Cisco и Ericsson обединяват усилия срещу конкуренцията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Cisco и Ericsson обединяват усилия срещу конкуренцията

Cisco и Ericsson обединяват усилия срещу конкуренцията

Двете компании договориха стратегическо партньорство, което би трябвало да им увеличи приходите с по 1 млрд. долара до 2018 г.

3391 прочитания

© ALBERT GEA


В какво ще си партнират двете компании

- Ще си сътрудничат в продажбите на цялата гама продукти.

- Заедно ще осъществяват развойна дейност.

Две от най-големите компании за телекомуниикационно оборудване в света Cisco и Ericsson договориха стратегическо партньорство в опит да се противопоставят на нарастващата конкуренция в сектора. Те няма да се сливат, но на практика ще работят заедно, помагайки си за разпространението на цялата продуктова гама - от хардуерно оборудване, през облачни и мобилни услуги, до интелектуална собственост. Партньорството ще е валидно и за развойната дейност на двете компании. Технологичните гиганти смятат, че партньорството ще донесе на всеки от тях допълнителни 1 млрд. долара от продажби до 2018 г., съобщава Wall Street Journal. Едновременно споразумението ще им помогне да не изостанат от конкуренцията на един консолидиращ се пазар.

Пръв сред равни

Една огромна част от всекидневните комуникации през интернет и телефон минават през мрежи и технологии на някоя от двете компании. Фокусът на Cisco е върху интернет оборудването, а този на Ericsson върху безжичните мрежи. Това ги прави едни от големите и значими играчи на мрежовия пазар, а след като обединят сили, въпреки че няма да се сливат, ще се опитат да станат лидер на него.

На пазара на мрежово оборудване останалите големи играчи са Nokia, Аlcatel-Lucent и китайската Huawei. Първите два се сливат в сделка за 17 млрд. долара, с което продуктовото им портфолио ще обхване почти всичко от безжичното и интернет оборудването. Това според Wall Street Journal ще създаде силна конкуренция за Cisco и Ericsson. Китайският Huawei пък вече предлага технологии и в двата сегмента, при това с общи продажби, доста близки до настоящите на Cisco.

Преглед на оригинала

На шведската Ericsson това партньорство би помогнало да си върне позицията като най-голям доставчик на телекомуникационно оборудване в света. Скандинавският й конкурент Nokia също има амбицията да се върне в играта. От шведската компания казват още, че това партньорство ще им позволи веднага да разширят предлаганите услуги, вместо да инвестират в развойна дейност на собствени продукт, допълва WSJ.

Трудностите

И двете компании ще сблъскат с трудности, включително и поради забавянето на пазара на смартфони, което от своя страна е важно за телекомите - най-важните клиeнти на мрежови доставчици като Cisco и Ericsson. Настигащият ги конкурент Huawei също оказва натиск върху пазара, като наскоро дори задмина Ericsson по продажби на мобилна инфраструктира, сочат данни на анализаторите Dell’Oro Group. Според тях през първото полугодие Huawei държи 30% на този пазар, Ericsson - 25%, a Nokia и Alcatel заедно - 25%.

За да открият нови източници на приходи, на Cisco и Ericsson ще се наложи да работят върху нови продукти, с което да се справят с промените в мрежите, управлявани от мобилни и кабелни оператори. Другият сегмент, където компаниите трябва да обединят сили, е "Интернет на нещата", където тенденцията е да се свърват помежду си уреди, използвани в ежедневието.

В какво ще си партнират двете компании

- Ще си сътрудничат в продажбите на цялата гама продукти.

- Заедно ще осъществяват развойна дейност.

Две от най-големите компании за телекомуниикационно оборудване в света Cisco и Ericsson договориха стратегическо партньорство в опит да се противопоставят на нарастващата конкуренция в сектора. Те няма да се сливат, но на практика ще работят заедно, помагайки си за разпространението на цялата продуктова гама - от хардуерно оборудване, през облачни и мобилни услуги, до интелектуална собственост. Партньорството ще е валидно и за развойната дейност на двете компании. Технологичните гиганти смятат, че партньорството ще донесе на всеки от тях допълнителни 1 млрд. долара от продажби до 2018 г., съобщава Wall Street Journal. Едновременно споразумението ще им помогне да не изостанат от конкуренцията на един консолидиращ се пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK