Ferrari дебютира успешно на борсата

Ferrari дебютира успешно на борсата

Компанията получи пазарна капитализация от 9.8 млрд. долара

3500 прочитания

© EDUARDO MUNOZ


Производителят на луксозни спорни коли Ferrari постигна успех при първичното си публично предлагане (IPO) въпреки нестабилните условия на финансовите пазари и набра 893 млн. долара, съобщава Reuters.

Компанията, която е част от групата Fiat Chrysler Automobiles (FCA), проведе рекламна кампания сред заможните собственици на нейни автомобили и големи играчи на Wall Street, освен това пусна в продажба само 9.1% от акциите си. Тази стратегия се оказа успешна и при пускането на акциите на борсата в Ню Йорк цената им достигна 52 долара, което бе максимума в индикативния диапазон от 48-52 долара. Те ще се търгуват свободно след сряда със символа RACE. Борсовият дебют дава на Ferrari пазарна капитализация от около 9.8 млрд. долара.

Приходи за Fiat Chrysler

Чрез това IPO концернът FCA продава една десета от дела си във Ferrari, възлизащ на 90%. Приходите от продажбата ще бъдат използвани за финансиране на плановете за растеж на FCA, които включват обновяване на моделите от марките Alfa Romeo, Jeep и Maserati. Успешното листване на Ferrari също така подкрепя финансите на FCA в момент, в който призивите на директора на концерна Серджо Маркионе за консолидация в индустрията не срещат подкрепа сред конкурентите. Общите приходи за FCA от отделянето на Ferrari, които включват и прехвърляне на част от паричните резерви към компанията майка, се оценяват на 4.2 млрд. долара.

Успешното листване също така идва само седмица след като няколко други компании спряха или отложиха борсовите си дебюти. Сред тях са операторът на супермаркети Albertsons Companies и веригата за луксозни дрехи Neiman Marcus. Друг пример за неуспех е компанията за разплащания First Data, която трябваше да понижи индикативната цена за своето IPO.

Индивидуални инвеститори

Предимството на Ferrari пред тези компании се състои най-вече в това, че за разлика от тях няма високи задължения, които се опитва да изплати чрез продажбата на акции. Производителят на луксозни автомобили също така се е насочил най-вече към индивидуални инвеститори, опитвайки се да капитализира емоционалното отношение към марката. През лятото Ferrari е пращала лични писма до богати собственици на нейни автомобили, в които ги е призовала да купят акции при листването.

"Тази стратегия демонстрира добро разбиране за това какво стои зад много инвестиционни решения", отбелязва професорът по финанси в Santa Clara University Мейър Статман. "Основните ползи от едно Ferrari не са по-различни от тези на Toyota. И двете могат да те закарат от вкъщи до работа и обратно. Ferrari обаче печели от емоционалните ползи, каквито Toyota не може да предложи. Един 70-годишен човек във Ferrari е отново млад", изтъква той.

Производителят на луксозни спорни коли Ferrari постигна успех при първичното си публично предлагане (IPO) въпреки нестабилните условия на финансовите пазари и набра 893 млн. долара, съобщава Reuters.

Компанията, която е част от групата Fiat Chrysler Automobiles (FCA), проведе рекламна кампания сред заможните собственици на нейни автомобили и големи играчи на Wall Street, освен това пусна в продажба само 9.1% от акциите си. Тази стратегия се оказа успешна и при пускането на акциите на борсата в Ню Йорк цената им достигна 52 долара, което бе максимума в индикативния диапазон от 48-52 долара. Те ще се търгуват свободно след сряда със символа RACE. Борсовият дебют дава на Ferrari пазарна капитализация от около 9.8 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал