С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 8 ное 2015, 14:47, 9498 прочитания

IT секторът има потенциал да задвижи българската икономика

Константин Конов, управляващ директор на "Luxoft България" пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Константин Конов е управляващ директор на "Luxoft България" от октомври 2014 г. Основаната в Русия и регистрирана в Швейцария компания навлезе в страната през пролетта на миналата година. Оттогава тя привлече сериозни софтуерни проекти и в момента за нея работят около 180 програмисти. Константин Конов има 15-годишен опит в изграждането на успешни бизнес модели в корпорации като Ситибанк и Hewlett-Packard (HP). Преди да се присъедини към "Луксофт", той ръководи Центъра за глобални IT операции в НР, структура с 1200 IT инженери, обслужваща клиентите на НР в EMEA.

Какво постигна Luxoft за близо година и половина, откакто навлезе в България?
- Luxoft е в България от началото на 2014 г. и в общи линии смятам, че динамиката за компанията е добра за този период. Стартирахме с проекти във финансовия сектор, който е основен в дейността ни, след това от около шест месеца разработваме софтуер и за автомобилната индустрия. Добре се развиваме, в момента сме около 180 души, което е добре, но е под принципните наши цели.


Защо е под вашите цели?
- Първоначално компанията беше обявила по-големи намерения за приличане на специалисти - около 400 души за две години. Което е нормално по принцип, защото целите трябва да са трудно изпълними. Пазарът в България има своите особености, не е лесно, особено в конкурентната среда, в която се развива през последните години – всички искат да наемат хора, всички искат да развиват проекти, но някои ограничения оказват своето влияние.

Какви са тези ограничения?
- Най-вече наличието на ресурс, особено в софтуерната индустрия. За никого не е тайна, че има недостиг на квалифицирани кадри в тази сфера. Много компании се борят за едни и същи специалисти. Това води до ескалация на заплати, до текучество между компаниите над това, което е нормално за сектора. Също така бизнеси, които се интересуват от проекти в България, първо правят предварителна оценка колко хора могат да работят по него и колко бързо могат да го завършат. Когато тази оценка показва, че за проект с екип от 20-30 души ще са нужни между 4 и 6 месеца за наемането им (това е над средното за индустрията), това е пречка. Не казвам, че не е възможно да изпълняват проекти – в нашия случай при добра организация, маркетинг и изграждането на добър бранд могат да се правят и по-мащабни проекти в България. Но ние трябва да се съобразяваме с вътрешната конкуренция в групата от другите държави. Освен в България Luxoft има големи развойни центрове в ЕС в Полша и Румъния, които са доста по-големи и като пазар, и като потенциал.

Има ли вече обратна връзка от Luxoft за българския пазар?
-
Има интерес към българския пазар, защото цената на инвестицията е доста добра в сравнение с други държави. Ясно е, че имаме доста добра данъчна политика, която е от полза и за фирмите, и за служителите. Има и специалисти с доста добро владеене на езици на пазара, което е много важно за международните компании, с които работим. Както и добро ниво на умения на софтуерните специалисти. Всички тези предпоставки обуславят интереса на Luxoft към България. От другата страна, стоят ограниченията, които вече споменахме. Тоест трябва да се търси балансът. Като цяло има интерес и ако осигурим достатъчно кадри, бизнесът определено ще иска да инвестира в България.



Кои са основните ви клиенти?
- Различни са. В момента обслужваме основно Deutsche Bank, като с тях имаме над десет проекта, някои от които се осъществяват изцяло в България. Други са екипна работа между българското и други звена. В автомобилната индустрия проектите засега са изцяло дело на българския екип.

Променят ли се плановете на компанията в средносрочен план?
-
Средносрочно искаме да разраснем секторите, в които имаме проекти – автомобилния и финансовия. Същевременно ще се опитаме да привлечем и нови проекти. За тази цел трябва, първо, да убедим клиентите на Luxoft, че България е правилното място и, второ, да се преборим с вътрешната конкуренция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 1136 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2693 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Заради един цех КЗК наложи рекордна глоба от 14 млн. лв. на "Енерго-про"

Казусът е от 2008 г. и веднъж вече е бил разглеждан от регулатора и съда

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10