С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 10 ное 2015, 18:36, 21934 прочитания

Собствениците на кината "Арена" отварят нова верига ресторанти

Италианската Roadhouse Grill навлиза на българския пазар с две заведения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Собствениците на кината "Арена" увеличават броя на веригите си за бързо хранене. След като в края на октомври компанията "Синема ентъртеинмънт" отвори първите си заведения от веригата Texas Chicken, от 11 ноември в кината "Арена Запад" и "Арена Младост" се добавя още един бранд - Roadhouse Grill. С откритите общо четири заведения през последните две седмици от двете марки компанията навлиза по-сериозно в ресторантьорството.

"Синема ентъртейнмънт" има в портфолиото си още две вериги за бързо хранене - Wagamama и Burger King, като във всичките участва като франчайзър. Собственици на Roadhouse Grill, която е на пазара от 2001г., е италианската Cremonini Group. Компанията има ресторанти по водещите летища и пътни артерии и едновременно с това се занимава с бордови кетъринг. В Италия веригата управлява 60 заведения с маркатаRoadhouse Grill, като България е първият чужд пазар, на който стъпва.


В края на октомври "Синема ентъртейнмънт" откри и първите си два обекта от веригата Texas Chicken. Те са в София - на площад "Славейков" и в жк "Дружба". През ноември веригата ще открие още един в "Кино Арена Запад". Според вицепрезидента на компанията майка Church’s Chicken Зак Колиас договорът със "Синема ентертейнмънт" засега е за общо седем заведения. "Дългосрочната ни стратегия обаче е доста по-амбициозна", заяви мениджърът пред "Капитал Daily". Първоначално обектите ще са само София, докато марката стане разпознаваема, и после се предвижда разширяване към други градове.

В киногрупата

Разположението на двата нови ресторанта от италианската верига не е случайно. Собственикът на "Синема ентъртейнмънт" Иво Миликин е съдружник с Иван Меликов в "Кино Арена 2012", която има 11 кинокомплекса в страната.



Компаниите са свързани с бизнесмена Стефан Минчев, който преди години създава със съпругата си фирмата "Александра груп холдинг", която има различни бизнеси - разпространение на филми, верига кина, заведения за бързо хранене и др.

През лятото "Кино Арена" (собственост на "Кино Арена 2012") е отдала под наем няколко имота в София на бул. "Тодор Александров" и бул. "Александър Малинов" на "Синема ентъртейнмънт", сочи справка в Имотния регистър. Наети са 19 имота в "Мултиплекс Арена", и още пет в "Кино Арена 2".

През миналата година резултатите на "Синема ентъртейнмънт" са се понижили. Дружеството е отчело приходи от 3.87 млн. лв., като 3.2 млн. са от ресторантьорския бизнес, а останалите от услуги - вероятно отдаване на имоти под наем. Печалбата на фирмата е била 43 хил. лв., което е сериозен спад спрямо предходната 2013г. - тогава при оборот 5.1 млн. лв. печалбата е достигнала 1.9 млн. лв. В Търговския регистър се намира и друго дружество с почти същото име - "Синема ентъртейнмънт 2012" (също собственост на Иво Миликин), чийто предмет на дейност е даване под наем на собствени имоти, а резултатите му за 2014г. са 15 хил. лв. приход и 10 хил. лв. печалба.

Друга свързана с групата компания - "Александра филмс", се занимава с разпространение на филми, като е представител на холивудските студиа Columbia, Warner Bros, Fox. Приходите от този бизнес за 2014г. са 6.5 млн. лв. спрямо 4.7 млн. за предишната година.

Извън двата собствени кинокомплекса в "Младост" и "Западен парк" "Арена" присъства в няколко мола в страната.

Франчайз партньорите

Италианската Cremonini Group има над 9 хил. служители и оборот от около 3.3 млрд. евро през 2014г. Cremonini се занимава с обработка и производство на месни продукти, търговия с храни и с кетъринг.

Другата нова верига на "Синема ентъртейнмънт" - Texas Chicken е американска. Компанията майка Church’s Chicken има над 1650 ресторанта в 25държави и продажби в световен мащаб за над 1 млрд. долара годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 421 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 865 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Какво очаква бизнесът през 2016 г.

Собственици и мениджъри на компании ще очертаят плановете и прогнозите си за следващата година на организирана от "Капитал" конференция

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10