С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 8 ное 2015, 18:02, 35491 прочитания

"Каменица" затваря пивоварната си в Пловдив

Производството се мести в завода на компанията в Хасково, където ще бъдат инвестирани още 15 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каменица" АД затваря изцяло пивоварната си в Пловдив и мести производството си в Хасково, където също има завод. Сградата ще бъде разрушена и на площ от 3 хил. кв. метра ще бъдат изградени микропивоварна за крафт (занаятчийска) бира, музей за 135-годишната история на пловдивската пивоварна, бирария, магазин за сувенири, парк и отворена сцена за културни и социални събития. Инвестицията е за 2 млн. евро, ще приключи през 2016 г. и чрез нея ще бъдат разкрити 50 нови работни места, съобщиха от компанията. Останалите 31 декара от имота на пивоварната ще бъдат продадени на инвеститор, който се търси в момента.
С действието си компанията концентрира производството си в едно място, там разходите за труд е логично да са по-ниски, а ще има и допълнителни приходи от продажбата на земята.

Завод в центъра на града


Причината за решението е местоположението на завода, който е в широкия център на Пловдив, в жилищен квартал близо до стадион "Ботев".
"Когато през 1881 г. в пивоварна "Каменица" е произведена първата бира на България, предприятието се е намирало в периферията на града, в незаселена индустриална зона. Днес обаче заводът се намира в сърцето на жилищен квартал, близо до централната част на града, което прави достъпа и обслужването на предприятието изключително трудни и ограничава възможностите ни за бъдещи инвестиции в разрастване на производството", обясни Марко Ниавро, генерален директор на "Каменица" АД.
"Решението за закриването се обмисля от няколко години. То не е свързано с конюнктурни причини, напротив – България е приоритет за Molson Coors Brewing Company" (част от която е "Каменица" АД), заяви Антон Карлов, изпълнителен директор на дружеството.
Производството от Пловдив ще бъде поето от пивоварната в Хасково, където през последните две години компанията инвестира 30 млн. евро. От тях 6 млн. са за логистична база, която след направените разширения е с обща площ 20 хил. кв. метра. "Пивоварната в Хасково не само може да поеме производството от Пловдив, но ние очакваме дори по-голямо производство от общото за двете пивоварни досега", коментира Марко Ниавро.
През 2016 г. в завода в Хасково ще бъдат вложени нови 15 млн. евро и открити 50 работни места, уточни Антон Карлов.

Какво ще стане със служителите

Компанията ще се раздели с 58 служители в Пловдив, заети в сферата на производството и логистиката. На други 16 ще бъде предложено преназначение в пивоварната на компанията в Хасково, а на 33-ма ще бъде дадена възможност за временно назначение по проект в пивоварна "Каменица" в Пловдив до пълното преустановяване на производствените дейности.
Всеки един от засегнатите служители ще бъде обезпечен с компенсационен пакет, който включва от 7 до 14 месечни работни заплати в зависимост от индивидуалния трудов стаж в компанията плюс право за регистриране в бюрата по труда. Наред с това на всеки желаещ ще бъдат предоставени кариерни консултации, обяви Екатерина Шопова, директор човешки ресурси в компанията.
"Водим разговори с мениджърите на две международни компании на територията на община Пловдив – "Либхер" и "Сенсата", които са големи работодатели, за да приемат освободени от пивоварната кадри, и се надяваме на положителен резултат", заяви Антон Карлов.
"Преустановяваме производството, но оставаме в града. Седалището на компанията остава в Пловдив", заяви Марко Ниавро. Тук ще останат на постоянна работа 82 служители на компанията от отделите "Търговски", "Финансов" и "Човешки ресурси".



Компанията в числа

"Каменица" е най-големият работодател в бирената индустрия в страната с общо 771 заети по данни от 2014 г. Портфолиото й включва местните марки "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво" и "Славена", както и световните брандове Stella Artois, Beck’s и Staropramen. Според отчета за 2014 г. дружеството има приходи от дейността от 139 млн. лв. и печалба от 4.9 млн. лв.
"По данни на Nielsen от септември тази година "Каменица" е лидер на пазара в България с 32% пазарен дял в обем, делът ни в стойност е още по-голям и по този показател отново сме първи. Марката "Каменица" е водеща с 16% пазарен дял в обем, а Staropramen е лидер в премиум сегмента", уточни Марко Ниавро.
От юни 2012 г. "Каменица" АД е собственост на една от най-големите пивоварни в света -  американската Molson Coors Brewing Company. Тогава тя придоби групата "СтарБев", част от която бе и българското дружество. Компанията има бизнес в Канада, САЩ, Великобритания, Централна Европа.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година Работодателите ще наемат още хора в началото на следващата година

Най-силни са очакванията в минната индустрия, лидерът по региони отново е Варна

10 дек 2019, 144 прочитания

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1335 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Преработващата индустрия може да кандидатства за евросубсидии до 18 декември

Бюджетът за този прием, който започва на 30 ноември, е 100 млн. евро

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10