Обединение на "ПСТ груп" най-вероятно ще строи нов път до летището
Отсечката, започната още през 2006 г., ще свързва терминал 2 директно с бул. "Брюксел"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Обединение с водещ партньор "ПСТ груп" е най-вероятният победител в търга за изграждане на нова пътна връзка до летището в София. ДЗЗД "Брюксел 2015" е с максимален брой точки за срок и технически възможности и с второто най-добро ценово предложение - 11.423 млн. лв. Най-ниска е цената на "ГБС Инфраструктурно строителство" - 11.379 млн. лв., но компанията има 40 точки по-малко за техническо предложение.
В сдружение "Брюксел 2015" влизат свързваната с Делян Пеевски "ПСТ груп". Според изданието "Строителство Градът" съдружник й е държавното ТСВ (Транспортно строителство и възстановяване). То е собственост на Министерство на транспорта, което е и възложител на поръчката за новата пътна връзка от терминал 2 на софийското летище до бул. "Брюксел" с прогнозна цена 13.4 млн. лв. От протоколите от работата на тръжната комисия в министерството става ясно, че сдружението "Брюксел 2015" се представлява от Камен Кичев (бивш зам.-министър на транспорта, заместник на сегашния министър Ивайло Московски), който е в директорския борд на "ПСТ груп", и Антон Софронов, който пък е собственик на строителната "Инфраструктурно строителство". До приключване на редакционния брой от транспортното министерство не отговориха на въпроса на "Капитал" колко и кои са фирмите в най-високо оцененото обединение.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
А кога ще има подходяща наземна връзка между терминал 1 и 2? Както и продължение на метрото до терминал 1?
А нов път до летището трябва да има от Ботевградско шосе по един нормален път, а не през индоевропейския катун.
Проект за продължение на метрото няма.
gotov_e_proekt_za_iztochnata_tangenta_v_sofiia/?re f=miniurl
Има проект за Източната тангента - http://gradat.bg/infrastructure/2010/04/12/885721_
До коментар [#1] от "galapagas":
Терминал 1 е предвиден за затваряне като в дългосрочен план ще бъде разрушен и изграден напълно нов терминал. Който ще има връзка с другия в рамките на летището.
До коментар [#1] от "galapagas":
Никога.
До коментар [#1] от "galapagas":
Да развалиш катуна заради абсолютно необходима пътна връзка в случая на ГЕРБ означава изборен провал. Те не са по трудните решения. Ей ги с полицаите как клекнаха набързо. Евентуално такава връзка може да се стартира веднага след избори за да има време да се поуталожат нещата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.