bTV отчита спад на приходите, но ръст на печалбата

Продажбите на реклама на конкурентната "Нова" растат с 33%

От екипа на Павел Станчев обясниха, че ако се махне ефектът от изборните реклами през миналата година, през тази bTV има реален ръст на приходите
От екипа на Павел Станчев обясниха, че ако се махне ефектът от изборните реклами през миналата година, през тази bTV има реален ръст на приходите
От екипа на Павел Станчев обясниха, че ако се махне ефектът от изборните реклами през миналата година, през тази bTV има реален ръст на приходите    ©  Велко Ангелов
От екипа на Павел Станчев обясниха, че ако се махне ефектът от изборните реклами през миналата година, през тази bTV има реален ръст на приходите    ©  Велко Ангелов

Двете най-големи частни национални телевизии - bTV и "Нова", показват привидно доста противоположни финансови резултати за третото тримесечие на годината. "Нова" е подобрила представянето си с 33% ръст на приходите от телевизионна и онлайн реклама, докато bTV отчита спад 17%, който се дължи на високата база за сравнение от миналата година, когато имаше реклами по време на предизборната кампания. Ако се отчетат валутните разлики от поскъпването на долара към лева обаче спадът е доста по-малък - 1.9%, показва отчетът.

Каква е причината за резултатите не става ясно в отчетите на Central European Media Enterprises (собственик на bTV) и на Modern Times Group ("Нова броудкастинг груп"). Едно от възможните обяснения е, че в портфолиото на "Нова" влизат освен телевизиите в групата "Диема" още и FOX и онлайн канали като "Дарик уеб" и "Нетинфо". Чрез онлайн портфолиото си, по собствени данни, "Нова" достига 80% от онлайн потребителите в България, а приходите от реклами по всички канали влизат в един и същ отчет. През онлайн каналите си bTV достига до 31% от аудиторията, сочат данни, публикувани на сайта им. Другото възможно обяснение за непропорционалното движение на резултатите на двете медии идва от bTV, според които спадовете в оборотите на годишна база се дължат на политическите рекламни кампании, които са били съсредоточени през третото тримесечие на 2014 г., т.е. има висока база за сравнение.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 2
    • + 4

    bTV още от самото начало избра да бъде консервативна, тромава, пенсионерска телевизия, а "пенсиите" не са интересни за рекламодателите. NOVA използват тази недалновидност на основния им конкурент, и печелят. Време е Павел Станчев да трансформира bTV в модерна телевизия, не само на хартия, но и на самия екран.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    Slick avatar :-|
    Slick
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#1] от "karen_walker":

    На теория е така. Аз лично предпочитам бТВ да си остане все същата смотана телевизия, а Нова да е все така на скорост.
    Винаги, когато пусна последните, има разследваща журналистика, новини от мястото на събитието, дронове, фейсбук и не на последно място лицеприятни водещи (повечето). Всички атрибути на модерна телевизия.
    Нека турските сериали да си останат в бТВ - така има чудесна сегментация.

    Нередност?
  • 3
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic
    • - 2
    • + 5

    В последният си публикуван отчет в Търговския регистър, загубите на Нова Телевизия гонеха 100 милиона. За разлика от bTV, която е печаливша.

    Иначе и двете телевизии не стават за гледане. Ако под "модерна" се има предвид брадъри, випове и всякаква друга сган, мерси за тази модерност.
    Ако пък под консервативна се разбира Слави, Трагикомиците и прочие допотопни формати, и за тях мерси.

    Нередност?
  • 4
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes
    • + 2

    До коментар [#3] от "intergalactic":


    Точно!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал