Резултатите на Yahoo отново разочароват
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Резултатите на Yahoo отново разочароват

Усилията на изпълнителния директор на Yahoo Мариса Майер да реформира компанията засега не дават резултат

Резултатите на Yahoo отново разочароват

Интернет компанията обяви рекламно споразумение с Google

1985 прочитания

Усилията на изпълнителния директор на Yahoo Мариса Майер да реформира компанията засега не дават резултат

© ROBERT GALBRAITH


Yahoo отчете финансови резултати за миналото тримесечие под очакванията на анализаторите, което е поредният неуспех в усилията на изпълнителния директор Мариса Майер да реформира компанията. Компанията също така обяви, че е подписала рекламна сделка с друг интернет гигант – Google.

През тримесечието, завършило на 30 септември, компанията отчита нетна печалба от 76.3 млн. долара, или 8 цента на акция, спрямо 6.77 млрд., или 6.7 долара на акция за същия период на миналата година. Резултатите за третото тримесечие на 2014 г. включваха приходите на стойност 6.3 млрд. долара от продажбата на част от акциите на Yahoo в китайската платформа за онлайн търговия Alibaba Group Holding.

Влошени резултати

Приходите след изваждане на плащанията към сайтовете партньори спада до 1 млрд. долара спрямо 1.09 млрд. година по-рано. Общите постъпления нарастват с 6.8% до 1.23 млрд. долара, което обаче остава под предварителните прогнози на анализаторите, анкетирани от Reuters. Разходите за привличане на трафик към сайтовете на Yahoo са нараснали четворно – до 223 млн. долара, спрямо 54 млн. за същото тримесечие на 2014 г.

При представянето на резултатите компанията не предостави нова информация за плановете да отдели в самостоятелна фирма останалите 15%, които държи в китайската Alibaba, а това е ключов въпрос за акционерите. По-рано тази година компанията поиска от данъчните власти в САЩ да се произнесат дали сделката, която по сегашни цени би била на стойност 27 млрд. долара, ще доведе до данъчни задължения. Искането беше отхвърлено, но въпреки това Yahoo заяви, че ще работи за приключване на отделянето до края на годината. Според много анализатори основният бизнес на компанията ще има малка стойност, ако се изключат операциите в Азия, които включват и 35% дял в Yahoo Japan Corp.

Рекламно споразумение

Акциите на компанията се обезцениха с 1.6% след обявяването на резултатите, като от началото на годината пазарната капитализация е спаднала с общо 35%. Един от малкото положителни моменти е споразумението с Google. То предвижда Yahoo да препраща част от трафика към търсачката на Google, срещу което Yahoo ще получава дял от приходите от реклами от платформата на Google AdSense. Сделката трябва да бъде одобрена от антитръстовите регулатори в САЩ, включително правосъдното министерство, което предотврати пълно сътрудничество между двете компании в областта на интернет търсачките през 2008 г. Споразумението няма да включва европейските пазари, където Google има дори по-голям дял, отколкото в САЩ.

Според изпълнителния директор Майер сделката ще даде на Yahoo "значителна допълнителна гъвкавост". Компанията вече има такова споразумение с Microsoft, според което 51% от трафика се препращат към търсачката Bing. Yahoo не обяви каква част на трафика ще се насочва към Google. Според анализатори от Citigroup, цитирани от Financial Times, ако останалите 49% отиват към Google, това може да повиши годишните приходи на Yahoo с 200 - 400 млн. долара.

Компанията представи и влошени прогнози за последното тримесечие на годината. Според тях приходите през периода ще са в диапазона 1.16-1.20 млрд. долара спрямо средните очаквания на анализаторите от 1.33 млрд. долара. Мариса Майер също така предупреди, че се очакват допълнителни трудности в основните дейности на групата. Тя обаче отчита добри резултати от бизнеса с реклами на мобилни и видеоплатформи, както и социални мрежи. Там се отчита ръст на приходите с 43% до 422 млн. долара за тримесечието. Този бизнес включва и т.нар. native advertising - реклами, които се вписват в типа и стила на съдържанието, към което са прикрепени.

Yahoo отчете финансови резултати за миналото тримесечие под очакванията на анализаторите, което е поредният неуспех в усилията на изпълнителния директор Мариса Майер да реформира компанията. Компанията също така обяви, че е подписала рекламна сделка с друг интернет гигант – Google.

През тримесечието, завършило на 30 септември, компанията отчита нетна печалба от 76.3 млн. долара, или 8 цента на акция, спрямо 6.77 млрд., или 6.7 долара на акция за същия период на миналата година. Резултатите за третото тримесечие на 2014 г. включваха приходите на стойност 6.3 млрд. долара от продажбата на част от акциите на Yahoo в китайската платформа за онлайн търговия Alibaba Group Holding.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK