Обединение с водещ партньор "ПСТ груп" е най-вероятният победител в търга за изграждане на нова пътна връзка до летището в София. ДЗЗД "Брюксел 2015" е с максимален брой точки за срок и технически възможности и с второто най-добро ценово предложение - 11.423 млн. лв. Най-ниска е цената на "ГБС Инфраструктурно строителство" - 11.379 млн. лв., но компанията има 40 точки по-малко за техническо предложение.
В сдружение "Брюксел 2015" влизат свързваната с Делян Пеевски "ПСТ груп". Според изданието "Строителство Градът" съдружник й е държавното ТСВ (Транспортно строителство и възстановяване). То е собственост на Министерство на транспорта, което е и възложител на поръчката за новата пътна връзка от терминал 2 на софийското летище до бул. "Брюксел" с прогнозна цена 13.4 млн. лв. От протоколите от работата на тръжната комисия в министерството става ясно, че сдружението "Брюксел 2015" се представлява от Камен Кичев (бивш зам.-министър на транспорта, заместник на сегашния министър Ивайло Московски), който е в директорския борд на "ПСТ груп", и Антон Софронов, който пък е собственик на строителната "Инфраструктурно строителство". До приключване на редакционния брой от транспортното министерство не отговориха на въпроса на "Капитал" колко и кои са фирмите в най-високо оцененото обединение.
Недостроената връзка
Поръчката на ведомството на Московски е за изграждане на отсечка с дължина 1.1 км от бул. "Брюксел" до ул. "Мими Балканска". Връзката е планирана още преди години и по трасето могат да се видят стърчащи колони на недостроения мост. Строежът е започнат през 2006 г., след което е прекъснат, най-вероятно заради липса на средства.
Избраният изпълнител след препроектиране ще изгради връхната конструкция на съоръжението с дължина 349 м и ширина 11 м. Самата пътна връзка е категория градска магистрала ІІ клас с дължина 1100 м и с прогнозната цена 13.4 млн. лв., които се осигуряват от държавния бюджет. Съоръжението ще има шумозащитни стени. Максималният срок за строежа е 870 дни. Повечето кандидати имат по 10 точки за срок (без един), което означава, че са дали срок от 600 дни. В този период влиза и проектирането. Министерството разполага и със строителни разрешения, тъй като обектът е започнат на времето.
Оферти в търга подадоха шест фирми и обединения, като всички бяха допуснати до отваряне на цените. Самостоятелно участват само "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "ИСА-2000" ЕООД. Обединението на "ПСТ груп" е единственото с максимален брой точки (100) за техническа оферта и за срок на изпълнение (10). Останалите са с по 60 точки за техническа оферта и цени, доближаващи се до прогнозната.
По-лесна връзка с терминал 2
Пътната връзка ще облекчи пътуването от и до терминал 2 и ще извежда трафика директно на бул. "Брюксел". Пътят минава през поляните покрай "София еърпорт център", където и в момента могат да се видят основите на моста, част от проекта.

Обединение с водещ партньор "ПСТ груп" е най-вероятният победител в търга за изграждане на нова пътна връзка до летището в София. ДЗЗД "Брюксел 2015" е с максимален брой точки за срок и технически възможности и с второто най-добро ценово предложение - 11.423 млн. лв. Най-ниска е цената на "ГБС Инфраструктурно строителство" - 11.379 млн. лв., но компанията има 40 точки по-малко за техническо предложение.
В сдружение "Брюксел 2015" влизат свързваната с Делян Пеевски "ПСТ груп". Според изданието "Строителство Градът" съдружник й е държавното ТСВ (Транспортно строителство и възстановяване). То е собственост на Министерство на транспорта, което е и възложител на поръчката за новата пътна връзка от терминал 2 на софийското летище до бул. "Брюксел" с прогнозна цена 13.4 млн. лв. От протоколите от работата на тръжната комисия в министерството става ясно, че сдружението "Брюксел 2015" се представлява от Камен Кичев (бивш зам.-министър на транспорта, заместник на сегашния министър Ивайло Московски), който е в директорския борд на "ПСТ груп", и Антон Софронов, който пък е собственик на строителната "Инфраструктурно строителство". До приключване на редакционния брой от транспортното министерство не отговориха на въпроса на "Капитал" колко и кои са фирмите в най-високо оцененото обединение.
5 коментара
А кога ще има подходяща наземна връзка между терминал 1 и 2? Както и продължение на метрото до терминал 1?
А нов път до летището трябва да има от Ботевградско шосе по един нормален път, а не през индоевропейския катун.
Проект за продължение на метрото няма.
gotov_e_proekt_za_iztochnata_tangenta_v_sofiia/?re f=miniurl
Има проект за Източната тангента - http://gradat.bg/infrastructure/2010/04/12/885721_
До коментар [#1] от "galapagas":
Терминал 1 е предвиден за затваряне като в дългосрочен план ще бъде разрушен и изграден напълно нов терминал. Който ще има връзка с другия в рамките на летището.
До коментар [#1] от "galapagas":
Никога.
До коментар [#1] от "galapagas":
Да развалиш катуна заради абсолютно необходима пътна връзка в случая на ГЕРБ означава изборен провал. Те не са по трудните решения. Ей ги с полицаите как клекнаха набързо. Евентуално такава връзка може да се стартира веднага след избори за да има време да се поуталожат нещата.