Metro планира повече инвестиции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Metro планира повече инвестиции

Reuters

Metro планира повече инвестиции

Приходите на групата спадат, но в рамките на очакваното

2853 прочитания

Reuters

© Reuters


Нетните постъпления от продажбата на веригата Galeria Kaufhof достигат 1.75 млрд. евро.

Германската верига за търговия на дребно Metro отчете спад в продажбите за миналото тримесечие, което е четвърто във финансовата година на компанията, съобщава Bloomberg. Резултатите обаче не са по-слаби от предварителните очаквания на анализаторите, освен това компанията заяви намерение да използва по-голяма част от приходите от продажбата на веригата Galeria Kaufhof за разрастване на бизнеса.

Приходите на групата са спаднали с 1.1% до 14.2 млрд. евро за трите месеца до края на септември, което отговаря на прогнозите. Metro, която развива бизнес и в България, потвърди досегашните си очаквания, че печалбата за цялата финансова година преди данъци и лихви ще надхвърли резултата от предходната година, който беше 1.53 млрд. евро. Финалните резултати за финансовата 2014/2015 г. ще бъдат публикувани на 15 декември. При представянето на резултатите Metro също така заяви, че очаква добри резултати от празничния сезон, което спомогна за поскъпване на акциите.

Финансов ресурс

"Продажбата на Galeria Kaufhof означава, че Metro има значителни финансови способности за придобивания", заявява главният изпълнителен директор Олаф Кох. По думите му тази година е представлявала "повратен момент" за компанията. Кох, който ръководи групата от 2012 г., провежда програма за реформа, която включва продажба на слабо представящи се бизнеси. Приходите се използват за модернизиране и разширяване на останалата част от 50-годишната компания. През август Metro придоби базирания в Сингапур доставчик на храни за ресторанти Classic Fine Foods Group за 290 млн. евро. Тази сделка позволява на групата да разшири бизнеса си с доставка на храни в Азия и Европа.

След приключване на продажбата на Kaufhof на канадската Hudson’s Bay на 30 септември Metro се оглежда за нови възможности за придобиване. Веригата заявява, че нетните й приходи от сделката възлизат на 1.75 млрд. евро, което е повече от предварително очакваните 1.6 млрд. Сделката с Hudson’s Bay е на обща стойност 2.8 млрд. евро, като с нея Metro слага край на дългогодишните усилия да продаде подразделението Kaufhof, което включва 135 универсални магазина в Германия и Белгия. Освен за нови придобивания Metro заявява, че ще използва приходите от сделката за подобряване на клиентското обслужване и онлайн продажбите на веригите Cash & Carry, Media Markt и Saturn.

Възстановяване в Европа

"Новата фискална година започва добре. Отчетът дава и доказателства за циклично възстановяване на пазара в Западна Европа", отбелязва анализаторът от Exane Джон Кершав. След представяне на резултатите акциите на Меtro поскъпнаха с над 3%, като от началото на годината ръстът доближава 10%. За сравнение, основният германски индекс DАХ е напреднал само с 4% за 2015 г.

Продажбите в магазините Cash & Carry, работещи от поне една година, са нараснали с 1.1%, като това е деветото поредно тримесечие с ръст. Във веригите за електроника Media Markt и Saturn се отчита ръст от 3.1% на годишна база. Това е пето поредно тримесечие на подобрение на финансовите резултати на Media-Saturn, която е най-голямата верига за потебителска електроника в Европа. Бизнесът отчита ръст на всички пазари, но най-вече в Испания, Италия, Холандия, Швеция, Унгария и Турция. Продажбите във веригата за хранителни стоки Real обаче отчита спад с 0.8%.

Нетните постъпления от продажбата на веригата Galeria Kaufhof достигат 1.75 млрд. евро.

Германската верига за търговия на дребно Metro отчете спад в продажбите за миналото тримесечие, което е четвърто във финансовата година на компанията, съобщава Bloomberg. Резултатите обаче не са по-слаби от предварителните очаквания на анализаторите, освен това компанията заяви намерение да използва по-голяма част от приходите от продажбата на веригата Galeria Kaufhof за разрастване на бизнеса.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK