Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 2 ное 2015, 18:08, 4815 прочитания

Българските потребители пазаруват по-рядко за повече пари

Не се очаква ръст в закупените количества

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Структура на разходите на домакинствата

Увеличаване

Търговските вериги вземат все по-голям пазарен дял, традиционните магазини губят позиции. Хората пазаруват по-рядко бързооборотни стоки, но средната стойност на покупката се увеличава без значителна промяна в обема. Интернeт и мобилните устройства стават все по-важни за пазаруването.

Това са някои от изводите за пазара на бързооборотни стоки в последните 10 години, направени от Весела Калчишкова, директор "Обслужване на клиенти", "Потребителски панел" - "GfKБългария", по време на конференцията Retail in Detail 2015, организирана традиционно от сп. "Регал" (издание на "Икономедиа") и GfK.


"В последните 10 години се наблюдава процес на намаление на честотата на пазаруване на домакинствата, средната стойност на покупка се е повишила двойно, като основен фактор за това е покачването на цените, а не промяната в закупените количества бързооборотни стоки на едно посещение", обобщи Калчишкова. С експанзията на търговските вериги значително нараства делът на закупените продукти на промоция, както и делът на собствените марки (Private Labels). В същото време делът на българските брандове в категорията бързооборотни стоки остава относително стабилен в годините, отчита GfK.

Мобилно пазаруване

Дигитализацията на пазара, бумът на цифрови устройства и интернет достъпът променят начина на пазаруване и търсенето на информация за пазара. През 2014 г. има двоен ръст в сравнение с 2012 г. при използването на мобилни устройства за пазаруване на различни видове стоки, посочи Калчишкова.



Проучванията показват, че онлайн се купуват основно нехранителни продукти – дрехи, обувки, електроника, самолетни билети, туристически услуги и др. Четиринадесет процента от пазаруващите купуват и храни по интернет, обобщи Весела Калчишкова. Според анкетираните безплатната доставка до дома и по-атрактивните ценови промоции са най-важните фактори, които биха стимулирали покупките чрез интернет. Ролята на социалните мрежи расте – 58% от активното онлайн население използват социалните мрежи за информация, за да направят най-добрия избор на покупка.

Марката - основен фактор за избор

"Не можем да очакваме голям ръст на закупените обеми. Възможно увеличение на продажбите може да бъде регистрирано само в стойност. Търговските вериги са по-малко експанзивни и забавят своя темп на растеж. Собствените марки на веригите ще намалят пазарния си дял поради излизането на един от дискаунтърите – Penny Market, от страната", прогнозира Калчишкова. По думите й българският пазар е в етап на насищане, затова растежът може да дойде само чрез иновации или чрез "кражба" на дял от конкуренти.

ългарските марки са успели да задържат много голям дял и е важно да отстояват позициите си. Растежът включва силна марка, защото брандът ще остане основен фактор за избор на продукт", обобщи тя.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 530 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 652 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китай направи заявка за навлизане на авиационния пазар

Произвежданият в Шанхай C919 ще се конкурира с Airbus A320 и Boeing 737

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10