Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter

Цената на снегоходките за първите 150, подкрепили кампанията, беше 180 евро, докато пазарната цена на продукта е 250 евро

Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter

Компанията производител Small Foot има запитвания от английската армия и от Amazon.com

Мара Георгиева
13462 прочитания

Цената на снегоходките за първите 150, подкрепили кампанията, беше 180 евро, докато пазарната цена на продукта е 250 евро

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Българската стартираща компания Small Foot приключва в петък (23 октомври) 30-дневната си кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Дружеството, което произвежда иновативни надуваеми снегоходки, улесняващи придвижването в планински условия, успя да постигне целта си и дори да надхвърли планираните минимум 20 хил. евро.

Какво се случи

"През тези 30 дни се обърнахме чрез социалните мрежи към всички фенове, за да им разкажем за снегоходките. Около десетина чуждестранни медии писаха за нас и нашия продукт. Видеото в Kickstarter е гледано над 4000 пъти, като 30% от хората са го изгледали докрай", обясни за "Капитал Daily" Иван Колев. Той е съсобственик на компанията заедно с дизайнера на спортни облекла и сноубордист Петър Димитров, който е автор на идеята за снегоходките.

Предложението на Small Foot е получило подкрепа от хора от цял свят - ЕС, Япония, Нова Зеландия, Израел, Турция, САЩ.

"Набирането на капитал чрез Kickstarter за нас е и вид маркетингов инструмент", обобщи Иван Колев и обясни какви изводи са направили производителите след кампанията. "Даваме си сметка, че продуктът ни остава недобре познат. Хората не подозират и не очакват, че е възможно да съществува. Дори когато го видят, някои продължават да се съмняват дали работи. Длъжни сме да разказваме много за него и да го популяризираме. Трябва да продължим с усилията да го показваме и да убеждаваме, че е полезен", обобщава Колев и призовава желаещите да подкрепят снегоходките чрез Kickstarter (без значение с каква сума) да го сторят до 23 октомври.

Добрите новини се множат

По време на кампанията за набиране на средства в Small Foot се получило искане от английската армия за пробно тестване на 25 чифта снегоходки. Запитването е резултат от започнала през миналата година активна кампания за свързване с фирми, които правят доставки за различни армии. "Идеята е снегоходките да влязат като част от комплекта зимна екипировка на войниците. Ако сделката с английската армия стигне докрай, това ще е много добра референция за качествата на продукта", дава си сметка Иван Колев.

Отделно от това производителите "атакуват" и планински спасителни служби по света. Активната дейност за популяризиране на снегоходките предизвикала интереса и на най-големия търговец за електронна търговия в света Amazon.com. "От офиса на Amazon се свързаха с нас и листват нашите продукти. Ще ги купуват директно от нас и ще ги продават чрез платформата си", съобщи още Иван Колев.

Какво предстои

Максимално бързо, което ще рече до месец, Small Foot трябва да изпълни заявките на хората, подкрепили продукта чрез Kickstarter. Целта е всички те да си получат снегоходките преди началото на зимния сезон. "Моделите, предложени в Kickstarter, са най-сложните и най-скъпите, те са за професионалисти", уточни Колев. Фирмата разработва още четири модела за различни клиенти - има по-евтини варианти, за семейството, за деца.

Снегоходките се продават и чрез сайта на компанията. Те са признати като световно изобретение и чакат патентна защита в редица държави. Американска компания обаче вече ги е копирала и ги продава. "Все още не можем да предприемем никакви действия срещу фирмата, защото чакаме да приключи започналата през миналата година процедура за получаване на патент", обясни Иван Колев.

Продуктът

Small Foot се надуват с въздух и представляват своеобразен пояс или миниатюрна лодка без дъно. Отвореният дизайн осигурява директен контакт на обувката с терена. Гъвкавата надуваема форма разпределя равномерно теглото и осигурява добро сцепление, а фиксираната пета позволява маневреност при ходене. А котките към тях подобряват сигурността при изкачване и слизане по твърд сняг. Small Foot се събират в малка чантичка, която се предлага в няколко разновидности – с възможност да бъде прикрепена към автомата на сноуборда или към раницата например. Комплектът съдържа малка помпа, която позволява надуване на снегоходките за няколко минути, плюс специална капачка за лесно изпускане на въздуха и лепенки при евентуална нужда от поправка.

Според авторите снегоходките са подходящи за различни зимни спортове - сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base джъмп, еърбординг и др.

 

Българската стартираща компания Small Foot приключва в петък (23 октомври) 30-дневната си кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Дружеството, което произвежда иновативни надуваеми снегоходки, улесняващи придвижването в планински условия, успя да постигне целта си и дори да надхвърли планираните минимум 20 хил. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK