Китай направи заявка за навлизане на авиационния пазар

Произвежданият в Шанхай C919 ще се конкурира с Airbus A320 и Boeing 737

C919 бе представен официално на международното летище в Шанхай
C919 бе представен официално на международното летище в Шанхай
C919 бе представен официално на международното летище в Шанхай    ©  CHINA STRINGER NETWORK
C919 бе представен официално на международното летище в Шанхай    ©  CHINA STRINGER NETWORK

Мечтата на китайските власти да имат собствен конкурент на Boeing и Airbus е по-близо до осъществяване, след като тази седмица бе представен първият произведен в страната голям пътнически самолет, пише Wall Street Journal. Доставките на тяснофюзелажния C919 за авиокомпаниите обаче няма да започнат още поне три години, което подчертава трудностите пред превръщането на Китай в сериозен играч в авиационния сектор, отбелязва изданието. Първоначалните планове за разработения от базираната в Шанхай държавна компания Commercial Aircraft (Comac) двумоторен самолет бе първият полет да се осъществи през 2014 г., а доставките да започнат през 2016 г. Сроковете обаче бяха удължавани многократно заради проблеми с производството и сега се очаква тестовите полети да започнат догодина, а доставките – не по-рано от 2018-2019 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове