Обединение на "ПСТ груп" най-вероятно ще строи нов път до летището
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обединение на "ПСТ груп" най-вероятно ще строи нов път до летището

"ПСТ груп" и партньорите й предлагат цена от 11.4 млн. лв. - с 2 млн. по-ниска от прогнозната.

Обединение на "ПСТ груп" най-вероятно ще строи нов път до летището

Отсечката, започната още през 2006 г., ще свързва терминал 2 директно с бул. "Брюксел"

Десислава Лещарска
12229 прочитания

"ПСТ груп" и партньорите й предлагат цена от 11.4 млн. лв. - с 2 млн. по-ниска от прогнозната.

© Skyscrapercity


Обединение с водещ партньор "ПСТ груп" е най-вероятният победител в търга за изграждане на нова пътна връзка до летището в София. ДЗЗД "Брюксел 2015" е с максимален брой точки за срок и технически възможности и с второто най-добро ценово предложение - 11.423 млн. лв. Най-ниска е цената на "ГБС Инфраструктурно строителство" - 11.379 млн. лв., но компанията има 40 точки по-малко за техническо предложение.

В сдружение "Брюксел 2015" влизат свързваната с Делян Пеевски "ПСТ груп". Според изданието "Строителство Градът" съдружник й е държавното ТСВ (Транспортно строителство и възстановяване). То е собственост на Министерство на транспорта, което е и възложител на поръчката за новата пътна връзка от терминал 2 на софийското летище до бул. "Брюксел" с прогнозна цена 13.4 млн. лв. От протоколите от работата на тръжната комисия в министерството става ясно, че сдружението "Брюксел 2015" се представлява от Камен Кичев (бивш зам.-министър на транспорта, заместник на сегашния министър Ивайло Московски), който е в директорския борд на "ПСТ груп", и Антон Софронов, който пък е собственик на строителната "Инфраструктурно строителство". До приключване на редакционния брой от транспортното министерство не отговориха на въпроса на "Капитал" колко и кои са фирмите в най-високо оцененото обединение.

Недостроената връзка

Поръчката на ведомството на Московски е за изграждане на отсечка с дължина 1.1 км от бул. "Брюксел" до ул. "Мими Балканска". Връзката е планирана още преди години и по трасето могат да се видят стърчащи колони на недостроения мост. Строежът е започнат през 2006 г., след което е прекъснат, най-вероятно заради липса на средства.

Избраният изпълнител след препроектиране ще изгради връхната конструкция на съоръжението с дължина 349 м и ширина 11 м. Самата пътна връзка е категория градска магистрала ІІ клас с дължина 1100 м и с прогнозната цена 13.4 млн. лв., които се осигуряват от държавния бюджет. Съоръжението ще има шумозащитни стени. Максималният срок за строежа е 870 дни. Повечето кандидати имат по 10 точки за срок (без един), което означава, че са дали срок от 600 дни. В този период влиза и проектирането. Министерството разполага и със строителни разрешения, тъй като обектът е започнат на времето.

Оферти в търга подадоха шест фирми и обединения, като всички бяха допуснати до отваряне на цените. Самостоятелно участват само "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "ИСА-2000" ЕООД. Обединението на "ПСТ груп" е единственото с максимален брой точки (100) за техническа оферта и за срок на изпълнение (10). Останалите са с по 60 точки за техническа оферта и цени, доближаващи се до прогнозната.

По-лесна връзка с терминал 2

Пътната връзка ще облекчи пътуването от и до терминал 2 и ще извежда трафика директно на бул. "Брюксел". Пътят минава през поляните покрай "София еърпорт център", където и в момента могат да се видят основите на моста, част от проекта.

Фотограф: КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ

Обединение с водещ партньор "ПСТ груп" е най-вероятният победител в търга за изграждане на нова пътна връзка до летището в София. ДЗЗД "Брюксел 2015" е с максимален брой точки за срок и технически възможности и с второто най-добро ценово предложение - 11.423 млн. лв. Най-ниска е цената на "ГБС Инфраструктурно строителство" - 11.379 млн. лв., но компанията има 40 точки по-малко за техническо предложение.

В сдружение "Брюксел 2015" влизат свързваната с Делян Пеевски "ПСТ груп". Според изданието "Строителство Градът" съдружник й е държавното ТСВ (Транспортно строителство и възстановяване). То е собственост на Министерство на транспорта, което е и възложител на поръчката за новата пътна връзка от терминал 2 на софийското летище до бул. "Брюксел" с прогнозна цена 13.4 млн. лв. От протоколите от работата на тръжната комисия в министерството става ясно, че сдружението "Брюксел 2015" се представлява от Камен Кичев (бивш зам.-министър на транспорта, заместник на сегашния министър Ивайло Московски), който е в директорския борд на "ПСТ груп", и Антон Софронов, който пък е собственик на строителната "Инфраструктурно строителство". До приключване на редакционния брой от транспортното министерство не отговориха на въпроса на "Капитал" колко и кои са фирмите в най-високо оцененото обединение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    galapagas avatar :-|
    galapagas

    А кога ще има подходяща наземна връзка между терминал 1 и 2? Както и продължение на метрото до терминал 1?

    А нов път до летището трябва да има от Ботевградско шосе по един нормален път, а не през индоевропейския катун.

  • 2
    sfawbg avatar :-|
    Боян Цветков

    Проект за продължение на метрото няма.

    Има проект за Източната тангента - http://gradat.bg/infrastructure/2010/04/12/885721_gotov_e_proekt_za_iztochnata_tangenta_v_sofiia/?ref=miniurl

  • 3
    m17 avatar :-|
    m17

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Терминал 1 е предвиден за затваряне като в дългосрочен план ще бъде разрушен и изграден напълно нов терминал. Който ще има връзка с другия в рамките на летището.

  • 4
    opetkov50 avatar :-|
    Oggie Petkov

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Никога.

  • 5
    Trayan avatar :-|
    Trayan

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Да развалиш катуна заради абсолютно необходима пътна връзка в случая на ГЕРБ означава изборен провал. Те не са по трудните решения. Ей ги с полицаите как клекнаха набързо. Евентуално такава връзка може да се стартира веднага след избори за да има време да се поуталожат нещата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK