Официално: Цената за Blizoo е 119.7 млн. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Официално: Цената за Blizoo е 119.7 млн. евро

"Близу" ще бъде интегриран към "Мобилтел" до края на годината.

Официално: Цената за Blizoo е 119.7 млн. евро

"Мобилтел" отчете възстановяване на пазарния си дял в мобилните комуникации за четвърто поредно тримесечие

Юлиян Арнаудов
7822 прочитания

"Близу" ще бъде интегриран към "Мобилтел" до края на годината.

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Ни повече, ни по-малко, а точно 119.7 млн. евро. Това е цената, която собственикът на "Мобилтел" - Telekom Austria, плаща, за да купи "Близу" и така да подобри позициите на българското си звено на местния пазар на фиксирана доставка на телевизия и интернет. Сделката беше сключена в края на юли, когато и продавачът (базираният в Швеция фонд EQT V), и купувачът излязоха с позиция, че са взели решение да не разкриват цената. Сега обаче тя очаквано се вижда от финансовия отчет на австрийския телеком за третото тримесечие на годината и съвпада с данни на "Капитал" от септември, че става въпрос за "малко под 120 млн. евро".

Според информацията от вторник, която вече е достъпна официално, сума от 35.4 млн. евро вече е платена, а разликата до 119.7 млн. евро е поет дълг, който ще бъде елиминиран, след като "Близу" бъде интегриран в "Мобилтел" - до края на годината.

В отчета си Telekom Austria посочва: "С придобиването на втория по големина фиксиран оператор ще се засилят позициите на "Мобилтел" във фиксирания сегмент." Според документа "Близу" има около 373 хил. абонати, а към третото тримесечие на годината "Мобилтел" има 200.8 хил. Сливането на двете компании се очаква да пренареди пазара на фиксирани услуги и да постави мобилния оператор в много по-изгодна позиция в този сегмент - втори по брой клиенти при доставката телевизия и най-голям в нишата на интернет.

Сделката за "Близу" е приключена на 28 септември, а резултатите и дейността на двете дружества ще се консолидират от 1 октомври.

Неизбежните минуси...

Приходите и печалбата на "Мобилтел" продължават да се понижават и през периода юли - септември. Компанията отчита спад на постъпленията си с 5.8% през третото тримесечие спрямо същия период на предходната година до 88.3 млн. евро. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се свива с 8.6% на годишна база до 34.4 млн. евро. Причините според финансовия отчет на Telekom Austria продължават да са същите като досега - слаба обща икономическа среда в страната и силна конкуренция на мобилния пазар. Посочва се, че "Мобилтел" се опитва да неутрализира тези ефекти, като се фокусира върху добавянето на стойност за корпоративните клиенти и опитва да задържи най-ценните си абонати.

...и още плюсове

Позитивна тенденция е увеличаването на пазарния дял в мобилния сегмент като брой абонати - от 37.6% през третото тримесечие на 2014 г. до 38.9% за същия период на тази година. Така компанията успява да задържи лидерската позиция по този показател, увеличавайки броя си клиенти за поредно тримесечие. С висок темп се покачват потребителите на мобилен високоскоростен интернет, където "Мобилтел" отчита ръст от 32.8%. По подобен начин расте и общия брой на абонатите на фиксирани услуги - с 32.7%. Това се дължи, според отчета на компанията майка, предимно на пускането на сателитна телевизия в края на миналата година.

Мобилният оператор отчита понижение на средномесечния си приход от мобилен абонат (ARPU). Той спада от 6.2 евро през третото тримесечие на 2014 г., до 5.6 евро през същия период на текущата година.

Нагоре по стълбата

Пониженията на приходите и печалбата не са характерни само за "Мобилтел". Цялата група на компанията майка Telekom Austria регистрира подобни резултати. Според финансовия отчет постъпленията на телекома за третото тримесечие са се свили с 3.5% на годишна база до 1.01 млрд. евро, а EBITDA се понижава с 6.8% до 386.4 млн. евро. Негативната тенденция не спира дотук. Мексиканският магнат Карлос Слим, който притежава мажоритарен дял от 59.7% в австрийската група, също обяви отрицателни финансови резултати. Неговата компания America Movil отчете първата си загуба за последните 14 години.

Ни повече, ни по-малко, а точно 119.7 млн. евро. Това е цената, която собственикът на "Мобилтел" - Telekom Austria, плаща, за да купи "Близу" и така да подобри позициите на българското си звено на местния пазар на фиксирана доставка на телевизия и интернет. Сделката беше сключена в края на юли, когато и продавачът (базираният в Швеция фонд EQT V), и купувачът излязоха с позиция, че са взели решение да не разкриват цената. Сега обаче тя очаквано се вижда от финансовия отчет на австрийския телеком за третото тримесечие на годината и съвпада с данни на "Капитал" от септември, че става въпрос за "малко под 120 млн. евро".

Според информацията от вторник, която вече е достъпна официално, сума от 35.4 млн. евро вече е платена, а разликата до 119.7 млн. евро е поет дълг, който ще бъде елиминиран, след като "Близу" бъде интегриран в "Мобилтел" - до края на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    shule avatar :-|
    shule

    "Приходите и печалбата на "Мобилтел" продължават да се понижават и през периода юли - септември. Компанията отчита спад на постъпленията си с 5.8% през третото тримесечие спрямо същия период на предходната година"

    Пълни глупости. При положение, че имаш монопол на такъв пазар (телекумунекации) от 1994 до 2001 год. и да сринеш такава кампания това значи само две неща: изключително бездарен или откровенно крадлив ( с цел срив на компанията) мениджмънт. Маменето и откровенното лъжене на клиентите води винаги и единствено само до едно: ФАЛИТ.
    Възниква от самосебе си риторичния въпрос: дали Телеком Австрия има същата политика спрямо клиентите си в Австрия? Мисля, че всички знаем отговора.

  • 2
    shule avatar :-|
    shule

    " Причините според финансовия отчет на Telekom Austria продължават да са същите като досега - слаба обща икономическа среда в страната и силна конкуренция на мобилния пазар."

  • 3
    desolater avatar :-|
    Desolater

    Откакто Мтел назначиха за шеф, онзи дето смени логото, всичко върви надолу. Ама дали е заради новото лого или заради новият шеф не знам :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK