С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 21 окт 2015, 17:21, 3063 прочитания

Ferrari дебютира успешно на борсата

Компанията получи пазарна капитализация от 9.8 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на луксозни спорни коли Ferrari постигна успех при първичното си публично предлагане (IPO) въпреки нестабилните условия на финансовите пазари и набра 893 млн. долара, съобщава Reuters.

Компанията, която е част от групата Fiat Chrysler Automobiles (FCA), проведе рекламна кампания сред заможните собственици на нейни автомобили и големи играчи на Wall Street, освен това пусна в продажба само 9.1% от акциите си. Тази стратегия се оказа успешна и при пускането на акциите на борсата в Ню Йорк цената им достигна 52 долара, което бе максимума в индикативния диапазон от 48-52 долара. Те ще се търгуват свободно след сряда със символа RACE. Борсовият дебют дава на Ferrari пазарна капитализация от около 9.8 млрд. долара.


Приходи за Fiat Chrysler

Чрез това IPO концернът FCA продава една десета от дела си във Ferrari, възлизащ на 90%. Приходите от продажбата ще бъдат използвани за финансиране на плановете за растеж на FCA, които включват обновяване на моделите от марките Alfa Romeo, Jeep и Maserati. Успешното листване на Ferrari също така подкрепя финансите на FCA в момент, в който призивите на директора на концерна Серджо Маркионе за консолидация в индустрията не срещат подкрепа сред конкурентите. Общите приходи за FCA от отделянето на Ferrari, които включват и прехвърляне на част от паричните резерви към компанията майка, се оценяват на 4.2 млрд. долара.

Успешното листване също така идва само седмица след като няколко други компании спряха или отложиха борсовите си дебюти. Сред тях са операторът на супермаркети Albertsons Companies и веригата за луксозни дрехи Neiman Marcus. Друг пример за неуспех е компанията за разплащания First Data, която трябваше да понижи индикативната цена за своето IPO.



Индивидуални инвеститори

Предимството на Ferrari пред тези компании се състои най-вече в това, че за разлика от тях няма високи задължения, които се опитва да изплати чрез продажбата на акции. Производителят на луксозни автомобили също така се е насочил най-вече към индивидуални инвеститори, опитвайки се да капитализира емоционалното отношение към марката. През лятото Ferrari е пращала лични писма до богати собственици на нейни автомобили, в които ги е призовала да купят акции при листването.

"Тази стратегия демонстрира добро разбиране за това какво стои зад много инвестиционни решения", отбелязва професорът по финанси в Santa Clara University Мейър Статман. "Основните ползи от едно Ferrari не са по-различни от тези на Toyota. И двете могат да те закарат от вкъщи до работа и обратно. Ferrari обаче печели от емоционалните ползи, каквито Toyota не може да предложи. Един 70-годишен човек във Ferrari е отново млад", изтъква той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 609 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 653 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сделките за деветмесечието: Бавното завръщане на чуждия капитал

Сливанията и придобиванията са далеч от рекордни стойности, но и от дъното

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"