Обединение на "ПСТ груп" най-вероятно ще строи нов път до летището

Отсечката, започната още през 2006 г., ще свързва терминал 2 директно с бул. "Брюксел"

"ПСТ груп" и партньорите й предлагат цена от 11.4 млн. лв. - с 2 млн. по-ниска от прогнозната.
"ПСТ груп" и партньорите й предлагат цена от 11.4 млн. лв. - с 2 млн. по-ниска от прогнозната.
"ПСТ груп" и партньорите й предлагат цена от 11.4 млн. лв. - с 2 млн. по-ниска от прогнозната.    ©  Skyscrapercity
"ПСТ груп" и партньорите й предлагат цена от 11.4 млн. лв. - с 2 млн. по-ниска от прогнозната.    ©  Skyscrapercity
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Обединение с водещ партньор "ПСТ груп" е най-вероятният победител в търга за изграждане на нова пътна връзка до летището в София. ДЗЗД "Брюксел 2015" е с максимален брой точки за срок и технически възможности и с второто най-добро ценово предложение - 11.423 млн. лв. Най-ниска е цената на "ГБС Инфраструктурно строителство" - 11.379 млн. лв., но компанията има 40 точки по-малко за техническо предложение.

В сдружение "Брюксел 2015" влизат свързваната с Делян Пеевски "ПСТ груп". Според изданието "Строителство Градът" съдружник й е държавното ТСВ (Транспортно строителство и възстановяване). То е собственост на Министерство на транспорта, което е и възложител на поръчката за новата пътна връзка от терминал 2 на софийското летище до бул. "Брюксел" с прогнозна цена 13.4 млн. лв. От протоколите от работата на тръжната комисия в министерството става ясно, че сдружението "Брюксел 2015" се представлява от Камен Кичев (бивш зам.-министър на транспорта, заместник на сегашния министър Ивайло Московски), който е в директорския борд на "ПСТ груп", и Антон Софронов, който пък е собственик на строителната "Инфраструктурно строителство". До приключване на редакционния брой от транспортното министерство не отговориха на въпроса на "Капитал" колко и кои са фирмите в най-високо оцененото обединение.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    galapagas avatar :-|
    galapagas
    • - 2
    • + 58

    А кога ще има подходяща наземна връзка между терминал 1 и 2? Както и продължение на метрото до терминал 1?

    А нов път до летището трябва да има от Ботевградско шосе по един нормален път, а не през индоевропейския катун.

    Нередност?
  • 2
    sfawbg avatar :-|
    Боян Цветков
    • - 2
    • + 8

    Проект за продължение на метрото няма.

    Има проект за Източната тангента - http://gradat.bg/infrastructure/2010/04/12/885721_gotov_e_proekt_za_iztochnata_tangenta_v_sofiia/?ref=miniurl

    Нередност?
  • 3
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 1
    • + 26

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Терминал 1 е предвиден за затваряне като в дългосрочен план ще бъде разрушен и изграден напълно нов терминал. Който ще има връзка с другия в рамките на летището.

    Нередност?
  • 4
    opetkov50 avatar :-|
    Oggie Petkov
    • - 2
    • + 5

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Никога.

    Нередност?
  • 5
    Trayan avatar :-|
    Trayan

    До коментар [#1] от "galapagas":

    Да развалиш катуна заради абсолютно необходима пътна връзка в случая на ГЕРБ означава изборен провал. Те не са по трудните решения. Ей ги с полицаите как клекнаха набързо. Евентуално такава връзка може да се стартира веднага след избори за да има време да се поуталожат нещата.

    Нередност?
Нов коментар