"dm България" планира да открие още девет магазина в страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"dm България" планира да открие още девет магазина в страната

Търговските обекти на компанията в страната са 53 в 22 града.

"dm България" планира да открие още девет магазина в страната

Компанията отчита 17.6% ръст на продажбите за финансовата 2014/2015 г.

Мара Георгиева
7616 прочитания

Търговските обекти на компанията в страната са 53 в 22 града.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


4

млн. лева инвестира веригата дрогерии в България през последната финансова година.

Веригата дрогерии dm планира да открие девет нови магазина в България през следващата финансова година, която за компанията започва на 1 октомври т.г. и приключва на 30 септември 2016. До края на календарната година предстои да бъдат отворени три магазина, съобщи за "Капитал Daily" Евелина Великова, прокурист на "dm България".

Ръст на продажбите и на работните места

Компанията отчита 78.8 млн. лв. оборот в България за финансовата 2014/2015 г., което представлява 17.6% ръст спрямо предходната. "Това се дължи на все по-голямата познаваемост на марката dm, на активното присъствие на компанията на пазара, на все повече лоялни клиенти и интересен асортимент", коментира Евелина Великова. По думите й възходящият тренд е резултат и от откриването на осем нови магазина dm: в София, Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново, както и в новите за веригата градове Сандански и Ловеч. С тях търговските обекти на компанията в страната стават 53 в 22 града.

"В рамките на финансовата година направихме инвестиции за повече от 4 млн. лева в нови магазини, преоборудване на съществуващи и частично в нашия разпределителен център", обобщава Евелина Великова. За този период компанията е разкрила 45 нови работни места, с което служителите й достигат 430.

Според данните в Търговския регистър през 2014 г. веригата за поредна година е на загуба в България, макар и по-малка в сравнение с предходната година. "За седем години ще имаме над 60 магазина. Нормално е в етап на бурна експанзия да инвестираме повече. Компанията се развива съгласно очакванията и много скоро ще излезе на печалба", коментира този факт Великова. И съобщи, че за следващата финансова година "dm България" отново си поставя като цел двуцифрен ръст на оборотите.

Още инвестиции

През новата финансова година концернът dm-drogeriemarkt започва голям инвестиционен проект за обновяване и разширяване на цялостния облик на филиалната мрежа, съобщи Евелина Великова. Предвиденият от групата бюджет за модернизиране на филиалите и за инфраструктурни подобрения за Австрия и държавите от Централна и Източна Европа, включително България, е 93.7 млн. евро. Това е ръст от близо 40% в сравнение с финансовата 2014/2015 г., когато са инвестирани 67.3 млн. евро.

"В България проектът започна поетапно още през изминалата финансова година с откриването на юбилейния 50-и магазин в Пловдив, изграден изцяло с нова, по-модерна визия", уточни Великова.

Възходящ тренд и за групата

dm е една от най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Асортиментът й обхваща над 14 хил. артикула – козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и др. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в Линц. Централата на групата се намира в Залцбург.

Приходите на групата dm за финансовата 2014/2015 година са 9.1 млрд. евро и отбелязват ръст от 9% спрямо предходната. Те са реализирани в 3200 магазина в 12 държави от над 55 хил. служители. "dm Германия" отчита 7 млрд. евро оборот (ръст от 9.8%), а "dm Австрия" - 801 млн. евро (ръст от 6.1%). Останалите десет страни от Централна и Югоизточна Европа в групата, в това число и България, имат общо 6.5% ръст на продажбите.

"dm България" се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин във Видин.

Пазарът на дрогерийни стоки

"В България, както и в Централна и Западна Европа в дрогерийните магазини се пазарува средно два пъти месечно. По данни от независими изследователски институти пазарът на дрогерийни стоки в страна през 2014/2015 г. расте. Търговията се окрупнява, нишата, в която работим, става интересна за различни търговци през последните една-две години. Наблюдаваме как част от аптеките се ориентират към масовия козметичен асортимент и правят забележими промени в своята стратегия", коментира Евелина Великова.

"През изтеклите две години средната сметка в магазините на веригата в страната расте плавно и стабилно", обобщава тя. И уточнява, че България е държавата с една от най-ниските средни сметки в концерна dm-drogeriemarkt.

Особеност на българското пазаруване е, че в дрогерийните магазини се търси основно козметика и битова химия. "Все още работим върху очакването на клиентите в нашите магазини да търсят и намерят храни и напитки с екологичен произход, здравословни и за специфични хранителни потребности", казва Великова.

"dm България" отчита нарастващо търсене и растяща познаваемост на собствените марки на веригата, сред които са Balea, babylove, alverde, Denkmit, Profissimo. Те са общо 22 и някои от тях се предлагат в магазините на концерна от 25 години.

Новост за българския пазар е най-новата dm марка – dmBio, която се предлага от април т.г. "Тя е създадена в отговор на повишеното търсене от страна на клиентите на биопродукти с доказан произход на достъпна цена", уточни Великова. Сред предложенията са натурални биосокове, алпийско мляко, напитки от овес, кленов сироп, киноа и др. До края на декември 2015 г. в асортимента на марката dmBio ще присъстват 200 продукта, които постепенно ще бъдат предложени в страната.

4

млн. лева инвестира веригата дрогерии в България през последната финансова година.

Веригата дрогерии dm планира да открие девет нови магазина в България през следващата финансова година, която за компанията започва на 1 октомври т.г. и приключва на 30 септември 2016. До края на календарната година предстои да бъдат отворени три магазина, съобщи за "Капитал Daily" Евелина Великова, прокурист на "dm България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    finland avatar :-|
    Finland

    Много симпатична верига. Може да се утвърдят в България, но трябва да внимават. Някои от градовете които се споменават са пълно мъртвило, а в други няма нужда от втори магазин.

  • 2
    finland avatar :-|
    Finland

    ДМ ако имат собствени марки, най-добре да разкрият производство в България, на артикули под собствени марки за целият европейски пазар.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK