С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 ное 2015, 17:03, 2173 прочитания

Carlsberg съкращава 15% от служителите заради слаби резултати

Компанията излезе на загуба през третото тримесечие поради отписване на активи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датският пивовар Carlsberg обяви, че ще съкрати 2000 работни места, за да подобри рентабилността си, съобщава Wall Street Journal. Компанията публикува влошени резултати за третото тримесечие на годината, дължащи се на трудностите за бизнеса в Русия и Китай, както и забавянето на пазара в Западна Европа.

Отписване на активи


Четвъртият най-голям производител на бира в света отчита нетна загуба от 4.5 млрд. крони (650 млн. долара) за трите месеца до края на септември. През същия период на миналата година компанията имаше печалба от 2.1 млрд. крони, а анализаторите очакваха печалба от 1.85 млрд. крони. Спадът се дължи главно на отписването на 7.7 млрд. крони от стойността на активи, основно от марките на групата, продаващи се в Русия и Китай. Продажбите за третото тримесечие са нараснали до 18.30 млрд. крони спрямо 18.12 млрд. за третото тримесечие на 2014 г. При оперативната печалба също има лек ръст.


Компанията представи нова програма за свиване на разходите, която обединява новите мерки с вече обявените. Тя предвижда разходи за преструктуриране на стойност общо 10 млрд. крони между 2015 и 2017 г. Голямата част от тях - 8.5 млрд. крони, ще бъдат осъществени още тази година. Очакванията са програмата да донесе годишни ползи в размер на 1.5-2 млрд. крони до 2018 г. Предвидените съкращения засягат основно административни длъжности и представляват 15% от общата работна сила на компанията.

"Признавайки факта, че развитието през последните години не е задоволително, ние подготвяме Carlsberg Group за бъдещето", заявява новият изпълнителен директор на компанията Кеест Харт. Той пое ръководството преди пет месеца и оттогава работи върху цялостно преразглеждане на стратегията на компанията, като промените се очаква да бъдат обявени в началото на следващата година. Компанията очаква по-ниска от очакваното печалба и през четвъртото тримесечие заради еднократно прекласифициране на активи във Великобритания. Въпреки трудностите компанията смята да запази дивидента от 9 крони за акция за тази година.

Спадащи продажби



В пика си руският пазар отговаряше за над половината продажби на Carlsberg, но от много време забавянето на бизнеса в страната тежи на цялостното представяне на компанията. Освен цялостното влошаване на икономическата ситуация върху продажбите се отразяват негативно и по-строгите регулации, повишените данъци и други инициативи за намаляване на употребата на алкохол в страната. Както и другите големи производители на бира, Carlsberg страда и от повишената конкуренция на микропивоварни и крафт бири в развитите пазари в Западна Европа и САЩ.

Carlsberg присъства активно и на пазара в България. Компанията е собственик на пивоварните "Шуменско пиво" и "Пиринско пиво", в които през последните години се инвестира усилено. Последното голямо вложение в пречистваща технология във фабриката в Благоевград за 5 млн. лв. беше обявено през май.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1005 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 760 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестиционна компания без дейност излиза на борсата

"Нео Лондон капитал" ще опита да направи едно от малкото IPO-та на БФБ в опит да набере поне 12 млн. лв.

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10