С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 21 окт 2015, 15:41, 11686 прочитания

Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter

Компанията производител Small Foot има запитвания от английската армия и от Amazon.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската стартираща компания Small Foot приключва в петък (23 октомври) 30-дневната си кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Дружеството, което произвежда иновативни надуваеми снегоходки, улесняващи придвижването в планински условия, успя да постигне целта си и дори да надхвърли планираните минимум 20 хил. евро.

Какво се случи


"През тези 30 дни се обърнахме чрез социалните мрежи към всички фенове, за да им разкажем за снегоходките. Около десетина чуждестранни медии писаха за нас и нашия продукт. Видеото в Kickstarter е гледано над 4000 пъти, като 30% от хората са го изгледали докрай", обясни за "Капитал Daily" Иван Колев. Той е съсобственик на компанията заедно с дизайнера на спортни облекла и сноубордист Петър Димитров, който е автор на идеята за снегоходките.

Предложението на Small Foot е получило подкрепа от хора от цял свят - ЕС, Япония, Нова Зеландия, Израел, Турция, САЩ.

"Набирането на капитал чрез Kickstarter за нас е и вид маркетингов инструмент", обобщи Иван Колев и обясни какви изводи са направили производителите след кампанията. "Даваме си сметка, че продуктът ни остава недобре познат. Хората не подозират и не очакват, че е възможно да съществува. Дори когато го видят, някои продължават да се съмняват дали работи. Длъжни сме да разказваме много за него и да го популяризираме. Трябва да продължим с усилията да го показваме и да убеждаваме, че е полезен", обобщава Колев и призовава желаещите да подкрепят снегоходките чрез Kickstarter (без значение с каква сума) да го сторят до 23 октомври.



Добрите новини се множат

По време на кампанията за набиране на средства в Small Foot се получило искане от английската армия за пробно тестване на 25 чифта снегоходки. Запитването е резултат от започнала през миналата година активна кампания за свързване с фирми, които правят доставки за различни армии. "Идеята е снегоходките да влязат като част от комплекта зимна екипировка на войниците. Ако сделката с английската армия стигне докрай, това ще е много добра референция за качествата на продукта", дава си сметка Иван Колев.

Отделно от това производителите "атакуват" и планински спасителни служби по света. Активната дейност за популяризиране на снегоходките предизвикала интереса и на най-големия търговец за електронна търговия в света Amazon.com. "От офиса на Amazon се свързаха с нас и листват нашите продукти. Ще ги купуват директно от нас и ще ги продават чрез платформата си", съобщи още Иван Колев.

Какво предстои

Максимално бързо, което ще рече до месец, Small Foot трябва да изпълни заявките на хората, подкрепили продукта чрез Kickstarter. Целта е всички те да си получат снегоходките преди началото на зимния сезон. "Моделите, предложени в Kickstarter, са най-сложните и най-скъпите, те са за професионалисти", уточни Колев. Фирмата разработва още четири модела за различни клиенти - има по-евтини варианти, за семейството, за деца.

Снегоходките се продават и чрез сайта на компанията. Те са признати като световно изобретение и чакат патентна защита в редица държави. Американска компания обаче вече ги е копирала и ги продава. "Все още не можем да предприемем никакви действия срещу фирмата, защото чакаме да приключи започналата през миналата година процедура за получаване на патент", обясни Иван Колев.

Продуктът

Small Foot се надуват с въздух и представляват своеобразен пояс или миниатюрна лодка без дъно. Отвореният дизайн осигурява директен контакт на обувката с терена. Гъвкавата надуваема форма разпределя равномерно теглото и осигурява добро сцепление, а фиксираната пета позволява маневреност при ходене. А котките към тях подобряват сигурността при изкачване и слизане по твърд сняг. Small Foot се събират в малка чантичка, която се предлага в няколко разновидности – с възможност да бъде прикрепена към автомата на сноуборда или към раницата например. Комплектът съдържа малка помпа, която позволява надуване на снегоходките за няколко минути, плюс специална капачка за лесно изпускане на въздуха и лепенки при евентуална нужда от поправка.
Според авторите снегоходките са подходящи за различни зимни спортове - сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base джъмп, еърбординг и др.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара Louis Vuitton купува луксозната хотелиерска верига Belmond за 3.2 млрд. долара

Сделката ще разшири значително позиции на френската компания в сектора

16 дек 2018, 456 прочитания

Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието 2 Собственикът на Zara с рекордна печалба за деветмесечието

Добрите резултати на Inditex се дължат на интегрирането на модерни технологии в повечето магазини

15 дек 2018, 1798 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Credit Suisse набира капитал за 6.3 млрд. долара

Швейцарската банка ще свие инвестиционното си звено

Първото поражение на Макрон

Протестът на Жълтите жилетки и обещаните отстъпки спъват сериозно претенциите на Макрон за реформи на Европа

Ще кипне ли Черно море

Колкото и да драматизира българският премиер, Западът по-скоро търси деескалация на конфликта в Керченския проток

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.12.2018 Прочетете