Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 8 ное 2015, 14:47, 9695 прочитания

IT секторът има потенциал да задвижи българската икономика

Константин Конов, управляващ директор на "Luxoft България" пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Константин Конов е управляващ директор на "Luxoft България" от октомври 2014 г. Основаната в Русия и регистрирана в Швейцария компания навлезе в страната през пролетта на миналата година. Оттогава тя привлече сериозни софтуерни проекти и в момента за нея работят около 180 програмисти. Константин Конов има 15-годишен опит в изграждането на успешни бизнес модели в корпорации като Ситибанк и Hewlett-Packard (HP). Преди да се присъедини към "Луксофт", той ръководи Центъра за глобални IT операции в НР, структура с 1200 IT инженери, обслужваща клиентите на НР в EMEA.

Какво постигна Luxoft за близо година и половина, откакто навлезе в България?
- Luxoft е в България от началото на 2014 г. и в общи линии смятам, че динамиката за компанията е добра за този период. Стартирахме с проекти във финансовия сектор, който е основен в дейността ни, след това от около шест месеца разработваме софтуер и за автомобилната индустрия. Добре се развиваме, в момента сме около 180 души, което е добре, но е под принципните наши цели.


Защо е под вашите цели?
- Първоначално компанията беше обявила по-големи намерения за приличане на специалисти - около 400 души за две години. Което е нормално по принцип, защото целите трябва да са трудно изпълними. Пазарът в България има своите особености, не е лесно, особено в конкурентната среда, в която се развива през последните години – всички искат да наемат хора, всички искат да развиват проекти, но някои ограничения оказват своето влияние.

Какви са тези ограничения?
- Най-вече наличието на ресурс, особено в софтуерната индустрия. За никого не е тайна, че има недостиг на квалифицирани кадри в тази сфера. Много компании се борят за едни и същи специалисти. Това води до ескалация на заплати, до текучество между компаниите над това, което е нормално за сектора. Също така бизнеси, които се интересуват от проекти в България, първо правят предварителна оценка колко хора могат да работят по него и колко бързо могат да го завършат. Когато тази оценка показва, че за проект с екип от 20-30 души ще са нужни между 4 и 6 месеца за наемането им (това е над средното за индустрията), това е пречка. Не казвам, че не е възможно да изпълняват проекти – в нашия случай при добра организация, маркетинг и изграждането на добър бранд могат да се правят и по-мащабни проекти в България. Но ние трябва да се съобразяваме с вътрешната конкуренция в групата от другите държави. Освен в България Luxoft има големи развойни центрове в ЕС в Полша и Румъния, които са доста по-големи и като пазар, и като потенциал.

Има ли вече обратна връзка от Luxoft за българския пазар?
-
Има интерес към българския пазар, защото цената на инвестицията е доста добра в сравнение с други държави. Ясно е, че имаме доста добра данъчна политика, която е от полза и за фирмите, и за служителите. Има и специалисти с доста добро владеене на езици на пазара, което е много важно за международните компании, с които работим. Както и добро ниво на умения на софтуерните специалисти. Всички тези предпоставки обуславят интереса на Luxoft към България. От другата страна, стоят ограниченията, които вече споменахме. Тоест трябва да се търси балансът. Като цяло има интерес и ако осигурим достатъчно кадри, бизнесът определено ще иска да инвестира в България.



Кои са основните ви клиенти?
- Различни са. В момента обслужваме основно Deutsche Bank, като с тях имаме над десет проекта, някои от които се осъществяват изцяло в България. Други са екипна работа между българското и други звена. В автомобилната индустрия проектите засега са изцяло дело на българския екип.

Променят ли се плановете на компанията в средносрочен план?
-
Средносрочно искаме да разраснем секторите, в които имаме проекти – автомобилния и финансовия. Същевременно ще се опитаме да привлечем и нови проекти. За тази цел трябва, първо, да убедим клиентите на Luxoft, че България е правилното място и, второ, да се преборим с вътрешната конкуренция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса

За трета година външни фактори ограничават достъпа до Черно море и българските пристанища

27 май 2020, 472 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 483 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Заради един цех КЗК наложи рекордна глоба от 14 млн. лв. на "Енерго-про"

Казусът е от 2008 г. и веднъж вече е бил разглеждан от регулатора и съда

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10