ePay.bg пусна платформа за улеснение за мобилни разплащания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ePay.bg пусна платформа за улеснение за мобилни разплащания

Изпълнителният директор на ePay.bg Георги Маринов представи новата услуга

ePay.bg пусна платформа за улеснение за мобилни разплащания

Технологията вече се използва от компанията Taxistars

Александра Козбунарова
6962 прочитания

Изпълнителният директор на ePay.bg Георги Маринов представи новата услуга

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


25% 
от притежателите на кредитни и дебитни карти в България използват мобилни устройства за разплащане, показва проучване на MasterCard.

Платформа за улеснено мобилно разплащане представи ePay. Услугата е достъпна за всички кредитни и дебитни карти без допълнителни такси за потребителите. Технологията работи от около три месеца в компанията за мобилна поръчка на таксита Taxistars.

С едно докосване

еPay One Touch не е първата по рода си такава платформа - тя в голяма степен е аналогична на мобилните разплащателни услуги на световните гиганти Google и Apple. Разработката обаче е иновативна за българския пазар и би улеснила значително както крайния потребител, на когото не се налага постоянно да въвежда данните си, така и търговците. За вторите предимството е в лесното интегриране на онлайн разплащане в мобилните им приложения. "Печели този, който успее да сведе интерфейса до лесен и естествен начин за ползване", обясни Георги Маринов, директор на ePay.bg.

Потребителите могат да изтеглят безплатното приложение и в него да регистрират повече от една карта, като при всяко разплащане се избира коя да бъде използвана. "Апликацията се свързва с всички системи за електронно разплащане", поясни Маринов. Ексклузивност за определени банки или картови оператори няма, а разноските по транзакциите се поемат от компаниите, интегрирали опцията в мобилните си приложения. Допълнителен плюс за бизнеса е и отпадането на нуждата от закупуване на хардуер и ПОС терминали. При Taxistars например интегрирането е станало много бързо, понеже шофьорите така или иначе са онлайн, разполагат с таблети и цялата услуга минава през софтуер, а Оne Touch e добавка.

"Това е от редките случаи, когато и в България иновацията навлиза едновременно със световните пазари", коментира Атанас Шарков, създателят на Taxistars. Според него мобилното плащане ще стане масова практика през следващите една-две години.

Нагласи за мобилното разплащане

Повече от два пъти за последните три години е нараснало плащането онлайн, а само от 2014 г. насам безконтактното разплащане се е увеличило до 57%, цитира данни от проучвания за българския пазар Ваня Манова, директор на представителството на MasterCard за България. Според последни данни на Materindex 66.3% от картодържателите в България са склонни да плащат мобилно, а 25.6% вече го правят. "Мобилната търговия има огромен потенциал", смята и Манова, подчертавайки ползите на приложението като универсално решение за всички бизнеси, в това число и прохождащите. Най-голяма полза от интерфейса биха имали електронните магазини, като Fashion Days например, при които 43% от продажбите за последните месеци са се осъществили през мобилно приложение.

Една от спънките по пътя към налагането на мобилното разплащане е съмнението в сигурността на данните. Тъй като данните на потребителя и картата му не са записани в самото приложение, а се пазят единствено в сървърите на ePay, според Шарков нивото на сигурност е изключително високо. Системата притежава и международния сертификат за сигурност на платежните услуги на MasterCard. "Въпреки че плащането през мобилен телефон е доста ново в България, наблюдаваме нарастване на интереса след въвеждането на системата. Около 90% от клиентите, които го използват веднъж, продължават", сподели наблюденията си Шарков.

25% 
от притежателите на кредитни и дебитни карти в България използват мобилни устройства за разплащане, показва проучване на MasterCard.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK