(Сладо)ледена епоха
Горещият летен сезон вдигна продажбите, но и засили конкуренцията между фризерите


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Има една категория хора, за които изразът хубаво време означава температури под нулата, оловно небе и по възможност съвсем лек снеговалеж. Други техни колеги пък разбират под "оправяне" на времето онзи момент, когато живакът задълго закове над 40 градуса, а въздухът спре да се движи. Не познахте. Първите не са скиори, а производители на еклери. Вторите - на сладолед.
В момента определено сме на онзи етап, когато сладоледеният бизнес потъва в зимния си сън. Но тази година, за разлика от миналата, сънят е и доволен. Горещото и дълго лято на 2015 г. доведе до ръст в продажбите в сегмента. Освен увеличени обороти жегата донесе и засилване на конкуренцията и дори леко пренареждане на пазара. Една местна компания - "Сладоледена фабрика", Велико Търново, с марката "Дени" все по-уверено завзема пазарни позиции за сметка на двата големи мултинационални играча в нишата - Nestle и Unilever.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Да ме извиняват големите компании, но аз си пазарувам само от един малък производител от Монтана, защото не ми се яде палмово масло вместо мляко. Фирмата е с едва няколко фризера в София, но предпочитам да се разходя повече от това да се тъпча с боклуци
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.