Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 21 окт 2015, 15:41, 13090 прочитания

Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter

Компанията производител Small Foot има запитвания от английската армия и от Amazon.com

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската стартираща компания Small Foot приключва в петък (23 октомври) 30-дневната си кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Дружеството, което произвежда иновативни надуваеми снегоходки, улесняващи придвижването в планински условия, успя да постигне целта си и дори да надхвърли планираните минимум 20 хил. евро.

Какво се случи


"През тези 30 дни се обърнахме чрез социалните мрежи към всички фенове, за да им разкажем за снегоходките. Около десетина чуждестранни медии писаха за нас и нашия продукт. Видеото в Kickstarter е гледано над 4000 пъти, като 30% от хората са го изгледали докрай", обясни за "Капитал Daily" Иван Колев. Той е съсобственик на компанията заедно с дизайнера на спортни облекла и сноубордист Петър Димитров, който е автор на идеята за снегоходките.

Предложението на Small Foot е получило подкрепа от хора от цял свят - ЕС, Япония, Нова Зеландия, Израел, Турция, САЩ.

"Набирането на капитал чрез Kickstarter за нас е и вид маркетингов инструмент", обобщи Иван Колев и обясни какви изводи са направили производителите след кампанията. "Даваме си сметка, че продуктът ни остава недобре познат. Хората не подозират и не очакват, че е възможно да съществува. Дори когато го видят, някои продължават да се съмняват дали работи. Длъжни сме да разказваме много за него и да го популяризираме. Трябва да продължим с усилията да го показваме и да убеждаваме, че е полезен", обобщава Колев и призовава желаещите да подкрепят снегоходките чрез Kickstarter (без значение с каква сума) да го сторят до 23 октомври.



Добрите новини се множат

По време на кампанията за набиране на средства в Small Foot се получило искане от английската армия за пробно тестване на 25 чифта снегоходки. Запитването е резултат от започнала през миналата година активна кампания за свързване с фирми, които правят доставки за различни армии. "Идеята е снегоходките да влязат като част от комплекта зимна екипировка на войниците. Ако сделката с английската армия стигне докрай, това ще е много добра референция за качествата на продукта", дава си сметка Иван Колев.

Отделно от това производителите "атакуват" и планински спасителни служби по света. Активната дейност за популяризиране на снегоходките предизвикала интереса и на най-големия търговец за електронна търговия в света Amazon.com. "От офиса на Amazon се свързаха с нас и листват нашите продукти. Ще ги купуват директно от нас и ще ги продават чрез платформата си", съобщи още Иван Колев.

Какво предстои

Максимално бързо, което ще рече до месец, Small Foot трябва да изпълни заявките на хората, подкрепили продукта чрез Kickstarter. Целта е всички те да си получат снегоходките преди началото на зимния сезон. "Моделите, предложени в Kickstarter, са най-сложните и най-скъпите, те са за професионалисти", уточни Колев. Фирмата разработва още четири модела за различни клиенти - има по-евтини варианти, за семейството, за деца.

Снегоходките се продават и чрез сайта на компанията. Те са признати като световно изобретение и чакат патентна защита в редица държави. Американска компания обаче вече ги е копирала и ги продава. "Все още не можем да предприемем никакви действия срещу фирмата, защото чакаме да приключи започналата през миналата година процедура за получаване на патент", обясни Иван Колев.

Продуктът

Small Foot се надуват с въздух и представляват своеобразен пояс или миниатюрна лодка без дъно. Отвореният дизайн осигурява директен контакт на обувката с терена. Гъвкавата надуваема форма разпределя равномерно теглото и осигурява добро сцепление, а фиксираната пета позволява маневреност при ходене. А котките към тях подобряват сигурността при изкачване и слизане по твърд сняг. Small Foot се събират в малка чантичка, която се предлага в няколко разновидности – с възможност да бъде прикрепена към автомата на сноуборда или към раницата например. Комплектът съдържа малка помпа, която позволява надуване на снегоходките за няколко минути, плюс специална капачка за лесно изпускане на въздуха и лепенки при евентуална нужда от поправка.
Според авторите снегоходките са подходящи за различни зимни спортове - сноуборд, сноукайт, кайтуинг, парапланеризъм, base джъмп, еърбординг и др.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2474 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1706 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Credit Suisse набира капитал за 6.3 млрд. долара

Швейцарската банка ще свие инвестиционното си звено

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10