КЗК глоби "Чипита България" със 147 хил. лв. за телевизионна реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

КЗК глоби "Чипита България" със 147 хил. лв. за телевизионна реклама

КЗК глоби "Чипита България" със 147 хил. лв. за телевизионна реклама

Според антимонополния орган клипът заблуждава потребителите

Мара Георгиева
14122 прочитания

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Чипита България" със 147 хил. лв. заради рекламния клип на продукта на компанията 7 days Pizzeti. Антимонополният орган наложи глоба от над 12 хил. лв. и на "Блек Чери" - фирмата, изготвила рекламния продукт. Сумите представляват 1% от приходите на всяко от дружествата през 2014 г.

Заблуждаваща реклама

Според КЗК рекламата създава погрешно впечатление, че продуктът е италиански, а в същото време той се произвежда в завода на "Чипита" в Казичене край София. Комисията смята, че клипът заблуждава потребителите за произхода на 7 days Pizzeti.

В становището си до КЗК производителят "Чипита България" твърди, че марката 7DAYS, изписана върху продукта, е добре позната на българския пазар вече повече от 15 години и че тя е ясно видима през цялото времетраене на клипа. Според дружеството брандът 7DAYS е показан по ясен и недвусмислен начин не само в рекламния клип, но и върху опаковките, а също и върху етикетите на продукта, където изрично е посочено, че производител е "Чипита България". Нито върху опаковката, нито в рекламата могат да се открият каквито и да било надписи с италиански думи или фрази, посочват от дружеството.

Пародия, а не оригинал

От "Чипита България" твърдят още, че "концепцията на телевизионния клип не е "италианска", а "пародийно мафиотска" и няма нищо общо с произхода на продукта". Творческата концепция за клипа е за "мафиотски филм" и предизвиква асоциация с класиките в този жанр. Целта на декора е да създаде усещане не за италианска атмосфера, а за старите американски "мафиотски" филми, се казва в становището на производителя. И още - актьорът разказвач, описващ продукта и неговите качества, изобразява кинематографичен "мафиот", който говори на английски, а не на италиански, и за засилване на асоциацията напомня младия Робърт де Ниро от времето, когато изпълнява ролята на младия Вито Корлеоне в "Кръстникът 2". Дори слоганът на рекламата "Честният снак" предизвиква асоциации с речника на филмите за Кръстника, твърдят от "Чипита България".

КЗК обаче е категорична, че е налице реална възможност потребителят да бъде въведен в заблуждение, че рекламата, озвучена на английски със силен италиански акцент и субтитрирана на български език, промотира италиански автентичен продукт.

Решението на антимонополния орган подлежи на обжалване пред Върховния административен съд.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Чипита България" със 147 хил. лв. заради рекламния клип на продукта на компанията 7 days Pizzeti. Антимонополният орган наложи глоба от над 12 хил. лв. и на "Блек Чери" - фирмата, изготвила рекламния продукт. Сумите представляват 1% от приходите на всяко от дружествата през 2014 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Тази ми беше любима. И децата знаеха, че няма нищо италианско.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    petrofff avatar :-|
    petrofff

    Един свестен клип да направим и ще се намери някой да го ликвидира.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    nogica avatar :-|
    nogica

    КЗК дасесезира за тъпитефеклами за вагинални инфекции,газове,простати,к всякаквидруги чревни и диаритичнии полови проблеми излъчвани в праим тайм време когатонарода вечеря със семеиството си.Тогава да се цепи с тъпите си решения.Децата сечудятмоята ли тянната простата еувеличена или майка им има вагенална инфекция,когато непръднат дали ще летятв автобуса.Тъпотии


    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    nogica avatar :-|
    nogica

    КЗК да се сезира за тъпите реклами за вагинални инфекции,газове,простати, всякакви други чревни и диарии, полови проблеми -излъчвани в праим тайм време когато народа вечеря със семейството си.Тогава да се цепи с тъпите си решения.Децата се чудят моята ли тяхната простата е увеличена или майка им има вагинална инфекция,когато не пръднат дали ще летят в автобуса.Тъпотии


    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    gatacca avatar :-|
    gatacca

    А кога от КЗК ще глобят производителите на "натурални" сокове за заблуждаваща реклама?

  • Dreadlord

    Простотията и посредствеността отвръщат на удара. Едната от общо двете добре измислени реклами (другата е с дъщерята на краля) да отнесе бойта - това нормално ли е!? Поне остава моралното удовлетворение от кефа да се четат гневните отзиви на лелки във фейсбук, които се жалваха, че рекламата с мафиота ги плаши...

  • 7
    noname2 avatar :-|
    Баце

    КЗК и Данъчните са новите наказателни бригади на мутрите, които притежават вече държавата и задниците ни. Бял свят да не видят всички, които ги върнаха на власт преди година.

  • 8
    etty1 avatar :-P
    etty1

    Колко лобисти на барикадата!

    Рекламата беше тъпа и посредствена и независимо дали е заблудила някого за произхода на продукта, не е заблудила никого относно пълната липса на фантазия у българските рекламисти. Да пародираш известни личности или произведения на изкуството е характерно и оправдано в началните гимназиални класове, но непростимо за пълнолетни професионалисти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.