Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 28 окт 2015, 19:15, 7563 прочитания

К. С. Кумар: Плановете ни са да достигнем 3000 души в България

Главният търговски директор на Sutherland Global Services пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
К. С. Кумар е главен търговски директор на Sutherland Global Services от 2013 г. Преди това в продължение на 11 години е ръководил глобалните операции на групата. Има над 25-годишен опит в индустрията за изнесени услуги. Има магистърска степен по индустриална социология и философия от университета "Джавахарлал Неру в Делхи.


За последните седем години американската аутсорсинг компания Sutherland Global Services успя да достигне персонал от над 1100 души в България. Групата продължава да разширява бизнеса си, като през 2014 г. отвори офис и в Бургас, където до края на годината трябва да има 400 служители. Компанията има и още 950 служители в двата си офиса в София, които също продължава да разширява. Целта е до края на годината да има над 1500 служители в България, а през следващите 12-18 месеца да бъдат открити 1000 нови работни места, от които поне 500 в Бургас. От Sutherland също обявиха преди време, че инвестициите в страната през последната година и половина надхвърлят 10 млн. евро. Приходите на българското дружество "Съдърланд глобъл сървисиз" достигнаха 34.7 млн. лв. за 2014 г. спрямо 20 млн. лв. за предишната година. По-дългосрочните цели са до три години в центровете в България да работят 3000 служители. От България Sutherland предоставя най-различни услуги - контакт центрове, бекофис и IT услуги и др. на много езици. Сред големите клиенти на компанията е и Spotify. И в момента има отворени над 40 позиции в компанията.    



Как се развива бизнесът ви в България?

- Растежът ни в България е една много интересна и хубава история. Имаме страхотен екип, добре образовани служители и добра среда. Така че смятам, че бизнесът ни се развива много добре.


Имате ли планове да разширявате още дейността си тук?  
- Да, имаме планове да се разширяваме и да достигнем 3000 души. Всъщност растем постоянно. Това е част от нашата ДНК като компания. Инвестираме в нови квалифицирани служители на правилното място. В София имаме над 1000 души. Стратегията ни е да се развиваме и в други места извън столицата. Вече отворихме офис в Бургас. Оглеждаме и два-три други града в България. Не търсим само млади хора. Всеки, който е с активен ум и образован, има потенциал. Имаме работа за тях.

Кои са тези градове?
- Все още не можем да ги конкретизираме, тъй като екипът ни в България проучва възможностите. Ще съобщим, когато вече има ясен план.

Ще могат ли тези градове да задоволят търсенето ви на качествени кадри?
- Добър въпрос, защото в момента качествените кадри не са достатъчно. Има фундаментални проблеми. За пример бих дал образователната система в страната. Необходимо е да си зададем въпроса какво учат хората и доколко е готова образователната система да ги подготви за бъдещата им работа. Може би учебната програма все още е стара и не отговаря на сегашните нужди. В момента работим основно върху това как да подготвим тези хора за нуждите на бизнеса. Така че това е голяма възможност и област, над която ще се съсредоточим все повече. Такъв е случаят в Бургас, където има много работещи в туристическата индустрия само през лятото. Там обучаваме хората, за да са готови за нашия бизнес през свободните си месеци. Искаме този модел да се случва и в другите градове. Очакваме подкрепа от държавата, както и от местните власти в тази посока.



Колко е важна България за целия ви бизнес?
- Най-важното нещо за нас са служителите. Не е важен броят им, а добрата работа, която вършат за клиентите ни. Да, България има само 1100 души от общо 40 хил. в цялата група. Но тези 1100 души са критично важна част от персонала на Sutherland, които имат съществен принос за нашите клиенти. И смятаме тепърва да ги увеличаваме. А и в държава със 6-7 млн. души население, създаването на 3000 работни места е значителна бройка. Докато 20 хил. в Индия са нищо. Така че това, което правим тук, е много важно за страната, за нашата компания и за нашите клиенти.

Можете ли да кажете какъв е делът на България от глобалните ви приходи?
- Не сме публична компания и не разкриваме подобна информация. Но мога да ви кажа, че глобалните ни приходи са над 1 млрд. долара годишно.

А как се развива глобалният ви бизнес?
- Бизнесът ни е част от бъдещото на дигитализацията и еволюцията на услугите в новата икономика. По отношение на сектора ни можем да направим едно сравнение: след повече от век дейност Ford Motors е оценен на около 50 млрд. долара. Но само за пет години компания като Uber получи същата пазарна оценка. Светът се променя заради дигитализацията на бизнеса. И Sutherland е в челото на този процес. Искаме да сме релевантни и да имаме въздействие, искаме да сме критично важен компонент от този процес. Точно тук идва и мястото на квалифицираните кадри, за които вече говорих. Защото не става дума за стари професии като химически инженер или индустриален инженер. Не че те не са важни. Става въпрос да можеш да участваш и да предоставяш услуги в дигиталната екосистема. Ето защо виждам огромни възможности пред компаниите за обслужване на клиенти като нашата.

Много аутсорсинг фирми навлязоха в България. Те са различни като дейност, но все пак повечето се борят за едни и същи кадри. Какви са прогнозите ви за този пазар?
- Гледам на България по два различни начина. Единият е каква е България за българите, които трябва да работят. Другият е как България гледа към света и как страната може да се наложи като дестинация и да привлече повече компании. Имате всички важни дадености. Разбира се, правителството може да популяризира страната пред инвеститорите още повече. Имате много предимства, които могат да привлекат повече бизнес тук. Определено има възможности за компании като Sutherland. С малко повече усилия на държавно равнище могат да бъдат привлечени обратно в страната българи от чужбина, както и чужденци. България би могла да бъде регионален център за много инвеститори. Целта на Sutherland е да създаде 3000 работни места в страната. Може би няколкостотин от тях няма да са българи, но стойността на това, което те ще произведат, ще остане в България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 611 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 714 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Оперативният лизинг в България ще расте с двуцифрени темпове

През 2016 г. броят на отдадените автомобили ще надхвърли 19 хил., прогнозират от "АЛД аутомотив"

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10