"Нова броудкастинг груп" с 33% ръст на приходите през третото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нова броудкастинг груп" с 33% ръст на приходите през третото тримесечие

Според президента и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Линдеман холдингът е осъществил голяма програма за преструктуриране, която е приближила бизнеса до клиентите

"Нова броудкастинг груп" с 33% ръст на приходите през третото тримесечие

2351 прочитания

Според президента и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Линдеман холдингът е осъществил голяма програма за преструктуриране, която е приближила бизнеса до клиентите

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Собственикът й МTG отчете загуба за периода.

Приходите на "Нова броудкастинг груп" са нараснали с 33% през третото тримесечие на годишна база. Това показват резултатите на собственика й Modern Times Group (MTG), като бизнесът на групата в България отчита най-големия растеж на годишна база през тримесечието. Покачването на постъпленията на "Нова броудкастинг груп" е при постоянен валутен курс след добри резултати на телевизионните и онлайн платформите от портфолиото на холдинга. Тя е собственик на тв каналите на "Нова тв" и "Диема", както и на "Дарик уеб" и "Нетинфо".

Конкретни числа обаче не се посочват. Според отчета българският телевизионен пазар не е нараснал за периода. Делът от телевизионната аудитория на "Нова телевизията" през третото тримесечие на 2015 г. e 40.6%, докато през същия период на предходната година беше 35.9%. Данните са за аудиторията на възраст 18 - 49 години и са от рейтинговата агенция Nielsen Admosphere Bulgaria. В отчета няма конкретни данни по държави, като бизнесът на компанията в България се разглежда заедно с този в Чехия и прибалтийските страни.

В интервю за "Капитал" през юни главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел коментира, че за групата в България добрата новина е, че "за първите три месеца на тази година имаме 17% ръст на приходите. Растем доста бързо, при това растем 14-о тримесечие поред. Предизвикателството е да задържим този ръст и мисля, че ще го постигнем така, че за годината да сме №1 медийна група по приходи в България", категоричен беше Щосел.

По-лошо представяне на собственика

Въпреки доброто представяне в България шведската група MTG отчита загуба през третото тримесечие след добрите резултати по-рано през годината. Отчетът на компанията показва, че нетният финансов резултат е отрицателен в размер на 384 млн. шведски крони (40.8 млн. евро). Година по-рано шведският медиен холдинг постигна нетна печалба от 236 млн. крони (25.1 млн. евро). Приходите за периода бележат лек ръст с 4%, а нетните задължения на дружеството скачат повече от двойно до 2.13 млрд. крони (226.9 млн. евро) от 928 млн. крони (98.7 млн. евро) за същия период на предишната година. Резултатите включват бизнеса с безплатно и платено телевизионно съдържание на MTG в Скандинавия (Швеция, Дания и Норвегия), прибалтийските страни (Литва, Латвия и Естония) и Източна Европа (Чехия, Унгария, България, Украйна и Русия).

По думите на президента и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Линдеман компанията постига рекордни продажби през третото тримесечие, както и значителен ръст на пазарните дялове в отделните страни. Печалбата също е нагоре въпреки значителните валутни турбуленции в периода, добавя той, цитиран в отчета. MTG отчита ръст в сегмента на печалбите единствено при печалбата преди данъци и такси, която изключва извънредните разходи. Тя достига 240 млн. крони (25.5 млн. евро) за периода спрямо 221 млн. крони (23.5 млн. евро) година по-рано. Според Линдеман медийният холдинг е ускорил своята стратегическа трансформация. "Осъществихме голяма програма за преструктуриране. Това приближи нашия бизнес до клиентите", отбелязва той.

Медийни придобивания

MTG oсъществи няколко големи сделки през тримесечието. През юни холдингът подписа споразумение за придобиване на 74% от германската Turtle Entertainment, най-голямата компания за електронни спортове в света. Сделката нa стойност 78 млн. евро в брой беше официално одобрена от регулаторите на 1 септември. През третото тримесечие MTG успя също да влезе в процедура по продажба на 75% от бизнеса си в Русия, където групата оперира чрез CTC Media. Цената на споразумението е 200 млн. долара, но купувачът все още не е официално обявен. Групата придоби и 51% от Zoomin.TV, най-голямата мрежа от потребителски канали в Европа и петата по големина в света. Zoomin привлича над 2 млрд. гледания на видео месечно. Освен това шведският медиен холдинг започна програма за преструктуриране, която цели постигането на по-голям растеж на бизнеса. Очаква се преструктурирането да доведе до свиване на разходите със средно 600 млн. крони (63.7 млн. евро) на година. От MTG посочват, че средствата ще бъдат реинвестирани в продължаващата трансформация на групата.

Собственикът й МTG отчете загуба за периода.

Приходите на "Нова броудкастинг груп" са нараснали с 33% през третото тримесечие на годишна база. Това показват резултатите на собственика й Modern Times Group (MTG), като бизнесът на групата в България отчита най-големия растеж на годишна база през тримесечието. Покачването на постъпленията на "Нова броудкастинг груп" е при постоянен валутен курс след добри резултати на телевизионните и онлайн платформите от портфолиото на холдинга. Тя е собственик на тв каналите на "Нова тв" и "Диема", както и на "Дарик уеб" и "Нетинфо".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK