С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
7 21 окт 2015, 15:41, 10899 прочитания

Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter

Компанията производител Small Foot има запитвания от английската армия и от Amazon.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Финансиране през Kickstarter - do's and dont's

Представители на три български проекта разказват какво е добре да се прави и какво не

21 апр 2017

Английската армия купува 350 снегоходки от българската Small Foot

Те вече са регистрирани като продукт, който всяка армия от НАТО може да си купи и използва

26 окт 2016

Сноуборд по стълбите

Когато карането напусне пистите

17 мар 2016

"Колев и Колев" ще инвестира 800 хил. лв. за производство на ортопедични обувки

Част от финансирането е по линия на програма "Иновации и конкурентоспособност"

3 фев 2016

Българската Small Foot търси финансиране през Kickstarter

Стартъпът за иновативни снегоходки цели да събере 20 000 евро от кампанията

24 сеп 2015

Четири компании са финалистите в конкурса на Chivas за социални бизнес идеи

Победителят ще има възможност да представи проекта си в Силициевата долина

8 фев 2015

Леко по снега

Идеята за надуваеми снегоходки Small Foot хрумва на Петър Димитров след дълъг преход в планината

25 яну 2015
Българската стартираща компания Small Foot приключва в петък (23 октомври) 30-дневната си кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Дружеството, което произвежда иновативни надуваеми снегоходки, улесняващи придвижването в планински условия, успя да постигне целта си и дори да надхвърли планираните минимум 20 хил. евро.

Какво се случи

"През тези 30 дни се обърнахме чрез социалните мрежи към всички фенове, за да им разкажем за снегоходките. Около десетина чуждестранни медии писаха за нас и нашия продукт. Видеото в Kickstarter е гледано над 4000 пъти, като 30% от хората са го изгледали докрай", обясни за "Капитал Daily" Иван Колев. Той е съсобственик на компанията заедно с дизайнера на спортни облекла и сноубордист Петър Димитров, който е автор на идеята за снегоходките.

Предложението на Small Foot е получило подкрепа от хора от цял свят - ЕС, Япония, Нова Зеландия, Израел, Турция, САЩ.

"Набирането на капитал чрез Kickstarter за нас е и вид маркетингов инструмент", обобщи Иван Колев и обясни какви изводи са направили производителите след кампанията. "Даваме си сметка, че продуктът ни остава недобре познат. Хората не подозират и не очакват, че е възможно да съществува. Дори когато го видят, някои продължават да се съмняват дали работи. Длъжни сме да разказваме много за него и да го популяризираме. Трябва да продължим с усилията да го показваме и да убеждаваме, че е полезен", обобщава Колев и призовава желаещите да подкрепят снегоходките чрез Kickstarter (без значение с каква сума) да го сторят до 23 октомври.



Добрите новини се множат

По време на кампанията за набиране на средства в Small Foot се получило искане от английската армия за пробно тестване на 25 чифта снегоходки. Запитването е резултат от започнала през миналата година активна кампания за свързване с фирми, които правят доставки за различни армии. "Идеята е снегоходките да влязат като част от комплекта зимна екипировка на войниците. Ако сделката с английската армия стигне докрай, това ще е много добра референция за качествата на продукта", дава си сметка Иван Колев.

Отделно от това производителите "атакуват" и планински спасителни служби по света. Активната дейност за популяризиране на снегоходките предизвикала интереса и на най-големия търговец за електронна търговия в света Amazon.com. "От офиса на Amazon се свързаха с нас и листват нашите продукти. Ще ги купуват директно от нас и ще ги продават чрез платформата си", съобщи още Иван Колев.

Какво предстои

Максимално бързо, което ще рече до месец, Small Foot трябва да изпълни заявките на хората, подкрепили продукта чрез Kickstarter. Целта е всички те да си получат снегоходките преди началото на зимния сезон. "Моделите, предложени в Kickstarter, са най-сложните и най-скъпите, те са за професионалисти", уточни Колев. Фирмата разработва още четири модела за различни клиенти - има по-евтини варианти, за семейството, за деца.

Снегоходките се продават и чрез сайта на компанията. Те са признати като световно изобретение и чакат патентна защита в редица държави. Американска компания обаче вече ги е копирала и ги продава. "Все още не можем да предприемем никакви действия срещу фирмата, защото чакаме да приключи започналата през миналата година процедура за получаване на патент", обясни Иван Колев.

Продуктът

Small Foot се надуват с въздух и представляват своеобразен пояс или миниатюрна лодка без дъно. Отвореният дизайн осигурява директен контакт на обувката с терена. Гъвкавата надуваема форма разпределя равномерно теглото и осигурява добро сцепление, а фиксираната пета позволява маневреност при ходене. А котките към тях подобряват сигурността при изкачване и слизане по твърд сняг. Small Foot се събират в малка чантичка, която се предлага в няколко разновидности – с възможност да бъде прикрепена към автомата на сноуборда или към раницата например. Комплектът съдържа малка помпа, която позволява надуване на снегоходките за няколко минути, плюс специална капачка за лесно изпускане на въздуха и лепенки при евентуална нужда от поправка.
Според авторите снегоходките са подходящи за различни зимни спортове - сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base джъмп, еърбординг и др.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Публичното предлагане на "Градус" оправда очакванията за успех 5 Публичното предлагане на "Градус" оправда очакванията за успех

Акции заблизо 80 млн. лв. бяха записани в първия ден на предлагането

18 юни 2018, 3162 прочитания

"Фантастико" инвестира 63 млн. лева в два магазина, които ще отворят тази есен 1 "Фантастико" инвестира 63 млн. лева в два магазина, които ще отворят тази есен

Обектът на бул. "Г.М. Димитров" в столицата е нов, а на бул. "Черни връх" - реновиран и разширен

18 юни 2018, 5035 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Credit Suisse набира капитал за 6.3 млрд. долара

Швейцарската банка ще свие инвестиционното си звено

Как да търгуваш с такива приятели

Доналд Тръмп отказва да разбере, че протекционизмът е не само лоша политика, но лоша икономика

Следваща спирка - банков съюз

България все пак ще приеме условието на Брюксел първо да кандидатства за единния европейски надзор, а после за ERM II

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Докато YouTube ни раздели

Какво ни казва най-гледаното напоследък видео в света

Ново място: Manzo

Зад Manzo е екипът, познат ни от Il Teatro и Forno Cipollini

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Меркел получи ултиматум за бежанците, законен ли е Cacao beach

Емисия

DAILY @7PM // 18.06.2018 Прочетете