Що е то винен маркетинг и има ли го в България

Брандингът и комуникацията дават ключови предимства в условията на свръхконкуренция на винения пазар. Страната ни обаче изостава от други в региона

Молдова показа професионализъм и представи вината си с всички атрибути на бранда.
Молдова показа професионализъм и представи вината си с всички атрибути на бранда.
Молдова показа професионализъм и представи вината си с всички атрибути на бранда.    ©  Ани Коджаиванова
Молдова показа професионализъм и представи вината си с всички атрибути на бранда.    ©  Ани Коджаиванова

Трудни времена преживява в последните години световната винена индустрия. От една страна, качеството на виното никога не е било по-високо – страхотна новина за потребителите. От друга обаче, глобалният пазар е по-скоро в застой, а в Западна Европа дори се свива. От трета - конкуренцията е смазваща. Дори само поглед към нашия регион – Балканите, показва колко изострено е състезанието: Гърция, България, Македония, Сърбия, Хърватия, Румъния, а вече и Молдова... Всички те правят качествени вина, всички разполагат с интересни местни сортове, всички се борят за внимание. И за всички тях е трудно да излязат отвъд ограниченията на малките си и не особено платежоспособни вътрешни пазари.

На този фон брандингът, новите дигитални канали, намирането на общ език между винарите и потребителите са ключови за успеха. А виненият сектор има нужда от маркетингов "ритник", защото страда от лоши навици - консервативност, елитарност, нагласа, че виното е много повече изкуство и начин на живот, отколкото продукт. То обаче не е лесен продукт. За да достигнат до него, консуматорите трябва да развият навици, сетива, знания и емоция към бранда.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал