(Сладо)ледена епоха

Горещият летен сезон вдигна продажбите, но и засили конкуренцията между фризерите

Продажбите на насипен сладолед остават извън традиционните измервания на пазара, които се фокусират върху пакетирания
Продажбите на насипен сладолед остават извън традиционните измервания на пазара, които се фокусират върху пакетирания
Продажбите на насипен сладолед остават извън традиционните измервания на пазара, които се фокусират върху пакетирания    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Продажбите на насипен сладолед остават извън традиционните измервания на пазара, които се фокусират върху пакетирания    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Има една категория хора, за които изразът хубаво време означава температури под нулата, оловно небе и по възможност съвсем лек снеговалеж. Други техни колеги пък разбират под "оправяне" на времето онзи момент, когато живакът задълго закове над 40 градуса, а въздухът спре да се движи. Не познахте. Първите не са скиори, а производители на еклери. Вторите - на сладолед.

В момента определено сме на онзи етап, когато сладоледеният бизнес потъва в зимния си сън. Но тази година, за разлика от миналата, сънят е и доволен. Горещото и дълго лято на 2015 г. доведе до ръст в продажбите в сегмента. Освен увеличени обороти жегата донесе и засилване на конкуренцията и дори леко пренареждане на пазара. Една местна компания - "Сладоледена фабрика", Велико Търново, с марката "Дени" все по-уверено завзема пазарни позиции за сметка на двата големи мултинационални играча в нишата - Nestle и Unilever.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.