Blizzard купува създателя на играта Candy Crush за 5.9 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Blizzard купува създателя на играта Candy Crush за 5.9 млрд. долара

Със сделката Activision Blizzard се затвърждава като най-голямата и печеливша в интерактивните забавления, коментира нейният изпълнителен директор Боби Котик

Blizzard купува създателя на играта Candy Crush за 5.9 млрд. долара

Бързо развиващият се сегмент на мобилните игри ще генерира годишни приходи от 36 млрд. долара в световен мащаб до края на 2015 г.

3896 прочитания

Със сделката Activision Blizzard се затвърждава като най-голямата и печеливша в интерактивните забавления, коментира нейният изпълнителен директор Боби Котик

© Reuters


Компанията ще разполага с общо над 500 млн. активни потребители месечно в близо 200 държави.

Производителят на видеоигри Activision Blizzard обяви, че ще придобие компанията King, която е създател на популярната поредица мобилни игри Candy Crush Saga, съобщава Reuters. Цената на сделката е 5.9 млрд. долара, като по този начин Blizzard ще подобри портфолиото си в мобилните игри.

Разрастване

Конкретният купувач е ABS Partners CV, поделение на Activision Blizzard, което ще плати по 18 долара на акция, което е премия от 16% над цената при затваряне на борсата в понеделник, отбелязва агенцията. Купувачът ще плати 3.6 млрд. долара от цената чрез кешовата си наличност извън САЩ, а останалата част ще бъде осигурена чрез заеми от Bank of America Merrill Lynch и Goldman Sachs Bank.

В съобщението за сделката от купувача заявяват, че придобиването на King ще превърне Activision Blizzard в глобален лидер в интерактивния развлечения - от мобилни игри, през конзоли и PC платформи. Това е най-голямата сделка за придобиване на британска компания от IT сектора от четири години, когато HP купи Autonomy за 11 млрд. долара.

Activision Blizzard, която е автор на World of Warcraft, Call of Duty и Diablo, ще внедри King в своята структура и ще разполага с общо над 500 млн. активни потребители месечно в близо 200 държави. По този начин компанията се затвърждава като най-голямата и печеливша в интерактивните забавления, коментира нейният изпълнителен директор Боби Котик. "Ние ще обслужваме половин милиард играчи на месец, заяви Котик. След YouTube и Facebook няма друга толкова голяма мрежа за забавления."

Activision Blizzard разработва игри за персонални компютри и конзоли на Sony, Microsoft и Nintendo. Американската компания стана независим миналото лято, а дотогава беше част от френската медийна група Vivendi.

Сегашният изпълнителен директор на King, както и други ключови фигури от компанията ще останат на работа с нови постове, като са сключили дългосрочни договори. Те ще продължат да се фокусират върху разработката на мобилни игри. Това включва и създаване на мобилни безплатни версии на някои от най-популярните брандове на Activision Blizzard.

Тенденции

Една от целите на новия собственик на основаната през 2003 г. King е именно да увеличи присъствието си в мобилния сегмент. Сега той носи на Blizzard едва 5% от общите приходи на компанията спрямо 54% от конзоли, 21% от онлайн игри и 14% от компютърни игри. Същевременно Candy Crush е една от най-доходоносните мобилни игри, като осигурява над една трета от приходите на King, и то след усилените опити на компанията да намали зависимостта си от играта.

Производителите на видеоигри се насочват от физическата продажба на продуктите си към печелившия дигитален бизнес, тъй като потребителите се пренасочват от използването на конзоли към игри за смартфони и таблети. Според прогнозите на Activision Blizzard бързо развиващият се сегмент на мобилните игри ще генерира годишни приходи от 36 млрд. долара в световен мащаб до края на 2015 г.

Компанията ще разполага с общо над 500 млн. активни потребители месечно в близо 200 държави.

Производителят на видеоигри Activision Blizzard обяви, че ще придобие компанията King, която е създател на популярната поредица мобилни игри Candy Crush Saga, съобщава Reuters. Цената на сделката е 5.9 млрд. долара, като по този начин Blizzard ще подобри портфолиото си в мобилните игри.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    angmar avatar :-|
    angmar

    Малко под долар на човек живущ на земята, без значение дали играе или не. Да кажем че всеки десети я играе, за да избият покупката очакват 10 долара печалба на глава, интересно откъде.

  • 2
    iliefff avatar :-|
    jilieff

    До коментар [#1] от "angmar":

    Математиката в случая е едно-две нива по-сложна в случая.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.