанията потвърдиха, че ще продължат със своята стратегия за страната, която включва развитие на електронната търговия и откриване на магазини, както и изграждане на логистични центрове, за да се съкратят разходите.

Очаквания за годишната печалба

В официалното съобщение на френската компания за резултатите през третото тримесечие няма данни за печалбата. Финансовият директор Пиер-Жан Сивиньон заяви, че Carrefour е съгласна с консенсусната оценка на анализаторите за годишна оперативна печалба от 2.45 млрд. евро. През юли диапазонът беше между 2.51 млрд. и 2.53 млрд. евро. Сивиньон обясни, че понижаването на оценката се дължи на динамичните валутни курсове.

За разлика от голямата верига положението на българския Carrefour не е толкова добро. Магазините се стопанисват от "КМБ България", която е 100% собственост са регистрираната в Холандия "КМ Болканс". Реално притежател на компанията е гръцката Marinopoulos Group. През лятото собствениците на българския Carrefour и на "Пикадили" обявиха, че се отказват от сливането на двете търговски вериги. Освен това от няколко месеца зареждането на магазините на Carrefour става все по-бедно, а компанията бави плащания към доставчици. В момента според информация на "Капитал" гръцките собственици на веригата правят опит да я спасят, като приемат в компанията нов съдружник със свежи пари.

2.2% са нараснали приходите на компанията през третото тримесечие и са достигнали 21.5 млрд. евро

Най-голямата верига в Европа за търговия - френската Carrefour, отчете ново повишаване на приходите през третото тримесечие. В основата на по-добрите резултати стоят възстановяването на Южна Европа, стабилното представяне на вътрешния пазар и устойчивото ниво в Бразилия въпреки забавянето на икономиката, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    forza avatar :-|
    forza

    Браво.

    Елате одма да си приберете марката от България тогава, че надали въобще си представяте измеренията на резила...

  • 2
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234

    Добре може ли да са толкова тъпи франсетата - компанията майка регистрира печалба в цял свят,а в България избрали да дадат доверие на гръцка франчайз фирма и се опитват да завладеят ритейл пазара?
    Няма да стъпят у нас чрез директен филиал,а с кух франчайз.

  • 3
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234

    Добре може ли да са толкова тъпи франсетата - компанията майка регистрира печалба в цял свят,а в България избрали да дадат доверие на гръцка франчайз фирма и се опитват да завладеят ритейл пазара?
    Няма да стъпят у нас чрез директен филиал,а с кух франчайз.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK